Reputation management refers to all practices aimed at improving the public perception of institutions. Purpose of the study The aim of the study is to determine the opinions of academicians working in universities about corporate reputation.In this context, a qualitative scale questionnaire was applied to 20 academicians in a higher education institution and the findings were evaluated.. According to the findings; For the vision and leadership dimension of the corporate reputation, four opinions were formed: correct evaluation of performance, motivation, comfortable expression of opinion and transparency
İtibar yönetimi, kurumların kamusal algılarını geliştirmeyi amaçlayan tüm uygulamaları ifade eder. Çalışmanın amacı Araştırmanın amacı üniversitelerde görev yapmakta olan akademisyenlerin kurumsal itibara ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Bu bağlamda bir yükseköğretim kurumunda 20 akademisyene nitel ölçekli bir anket uygulanmış ve bulgular değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre; kurumsal itibarın vizyon ve liderlik boyutu için performans değerlendirmenin doğru yapılması, motivasyon, rahat fikir beyanı ve şeffaflık olmak üzere dört görüş ortaya çıkmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 1 |