Doğadan esinlenerek teknolojik gelişmelerin sağlanması sonucunda biyomimikri bilimi ortaya çıkmıştır. Biyomimikri terimi ilk defa 1997 yılında Janine Benyus tarafından ortaya atılmıştır. Biyomimikri terimi, biyo ve mimikri kelimelerinden oluşmaktadır. Biyo, yaşam, doğa ya da hayat anlamlarına gelirken, mimikri ise taklit anlamına gelmektedir. İçinde bulunduğumuz çağda, tüm bireylerden meraklı, araştırmacı ve üretici olması beklenmektedir. Bu sebeple, bireylerin soru sormalarını, araştırmalarını, üretmelerini ve buluş yapmalarını teşvik edici ve bu konulardaki yetenek ve ilgilerini ortaya çıkarıcı eğitim süreçlerine dâhil olmaları gerekli görülmektedir. Biyomimikri bilimi ise, öğrencileri doğaya yaklaştırarak doğaya başka bir gözle bakmalarını sağlayıp, 21. yüzyıl becerileri olan yaratıcı düşünme, üretkenlik, vb. pek çok beceriyi desteklemektedir. Bu bağlamda okullarda yaygınlaşmakta olan STEM eğitimi içerisinde veya bağımsız olarak biyomimikri derslerinin yapılması, doğaya duyarlı, bilim ve teknolojinin gelişmesi için üreten, kendini bu yönde geliştiren, geleceğe yön veren çocukları yetiştirebilmemizde önemli katkılar sağlayacaktır. Doküman incelemesine dayalı olarak oluşturulan bu araştırmada biyomimikri biliminin öğrencilerde 21. yüzyıl becerilerinin gelişimine yönelik etkisi, STEM eğitimi ile olan bağlantısı ve geleceği konusunda literatür bağlamında detaylı açıklamalara yer verilmiştir.
Biomimicry has emerged as a result of technological developments inspired by nature. The concept of biomimicry was first introduced by Janine Benyus in 1997. Biomimicry consists of the words bio and mimicry. Bio means life, nature or life, while mimicry means imitation. In this age, all individuals are expected to be curious, investigative and productive. For this reason, individuals are required to be involved in educational processes that encourage them to ask questions, research, produce and invent, and to reveal their talents and interests in these issues. Biomimicry, on the other hand, brings students closer to nature and makes them look at nature from another perspective. creative thinking, productivity, etc. supports many skills. In this context, conducting biomimicry courses in STEM education, which is becoming widespread in schools or independently, will make important contributions to raising children who are sensitive to nature, producing, developing and directing the future for the development of science and technology. In this study, which is based on document analysis, detailed explanations about the effect of biomimicry science on the development of 21st century skills in students, its connection with STEM education and its future are given in the context of literature.
Primary Language | tr |
---|---|
Subjects | Education and Educational Research |
Journal Section | Research Articles |
Authors |
|
Dates |
Publication Date : December 31, 2019 |
Bibtex | @research article { aod604872,
journal = {Anadolu Öğretmen Dergisi},
issn = {},
eissn = {2587-1706},
address = {anadoluogretmendergisi@gmail.com},
publisher = {Naim UZUN},
year = {2019},
volume = {3},
pages = {214 - 233},
doi = {10.35346/aod.604872},
title = {DOĞA VE İNOVASYON: OKULLARDA BİYOMİMİKRİ},
key = {cite},
author = {Avcı, Fatma}
} |
APA | Avcı, F . (2019). DOĞA VE İNOVASYON: OKULLARDA BİYOMİMİKRİ . Anadolu Öğretmen Dergisi , 3 (2) , 214-233 . DOI: 10.35346/aod.604872 |
MLA | Avcı, F . "DOĞA VE İNOVASYON: OKULLARDA BİYOMİMİKRİ" . Anadolu Öğretmen Dergisi 3 (2019 ): 214-233 <https://dergipark.org.tr/en/pub/aod/issue/51253/604872> |
Chicago | Avcı, F . "DOĞA VE İNOVASYON: OKULLARDA BİYOMİMİKRİ". Anadolu Öğretmen Dergisi 3 (2019 ): 214-233 |
RIS | TY - JOUR T1 - DOĞA VE İNOVASYON: OKULLARDA BİYOMİMİKRİ AU - Fatma Avcı Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.35346/aod.604872 DO - 10.35346/aod.604872 T2 - Anadolu Öğretmen Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 214 EP - 233 VL - 3 IS - 2 SN - -2587-1706 M3 - doi: 10.35346/aod.604872 UR - https://doi.org/10.35346/aod.604872 Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Anadolu Öğretmen Dergisi DOĞA VE İNOVASYON: OKULLARDA BİYOMİMİKRİ %A Fatma Avcı %T DOĞA VE İNOVASYON: OKULLARDA BİYOMİMİKRİ %D 2019 %J Anadolu Öğretmen Dergisi %P -2587-1706 %V 3 %N 2 %R doi: 10.35346/aod.604872 %U 10.35346/aod.604872 |
ISNAD | Avcı, Fatma . "DOĞA VE İNOVASYON: OKULLARDA BİYOMİMİKRİ". Anadolu Öğretmen Dergisi 3 / 2 (December 2019): 214-233 . https://doi.org/10.35346/aod.604872 |
AMA | Avcı F . DOĞA VE İNOVASYON: OKULLARDA BİYOMİMİKRİ. AOD. 2019; 3(2): 214-233. |
Vancouver | Avcı F . DOĞA VE İNOVASYON: OKULLARDA BİYOMİMİKRİ. Anadolu Öğretmen Dergisi. 2019; 3(2): 214-233. |
IEEE | F. Avcı , "DOĞA VE İNOVASYON: OKULLARDA BİYOMİMİKRİ", Anadolu Öğretmen Dergisi, vol. 3, no. 2, pp. 214-233, Dec. 2020, doi:10.35346/aod.604872 |