Amerika Birleşik
Devletleri’nde yükseköğretim kurumlarındaki akademik çalışma konusuna
odaklanarak, Florida Üniversitesi’nde Klinik Doç. Dr. Alyson Adams ile bir
görüşme gerçekleştirdik. Öğretmenlik eğitimi bağlamında, araştırma ve ders
verme arasındaki dengeyi yakalamanın önemine vurgu yaparak, yükseköğretim
düzeyinde çalışmanın kendisi için sadece araştırma yapmak anlamına gelmediğini
belirtti. Bizimle paylaştığı deneyimlere dayanarak, teoriyle uygulama
arasındaki köprüyü sağlamlaştırmak için, klinik öğretim üyelerinin oldukça
önemli rol oynadıklarını görüyoruz. Mevcut söyleşideki bilgi ve bakış
açılarının, Türkiye’deki üniversitelerin öğretmen eğitimi programlarında yeni
uygulamalar geliştirme konusunda fikir vermesi, doktora adayları için ise
kariyer planlama noktasında yol gösterici olması beklenmektedir.
In the current interview with Clinical Assoc. Prof.
Dr. Alyson Adams affiliated with University of Florida, we focus on academic
jobs at institutions of higher education in the United States. She highlights
the importance of maintaining the balance between research and teaching in the
context of teacher education and expresses that a higher education job does not
necessarily come with only research responsibilities. From the experiences
which she shared with me, it is apparent that clinical faculty members have a
pivotal role in entrenching the bridge between theory and practice. The
information and perspectives in this conversation are expected to be
inspirational for new applications in teacher education programs at
universities in Turkey and function as a guideline for doctoral candidates in
career planning.
Uysal, H. (2019). MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ. Anadolu Öğretmen Dergisi, 3(2), 258-264. https://doi.org/10.35346/aod.652056
AMA
Uysal H. MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ. AOD. Aralık 2019;3(2):258-264. doi:10.35346/aod.652056
Chicago
Uysal, Hüseyin. “MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 3, sy. 2 (Aralık 2019): 258-64. https://doi.org/10.35346/aod.652056.
EndNote
Uysal H (01 Aralık 2019) MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ. Anadolu Öğretmen Dergisi 3 2 258–264.
IEEE
H. Uysal, “MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ”, AOD, c. 3, sy. 2, ss. 258–264, 2019, doi: 10.35346/aod.652056.
ISNAD
Uysal, Hüseyin. “MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 3/2 (Aralık 2019), 258-264. https://doi.org/10.35346/aod.652056.
JAMA
Uysal H. MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ. AOD. 2019;3:258–264.
MLA
Uysal, Hüseyin. “MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi, c. 3, sy. 2, 2019, ss. 258-64, doi:10.35346/aod.652056.
Vancouver
Uysal H. MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ. AOD. 2019;3(2):258-64.