Bu
araştırmada, dördüncü sınıf öğrencilerinin özsaygı düzeylerinin ana baba
tutumları ve empati düzeyleri ile ilişkisi incelenmiştir. Araştırmanın
örneklemini Ankara il merkezindeki okullarda öğrenim gören dördüncü sınıf
öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada Kişisel Bilgi Formu, Coopersmith
Özsaygı Ölçeği, Çocuklar İçin Empati Ölçeği ve Ana-Baba Tutum Ölçeği
kullanılmıştır. Araştırmada t-Testi, Kruskall-Wallis H Testi, Mann- Whitney U
Testi ve Pearson Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Araştırmada, özsaygı ve ana
baba tutumları arasında negatif yönde ve düşük düzeyde ilişki olduğu
görülmüştür. Ayrıca özsaygı ve empati arasında düşük düzeyde ve anlamlı bir fark
olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Psychology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Submission Date | November 21, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |