BibTex RIS Kaynak Göster

Institutional Reputation of Academicians Views on the Foundation: The Case of Vakıf University

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 57 - 78, 01.06.2019

Öz

Reputation management refers to all practices aimed at improving the public perception of institutions. Purpose of the study The aim of the study is to determine the opinions of academicians working in universities about corporate reputation.In this context, a qualitative scale questionnaire was applied to 20 academicians in a higher education institution and the findings were evaluated.. According to the findings; For the vision and leadership dimension of the corporate reputation, four opinions were formed: correct evaluation of performance, motivation, comfortable expression of opinion and transparency

Kaynakça

  • Akmehmet, D. (1998). Firma/markalarda kurumsal kimlik ve imaj. İstanbul: Işıl Ofset.
  • Alniaçik, E., Alniaçik, Ü. ve Genç, N. (2010). Kurumsal itibar bileşenlerinin algılanan önemi demografik özelliklerden etkilenmekte midir?. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(23), ss.93-114.
  • Argüden, Y. (2002). Kurumsal sosyal sorumluluk. İstanbul: Arge Danışmanlık Yayınları.
  • Arslan, M. (2005). Cumhuriyet dönemi üniversite reformları bağlamında üniversitelerimizde demokratiklik tartışmaları. Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 18, Yıl: 2005/1.
  • Başkan, G.A. (2001). Türkiye’de yükseköğretimin gelişimi. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 21, Sayı 1 (2001) 21–32
  • Bozkurt, M. (2011). Kurumsal itibar yönetiminin müşteri değerlendirme sürecine yansıması ve etkileri: konaklama işletmelerine yönelik bir uygulama. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dinçer-Ker, M. (2011). İş yaşamında ve özel yaşamda kişisel imaj. İstanbul. İmge.
  • Dörtok, A. (2004). Kurumsal itibarınızdan kaç sıfır atabilirsiniz?, İstanbul: Rota Yayınları.
  • Erdoğan, İ. (2007). 2000’li yıllarda türk yükseköğretim sistemi içinde özel vakıf üniversitelerinin rolü. Değişim Çağında Yükseköğretim. (Ed. Coşkun Can Aktan). Yaşar Üniversitesi, İzmir.
  • Ergenç, E. (2010).Kurumsal itibar yönetiminde liderliğin rolü üzerine bir araştırma. yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 11.12.2019 tarihinde edinilmiştir.
  • Fombrun, C. and Shanley, M. (1990). What's in a name? Reputation building and corporate strategy, Academy of Management Journal, 33 (2), ss. 233–258.
  • Fombrun, C. J. (1996). Reputation: Realizing value from the corporate image. Harvard Business School Press, Boston.
  • Fombrun, C.J., Gardberg, N.A., & Sever, J.M. (2000). The reputation quotient: a multiple stakeholder measure of corporate reputation. Journal of Brand Management, 7(4), ss. 241–255.
  • Gümüş, M. ve Öksüz, B. (2009). Turizm işletmelerinde kurumsal itibar yönetimi. İzmir: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kadıbeşegil, S. (2006). Beğenilen şirket olmak için itibarın yönetimi. İstanbul: Orsa Stratejik İletişim Danışmanlığı.
  • Karaköse, T. (2006). Eğitim örgütlerindeki iç ve dış paydaşların kurumsal itibara ılişkin algılamaları. Yayınlanmamıs Doktora Tezi, Elazığ: Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karaköse, T. (2007). Kurumların DNA’sı: İtibar ve yönetimi. İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım, s.3-4.
  • Kazancı, M. (1997). Kamuda ve özel sektörde halkla ilişkiler: Ankara: Turhan Kitabevi
  • Koçel, T. (2003). İşletme yöneticiliği. İstanbul: Beta Basın Yayın Dağıtım A.Ş.
  • Kuyucu, B. A. (2003), Kurumlarda başarılı ve etkin itibar kurumlarda başarılı ve etkin itibar yönetimi. İstanbul: Ar-Ge Danışmanlık Yayınları.
  • Nash, T. (1999). Reputation management: strategies for protecting companies, their brands, and their directors. Londra,: Director Publications.
  • Odabaşı, Y. (1986). Tüketici davranışı. Eskisehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Okay, A. (2002). Kurum kimliği. İstanbul: Kapital Medya A.Ş.
  • O'Reilly, C. A., & Chatman, J. A. (1996). Culture as social control: Corporations, cults, and commitment. In B. M. Staw & L. L. Cummings (Eds.), Research in organizational behavior: An annual series of analytical essays and critical reviews, Vol. 18, pp. 157-200). US: Elsevier Science/JAI Press.
  • Öncel, M. (2010). Sürdürülebilir rekabet üstünlüğü sağlamada kurumsal itibar yönetimi: yükseköğretimde yapılandırılmasına yönelik bir model önerisi. Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Kütahya.
  • Roberts, D. (2009). Reputation management for education. A Review of the Academic & Professional http://theworld100.com/wp-content/uploads/2013/09/Dave-Roberts-Reputation- Management-for-Education-2009.pdf adresinden 12.01.2019 tarihinde indirilmiştir.
  • Saban, A. ve Ersoy, A. (2016). Eğitimde nitel araştırma desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2001). İşletmelerde halkla ilişkiler. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Ülgen, H. ve Mirze, S. K. (2007). İşletmelerde stratejik yönetim. İstanbul: Arıkan Basım Yayım Dağıtım.
  • YÖK (1981). 2547 sayılı yükseköğretim kanunu. Ankara: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı
  • YÖK. (2007). Türkiye’nin yükseköğretim stratejisi. Ankara: Yayın No: 2007-1.
  • Yurt, İ. (2012). Kurumsal itibar yönetimi algısının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi: Düzce Üniversitesi örneği. Düzce Üniversitesi yayınlanmamış yüksek lisans tezi.

Akademisyenlerin Kurumsal İtibara İlişkin Görüşleri: Vakıf Üniversitesi Örneği

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 57 - 78, 01.06.2019

Öz

İtibar yönetimi, kurumların kamusal algılarını geliştirmeyi amaçlayan tüm uygulamaları ifade eder. Çalışmanın amacı Araştırmanın amacı üniversitelerde görev yapmakta olan akademisyenlerin kurumsal itibara ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Bu bağlamda bir yükseköğretim kurumunda 20 akademisyene nitel ölçekli bir anket uygulanmış ve bulgular değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre; kurumsal itibarın vizyon ve liderlik boyutu için performans değerlendirmenin doğru yapılması, motivasyon, rahat fikir beyanı ve şeffaflık olmak üzere dört görüş ortaya çıkmıştır

Kaynakça

  • Akmehmet, D. (1998). Firma/markalarda kurumsal kimlik ve imaj. İstanbul: Işıl Ofset.
  • Alniaçik, E., Alniaçik, Ü. ve Genç, N. (2010). Kurumsal itibar bileşenlerinin algılanan önemi demografik özelliklerden etkilenmekte midir?. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(23), ss.93-114.
  • Argüden, Y. (2002). Kurumsal sosyal sorumluluk. İstanbul: Arge Danışmanlık Yayınları.
  • Arslan, M. (2005). Cumhuriyet dönemi üniversite reformları bağlamında üniversitelerimizde demokratiklik tartışmaları. Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 18, Yıl: 2005/1.
  • Başkan, G.A. (2001). Türkiye’de yükseköğretimin gelişimi. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 21, Sayı 1 (2001) 21–32
  • Bozkurt, M. (2011). Kurumsal itibar yönetiminin müşteri değerlendirme sürecine yansıması ve etkileri: konaklama işletmelerine yönelik bir uygulama. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dinçer-Ker, M. (2011). İş yaşamında ve özel yaşamda kişisel imaj. İstanbul. İmge.
  • Dörtok, A. (2004). Kurumsal itibarınızdan kaç sıfır atabilirsiniz?, İstanbul: Rota Yayınları.
  • Erdoğan, İ. (2007). 2000’li yıllarda türk yükseköğretim sistemi içinde özel vakıf üniversitelerinin rolü. Değişim Çağında Yükseköğretim. (Ed. Coşkun Can Aktan). Yaşar Üniversitesi, İzmir.
  • Ergenç, E. (2010).Kurumsal itibar yönetiminde liderliğin rolü üzerine bir araştırma. yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 11.12.2019 tarihinde edinilmiştir.
  • Fombrun, C. and Shanley, M. (1990). What's in a name? Reputation building and corporate strategy, Academy of Management Journal, 33 (2), ss. 233–258.
  • Fombrun, C. J. (1996). Reputation: Realizing value from the corporate image. Harvard Business School Press, Boston.
  • Fombrun, C.J., Gardberg, N.A., & Sever, J.M. (2000). The reputation quotient: a multiple stakeholder measure of corporate reputation. Journal of Brand Management, 7(4), ss. 241–255.
  • Gümüş, M. ve Öksüz, B. (2009). Turizm işletmelerinde kurumsal itibar yönetimi. İzmir: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kadıbeşegil, S. (2006). Beğenilen şirket olmak için itibarın yönetimi. İstanbul: Orsa Stratejik İletişim Danışmanlığı.
  • Karaköse, T. (2006). Eğitim örgütlerindeki iç ve dış paydaşların kurumsal itibara ılişkin algılamaları. Yayınlanmamıs Doktora Tezi, Elazığ: Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karaköse, T. (2007). Kurumların DNA’sı: İtibar ve yönetimi. İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım, s.3-4.
  • Kazancı, M. (1997). Kamuda ve özel sektörde halkla ilişkiler: Ankara: Turhan Kitabevi
  • Koçel, T. (2003). İşletme yöneticiliği. İstanbul: Beta Basın Yayın Dağıtım A.Ş.
  • Kuyucu, B. A. (2003), Kurumlarda başarılı ve etkin itibar kurumlarda başarılı ve etkin itibar yönetimi. İstanbul: Ar-Ge Danışmanlık Yayınları.
  • Nash, T. (1999). Reputation management: strategies for protecting companies, their brands, and their directors. Londra,: Director Publications.
  • Odabaşı, Y. (1986). Tüketici davranışı. Eskisehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Okay, A. (2002). Kurum kimliği. İstanbul: Kapital Medya A.Ş.
  • O'Reilly, C. A., & Chatman, J. A. (1996). Culture as social control: Corporations, cults, and commitment. In B. M. Staw & L. L. Cummings (Eds.), Research in organizational behavior: An annual series of analytical essays and critical reviews, Vol. 18, pp. 157-200). US: Elsevier Science/JAI Press.
  • Öncel, M. (2010). Sürdürülebilir rekabet üstünlüğü sağlamada kurumsal itibar yönetimi: yükseköğretimde yapılandırılmasına yönelik bir model önerisi. Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Kütahya.
  • Roberts, D. (2009). Reputation management for education. A Review of the Academic & Professional http://theworld100.com/wp-content/uploads/2013/09/Dave-Roberts-Reputation- Management-for-Education-2009.pdf adresinden 12.01.2019 tarihinde indirilmiştir.
  • Saban, A. ve Ersoy, A. (2016). Eğitimde nitel araştırma desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2001). İşletmelerde halkla ilişkiler. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Ülgen, H. ve Mirze, S. K. (2007). İşletmelerde stratejik yönetim. İstanbul: Arıkan Basım Yayım Dağıtım.
  • YÖK (1981). 2547 sayılı yükseköğretim kanunu. Ankara: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı
  • YÖK. (2007). Türkiye’nin yükseköğretim stratejisi. Ankara: Yayın No: 2007-1.
  • Yurt, İ. (2012). Kurumsal itibar yönetimi algısının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi: Düzce Üniversitesi örneği. Düzce Üniversitesi yayınlanmamış yüksek lisans tezi.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Fatma Köse Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Köse, F. (2019). Akademisyenlerin Kurumsal İtibara İlişkin Görüşleri: Vakıf Üniversitesi Örneği. Akademik Platform Eğitim Ve Değişim Dergisi, 2(1), 57-78.

asos-index.png