Research Article
BibTex RIS Cite

THE FACTORS INFLUENCING THE LEVEL OF SELF-CONFIDENCE OF SCHOOL ADMINISTRATORS: A CASE STUDY IN TRABZON

Year 2019, Volume: 2 Issue: 1, 1 - 18, 25.04.2019

Abstract

This
study aims at finding out how demographic characteristics of school
administrators working in elementary, junior and high school affect their level
of self-confidence. The population of this study is the administrators who work
in primary, secondary and high schools located in the Ortahisar District in
Trabzon city. A total of 155 male and 32 female administrators participated in
the study (n=187). The data were analyzed by SPSS, and Pearson Correlation
Coefficient, Independent t-test, F (ANOVA), Mann Whitney U and Kruskall Wallis
H tests were used for the analysis. It has been found that female managers had
a higher internal self-confidence than male managers and school type has also
an impact on self-esteem level of school administrators.

References

  • Akın, A. (2007). Öz-Güven Ölçeği’nin Geliştirilmesi ve Psikometrik Özellikleri. AİBÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2): 167-176.
  • Bursalıoğlu, Z. (2002). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Can, A. (2014). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Cervone, D., Pervin, L. A. (2008). Personality: Theory And Research (10th Edition). USA: John Wiley & Sons Inc.
  • Feltz, D. L. (1988). Self Confidence and Sports Performance. Exercise and Sports Science Reviews, 16: 423-457.
  • Göknar, Ö. (2007). Özgüven Kazanmak. Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • Gümüşeli, A. İ. (1994). İzmir Ortaöğretim Okulları Yöneticilerinin Öğretmenler İle Aralarındaki Çatışmaları Yönetme Biçimleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Hergüner, B. (2012). In Pursuit of Equity: The Capability Approach and Education. Public Policy and Administration Research, 2, 22-28.
  • Karip, E., & Köksal, K. (1999). Okul yöneticilerinin yetiştirilmesi. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 5(2): 193-207.
  • Korkmaz, M. (2005). Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesi: Sorunlar - Çözümler ve Öneriler. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3): 237-252.
  • Köse, M. F. (2008). Yönetici Adayı Öğretmenlerin Yöneticiliğe Bakış Açıları ve Yöneticiliği Tercih Nedenleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı, Tokat.
  • Kurtuldu, S. P. (2007). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Özgüven Düzeyleri ile Liderlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Lindenfield, G. (1997). Assert Yourself [Göster Kendini]. London: Harper Thorsons.
  • Memduhoğlu, H. B. (2007). Türk Eğitim Sisteminde Okulların Yönetimi ve Yöneticilerin Yetiştirilmesi Sorunsalı. Milli Eğitim Dergisi, 35(176): 86-97.
  • Özbey, Ç. (2004). Çocuk Sorunlarına Yapıcı Çözümler. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Taymaz, H. (2009). İlköğretim ve Ortaöğretim Okul Müdürleri İçin Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Töreman, F. (2002). Okullarda Sosyal Sermaye: Kavramsal Bir Çözümleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 32(32): 556-573.
  • Yalnız, A. (2014). Akademik Öz-Yeterlik: Olumlu Ve Olumsuz Duygulanımın Yordayıcı Rolü. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(2): 95-101.

OKUL YÖNETİCİLERİNDE ÖZGÜVEN DÜZEYİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: TRABZON ÖRNEĞİ

Year 2019, Volume: 2 Issue: 1, 1 - 18, 25.04.2019

Abstract

Bu çalışmada ilkokul,
ortaokul ve liselerde görev yapan okul yöneticilerinin farklı demografik
özelliklerinin özgüven düzeylerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın evrenini
2016-2017 yılı eğitim öğretim yılında, T.C. Trabzon Valiliği Ortahisar İlçe
Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ilkokul, ortaokul ve lise devlet okullarında
görev yapan yöneticiler oluşturmaktadır. Araştırmaya 155 erkek, 32 kadın
yönetici katılmış (n=187), toplanan veriler SPSS programıyla analiz edilmiştir.
Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon katsayısı, bağımsız örneklem t-testi, F
(ANOVA), Mann Whitney U ve Kruskall Wallis H testlerinin yapıldığı analizlerde
kadın yöneticilerin özgüvenlerinin erkek yöneticilerden bir miktar fazla olduğu
ve ayrıca çalışılan okul türünün özgüvene etkisi olduğu tespit edilmiştir.

References

  • Akın, A. (2007). Öz-Güven Ölçeği’nin Geliştirilmesi ve Psikometrik Özellikleri. AİBÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2): 167-176.
  • Bursalıoğlu, Z. (2002). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Can, A. (2014). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Cervone, D., Pervin, L. A. (2008). Personality: Theory And Research (10th Edition). USA: John Wiley & Sons Inc.
  • Feltz, D. L. (1988). Self Confidence and Sports Performance. Exercise and Sports Science Reviews, 16: 423-457.
  • Göknar, Ö. (2007). Özgüven Kazanmak. Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • Gümüşeli, A. İ. (1994). İzmir Ortaöğretim Okulları Yöneticilerinin Öğretmenler İle Aralarındaki Çatışmaları Yönetme Biçimleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Yönetimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Hergüner, B. (2012). In Pursuit of Equity: The Capability Approach and Education. Public Policy and Administration Research, 2, 22-28.
  • Karip, E., & Köksal, K. (1999). Okul yöneticilerinin yetiştirilmesi. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 5(2): 193-207.
  • Korkmaz, M. (2005). Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesi: Sorunlar - Çözümler ve Öneriler. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3): 237-252.
  • Köse, M. F. (2008). Yönetici Adayı Öğretmenlerin Yöneticiliğe Bakış Açıları ve Yöneticiliği Tercih Nedenleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı, Tokat.
  • Kurtuldu, S. P. (2007). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Özgüven Düzeyleri ile Liderlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Lindenfield, G. (1997). Assert Yourself [Göster Kendini]. London: Harper Thorsons.
  • Memduhoğlu, H. B. (2007). Türk Eğitim Sisteminde Okulların Yönetimi ve Yöneticilerin Yetiştirilmesi Sorunsalı. Milli Eğitim Dergisi, 35(176): 86-97.
  • Özbey, Ç. (2004). Çocuk Sorunlarına Yapıcı Çözümler. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Taymaz, H. (2009). İlköğretim ve Ortaöğretim Okul Müdürleri İçin Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Töreman, F. (2002). Okullarda Sosyal Sermaye: Kavramsal Bir Çözümleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 32(32): 556-573.
  • Yalnız, A. (2014). Akademik Öz-Yeterlik: Olumlu Ve Olumsuz Duygulanımın Yordayıcı Rolü. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(2): 95-101.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Article
Authors

Burak Hergüner

Mümin Gül This is me

Publication Date April 25, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Hergüner, B., & Gül, M. (2019). OKUL YÖNETİCİLERİNDE ÖZGÜVEN DÜZEYİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: TRABZON ÖRNEĞİ. Academic Review of Humanities and Social Sciences, 2(1), 1-18.

 13582    13584    13587      13590      13594     13595     13598


   13969      14099       17154