Bu
araştırmanın amacı, veli oryantasyon programının okul öncesi öğrencilerinin okula
uyumu üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Araştırma, ön-test son-test, deney
ve kontrol gruplu deneysel bir çalışmadır. Araştırma, 2014-2015 eğitim- öğretim
yılında okul öncesi eğitime başlayan ve programa katılmaya gönüllü olan 12 veli
ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 12’si deney grubunda, 12’si
kontrol grubunda olmak üzere 24 veli oluşturmaktadır. Deney grubuna Bilişsel Davranışçı Aile
Danışması Kuramı temel alınarak hazırlanan sekiz oturumluk “Veli Oryantasyon
Programı” uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ön-test ve
son-test verilerini elde etmek için “5-6 Yaş Çocukları İçin Okula Uyum Öğretmen
Değerlendirme Ölçeği” ve programı değerlendirmek amacıyla “Veli Oryantasyon
Programı Değerlendirme Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda “Veli Oryantasyon
Programının” okul öncesi öğrencilerinin okuldan kaçınma düzeylerini azaltmada
bir etkisinin olmadığı ancak okula uyum, işbirlikli katılım, kendi kendini
yönetme ve okulu sevme düzeylerini anlamlı bir şekilde artırdığı bulunmuştur.
Okul Öncesi Okula Uyum Veli Oryantasyon Programı Aile Eğitimi Bilişsel Davranışçı Aile Kuramı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Psychology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Submission Date | November 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |