Bu çalışmada okul dışı öğrenme ortamına yapılan ziyaret öncesi ve sonrasında öğrencilerin GDO hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma sosyobilimsel bir konu hakkında öğrencilerin görüşlerini ortaya çıkaran betimsel bir araştırmadır. Araştırmaya 2014-2015 eğitim-öğretim yılında bir ortaokulda öğrenim görmekte olan toplam 21 yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırma sürecinde TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezine bir ziyaret düzenlenmiştir. Çalışmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen GDO’ya yönelik açık uçlu soru formundan elde edilmiştir. Bu veri toplama aracı ziyaret öncesinde ve sonrasında olmak üzere iki kez uygulanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin GDO’nun öncelikli olarak üretimi kolaylaştırmaya katkı sağladığı için yararlı olduğunu, insan sağlığı üzerine yaratabileceği olumsuz etkilere dayalı olarak ise zararlı olduğunu düşündükleri tespit edilmiştir. Ayrıca uygulama öncesinde ve sonrasında öğrencilerin çoğunluğunun GDO’ların insanlar, hayvanlar ve bitkiler üzerinde pozitif etkilerine dayalı ifadelere daha fazla yer verdiği belirlenmiştir. Öğrencilerin okul dışı öğrenme ortamına yapılan ziyaret sonrasında var olan görüşlerini daha ayrıntılı ve yeni bilgiler ekleyerek ifade ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmaya ek olarak; geleceğin yetişkinleri ve karar mercileri olacak olan ortaokul öğrencilerinin nükleer santral, küresel ısınma, alternatif enerji kaynakları gibi sosyobilimsel konular hakkında bilgi düzeylerini ve düşüncelerini tespit etmeye yönelik çalışmalar yapılabilir.
In this study it is aimed to determine the opinions of students about GMOs before and after trip was conducted out-of-school learning environment. This is a descriptive study revealing the opinions of the students on a socio-sceintific issue. Total 21 seventh grade students attending a middle school during 2014-2015 academic year participated in the study. During the research process, field trips were organized to TUBITAK Marmara research center. The data of the research was gathered with a open-ended question form about GMOs developed by the researcher. This data collection tool was applied to students before and after the field trip. The data from open-ended questionnaire were analyzed with content analysis method.The results of the study revealed that the students think while GMOs are beneficial as it helps the production, they are harmful due to the threats on human health.It was found out that most of students expressed that GMOs have positive effects on people, animals and plants both before and after trip. It is observed that,after their visit to out-of-school learning environment, students not only start expressing themselves in a more detailed way, but also they come up with new information. In addition to this study; studies could be done in order to determine the level of knowledge and ideas of and middle school students, who are future adults and decision makers about socio-scientific subjects such as nuclear power plants, global warming, alternative energy sources.
Primary Language | tr |
---|---|
Subjects | Education and Educational Research |
Journal Section | Research Articles |
Authors |
|
Dates |
Publication Date : December 31, 2019 |
Bibtex | @research article { aod624072,
journal = {Anadolu Öğretmen Dergisi},
issn = {},
eissn = {2587-1706},
address = {anadoluogretmendergisi@gmail.com},
publisher = {Naim UZUN},
year = {2019},
volume = {3},
pages = {160 - 183},
doi = {10.35346/aod.624072},
title = {OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMININ ÖĞRENCİLERİN GDO İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ},
key = {cite},
author = {Yavuz Topaloğlu, Melike}
} |
APA | Yavuz Topaloğlu, M . (2019). OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMININ ÖĞRENCİLERİN GDO İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ . Anadolu Öğretmen Dergisi , 3 (2) , 160-183 . DOI: 10.35346/aod.624072 |
MLA | Yavuz Topaloğlu, M . "OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMININ ÖĞRENCİLERİN GDO İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ" . Anadolu Öğretmen Dergisi 3 (2019 ): 160-183 <https://dergipark.org.tr/en/pub/aod/issue/51253/624072> |
Chicago | Yavuz Topaloğlu, M . "OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMININ ÖĞRENCİLERİN GDO İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ". Anadolu Öğretmen Dergisi 3 (2019 ): 160-183 |
RIS | TY - JOUR T1 - OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMININ ÖĞRENCİLERİN GDO İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ AU - Melike Yavuz Topaloğlu Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.35346/aod.624072 DO - 10.35346/aod.624072 T2 - Anadolu Öğretmen Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 160 EP - 183 VL - 3 IS - 2 SN - -2587-1706 M3 - doi: 10.35346/aod.624072 UR - https://doi.org/10.35346/aod.624072 Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Anadolu Öğretmen Dergisi OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMININ ÖĞRENCİLERİN GDO İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ %A Melike Yavuz Topaloğlu %T OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMININ ÖĞRENCİLERİN GDO İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ %D 2019 %J Anadolu Öğretmen Dergisi %P -2587-1706 %V 3 %N 2 %R doi: 10.35346/aod.624072 %U 10.35346/aod.624072 |
ISNAD | Yavuz Topaloğlu, Melike . "OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMININ ÖĞRENCİLERİN GDO İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ". Anadolu Öğretmen Dergisi 3 / 2 (December 2019): 160-183 . https://doi.org/10.35346/aod.624072 |
AMA | Yavuz Topaloğlu M . OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMININ ÖĞRENCİLERİN GDO İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ. AOD. 2019; 3(2): 160-183. |
Vancouver | Yavuz Topaloğlu M . OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMININ ÖĞRENCİLERİN GDO İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Anadolu Öğretmen Dergisi. 2019; 3(2): 160-183. |
IEEE | M. Yavuz Topaloğlu , "OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMININ ÖĞRENCİLERİN GDO İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ", Anadolu Öğretmen Dergisi, vol. 3, no. 2, pp. 160-183, Dec. 2020, doi:10.35346/aod.624072 |