Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 258 - 264, 31.12.2019
https://doi.org/10.35346/aod.652056

Öz

Amerika Birleşik
Devletleri’nde yükseköğretim kurumlarındaki akademik çalışma konusuna
odaklanarak, Florida Üniversitesi’nde Klinik Doç. Dr. Alyson Adams ile bir
görüşme gerçekleştirdik. Öğretmenlik eğitimi bağlamında, araştırma ve ders
verme arasındaki dengeyi yakalamanın önemine vurgu yaparak, yükseköğretim
düzeyinde çalışmanın kendisi için sadece araştırma yapmak anlamına gelmediğini
belirtti. Bizimle paylaştığı deneyimlere dayanarak, teoriyle uygulama
arasındaki köprüyü sağlamlaştırmak için, klinik öğretim üyelerinin oldukça
önemli rol oynadıklarını görüyoruz. Mevcut söyleşideki bilgi ve bakış
açılarının, Türkiye’deki üniversitelerin öğretmen eğitimi programlarında yeni
uygulamalar geliştirme konusunda fikir vermesi, doktora adayları için ise
kariyer planlama noktasında yol gösterici olması beklenmektedir.

Kaynakça

  • Boyer, E. L. (1990). Scholarship reconsidered: Priorities of the professoriate. New York, NY: The Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching.

TEACHING AND RESEARCH AS A JOB IN ACADEMIA: A CONVERSATION WITH DR. ALYSON ADAMS

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 258 - 264, 31.12.2019
https://doi.org/10.35346/aod.652056

Öz

In the current interview with Clinical Assoc. Prof.
Dr. Alyson Adams affiliated with University of Florida, we focus on academic
jobs at institutions of higher education in the United States. She highlights
the importance of maintaining the balance between research and teaching in the
context of teacher education and expresses that a higher education job does not
necessarily come with only research responsibilities. From the experiences
which she shared with me, it is apparent that clinical faculty members have a
pivotal role in entrenching the bridge between theory and practice. The
information and perspectives in this conversation are expected to be
inspirational for new applications in teacher education programs at
universities in Turkey and function as a guideline for doctoral candidates in
career planning.

Kaynakça

  • Boyer, E. L. (1990). Scholarship reconsidered: Priorities of the professoriate. New York, NY: The Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Popüler Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Uysal

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uysal, H. (2019). MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ. Anadolu Öğretmen Dergisi, 3(2), 258-264. https://doi.org/10.35346/aod.652056
AMA Uysal H. MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ. AOD. Aralık 2019;3(2):258-264. doi:10.35346/aod.652056
Chicago Uysal, Hüseyin. “MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 3, sy. 2 (Aralık 2019): 258-64. https://doi.org/10.35346/aod.652056.
EndNote Uysal H (01 Aralık 2019) MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ. Anadolu Öğretmen Dergisi 3 2 258–264.
IEEE H. Uysal, “MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ”, AOD, c. 3, sy. 2, ss. 258–264, 2019, doi: 10.35346/aod.652056.
ISNAD Uysal, Hüseyin. “MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 3/2 (Aralık 2019), 258-264. https://doi.org/10.35346/aod.652056.
JAMA Uysal H. MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ. AOD. 2019;3:258–264.
MLA Uysal, Hüseyin. “MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi, c. 3, sy. 2, 2019, ss. 258-64, doi:10.35346/aod.652056.
Vancouver Uysal H. MESLEK OLARAK AKADEMİDE ÖĞRETMENLİK VE ARAŞTIRMA: DR. ALYSON ADAMS İLE SÖYLEŞİ. AOD. 2019;3(2):258-64.