Year 2017, Volume 1 , Issue 1, Pages 23 - 36 2017-06-01

Ortaokul Öğrencilerinin Fen Eğitiminde Robo-Bilim Atölye Uygulamalarına İlişkin Tutum ve Görüşleri

Güneş KESKİN [1]


Öğretim ortamlarından hedeflenen başarıyı sağlamada öğrenci görüşlerinin bilinmesi önemli katkı sağlamaktadır. Bu araştırmanın amacı, robo-bilim atölye çalışmalarına katılmış ortaokul öğrencilerinin; fen eğitiminde robo-bilim atölye uygulamalarına ilişkin çeşitli değişkenler açısından tutumlarını incelemek ve fen eğitiminde robo-bilim uygulamalarına yönelik görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma, 2016-2017 öğretim yılında İzmir ili Özel Karşıyaka Bahçeşehir Koleji’nde öğrenim gören toplam 16 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere “Fen Eğitiminde Robo-Bilim Atölye Uygulamalarına İlişkin Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Bununla birlikte fen eğitiminde robo-bilim atölye uygulamalarına ilişkin öğrencilerin görüşlerini öğrenmeye yönelik 8 öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin tutum puanları arasında sınıf düzeyi ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ayrıca yapılan görüşmeler sonucunda fen eğitiminde robobilim atölye uygulamalarına ilişkin eğlenerek öğrenmeyi, elektrik konularının günlük hayatla bağdaştırılmasını sağladığı, yaratıcılığı, hayal gücünü ve sosyal ilişkileri geliştirdiği dile getirilmiştir
Fen Eğitimi, Atölye Uygulamaları, Robo-bilim atölyesi
Other ID JA65EK63GC
Journal Section Research Articles
Authors

Author: Güneş KESKİN

Dates

Publication Date : June 1, 2017

Bibtex @ { aod368398, journal = {Anadolu Öğretmen Dergisi}, issn = {}, eissn = {2587-1706}, address = {anadoluogretmendergisi@gmail.com}, publisher = {Naim UZUN}, year = {2017}, volume = {1}, pages = {23 - 36}, doi = {}, title = {Ortaokul Öğrencilerinin Fen Eğitiminde Robo-Bilim Atölye Uygulamalarına İlişkin Tutum ve Görüşleri}, key = {cite}, author = {Keski̇n, Güneş} }
APA Keski̇n, G . (2017). Ortaokul Öğrencilerinin Fen Eğitiminde Robo-Bilim Atölye Uygulamalarına İlişkin Tutum ve Görüşleri . Anadolu Öğretmen Dergisi , 1 (1) , 23-36 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/aod/issue/33101/368398
MLA Keski̇n, G . "Ortaokul Öğrencilerinin Fen Eğitiminde Robo-Bilim Atölye Uygulamalarına İlişkin Tutum ve Görüşleri" . Anadolu Öğretmen Dergisi 1 (2017 ): 23-36 <https://dergipark.org.tr/en/pub/aod/issue/33101/368398>
Chicago Keski̇n, G . "Ortaokul Öğrencilerinin Fen Eğitiminde Robo-Bilim Atölye Uygulamalarına İlişkin Tutum ve Görüşleri". Anadolu Öğretmen Dergisi 1 (2017 ): 23-36
RIS TY - JOUR T1 - Ortaokul Öğrencilerinin Fen Eğitiminde Robo-Bilim Atölye Uygulamalarına İlişkin Tutum ve Görüşleri AU - Güneş Keski̇n Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Anadolu Öğretmen Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 23 EP - 36 VL - 1 IS - 1 SN - -2587-1706 M3 - UR - Y2 - 2021 ER -
EndNote %0 Anadolu Öğretmen Dergisi Ortaokul Öğrencilerinin Fen Eğitiminde Robo-Bilim Atölye Uygulamalarına İlişkin Tutum ve Görüşleri %A Güneş Keski̇n %T Ortaokul Öğrencilerinin Fen Eğitiminde Robo-Bilim Atölye Uygulamalarına İlişkin Tutum ve Görüşleri %D 2017 %J Anadolu Öğretmen Dergisi %P -2587-1706 %V 1 %N 1 %R %U
ISNAD Keski̇n, Güneş . "Ortaokul Öğrencilerinin Fen Eğitiminde Robo-Bilim Atölye Uygulamalarına İlişkin Tutum ve Görüşleri". Anadolu Öğretmen Dergisi 1 / 1 (June 2017): 23-36 .
AMA Keski̇n G . Ortaokul Öğrencilerinin Fen Eğitiminde Robo-Bilim Atölye Uygulamalarına İlişkin Tutum ve Görüşleri. AOD. 2017; 1(1): 23-36.
Vancouver Keski̇n G . Ortaokul Öğrencilerinin Fen Eğitiminde Robo-Bilim Atölye Uygulamalarına İlişkin Tutum ve Görüşleri. Anadolu Öğretmen Dergisi. 2017; 1(1): 23-36.
IEEE G. Keski̇n , "Ortaokul Öğrencilerinin Fen Eğitiminde Robo-Bilim Atölye Uygulamalarına İlişkin Tutum ve Görüşleri", Anadolu Öğretmen Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 23-36, Jun. 2017