Research Article
BibTex RIS Cite

Tekstil Ve Hazır Giyim Sektöründe Marka, Pazar Ve Moda Eğilimlerinin Koleksiyona Etkisi

Year 2016, Issue: 12, 12 - 18, 08.12.2016
https://doi.org/10.34242/akmbaris.2019.71

Abstract

Marka yöneticileri tarafından belirlenen ve yönetilen kurumsal marka, marka konumlandırma ve hedef pazar tanımlamaları doğrultusunda, güncel moda eğilimlerini de yansıtan koleksiyonların hazırlanmasında en önemli görev tasarım ekiplerine düşmektedir.

Tekstil ve hazır giyim markalarında, koleksiyon hazırlanırken dikkat edilen önemli unsurlardan biri moda eğilimlerine olan uyumluluktur. Bu çalışma, tekstil ve hazır giyim sektöründeki tasarımcıların hizmet verdikleri markaların kurumsal kimliklerini, hedef pazar/müşteri profillerini ve marka konumlandırmalarını da dikkate alarak, güncel moda eğilimlerini analiz edip koleksiyon ile ilişkilendirmelerinde yol gösterme amacındadır.

References

  • Cooklin, Gerry, ‘’Introduction To Clothing Manifacture’’, Oxford, BPS Professional Books, 1991, s. 29. Cooklin, s. 30. Cooklin, s. 31.
  • Fidan, Bülent, Marka Uzmanı, Sözlü Görüşme (10 Ağustos 2016), http://www.bulentfidan. com.tr/single post/2016/08/06/Marka-Kimliği-Nedir(10 Ağustos 2016) Kapferer, Jean-Noël, “Strategic Brand Management”, The Free Press, New York: 1992, s.32-33, Aktaran: Serhat Kemal Hatipoğlu, “Marka Yönetim Sürecinin İncelenmesi ve Yeni Marka Oluşturma Sürecine Dönük Bir Uygulama’’, T.C. Türk patent Enstitüsü Markalar Başkanlığı, Uzmanlık Tezi, Ankara: 2010, s. 19.
  • Uztuğ, Ferruh, “Markan Kadar Konuş: Marka İletişim Stratejileri’’, Mediacat Kitapları, İstanbul; 2002, s. 22, Aktaran: Emel Can, “Marka ve Marka Yapılandırma’’, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi 2007 Cilt XXII, Sayı 1, s. 226.
  • Uztuğ, s. 234.
  • Intercolor-International Commission For Colour (Dünya Renk ve Konsept Birliği), 2015 Sunum, s. 1. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, “Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri, Halkla İlişkilerde Hedef Kitle’’, Ankara: 2012, s. 3. Türk Patent Enstitüsü, “Marka Başvuru Kılavuzu’’, 2016, s. 1.
  • http://en.pop-fashion.com (1Haziran 2016)
  • http://www.bulentfidan.com.tr/single-post/2016/08/06/Marka-Kimliği-Nedir (10 Ağustos 2016)
  • http://www.promostyl.com/en/ (18 Ağustos 2016)
  • http://www.promostyl.com/en/trendbookservice/trendbooks/ (18 Ağustos 2016)
  • https://www.wgsn.com/blogs/ (18 Ağustos 2016)
  • www.pantone.com (1 Ağustos 2016)
Year 2016, Issue: 12, 12 - 18, 08.12.2016
https://doi.org/10.34242/akmbaris.2019.71

Abstract

References

  • Cooklin, Gerry, ‘’Introduction To Clothing Manifacture’’, Oxford, BPS Professional Books, 1991, s. 29. Cooklin, s. 30. Cooklin, s. 31.
  • Fidan, Bülent, Marka Uzmanı, Sözlü Görüşme (10 Ağustos 2016), http://www.bulentfidan. com.tr/single post/2016/08/06/Marka-Kimliği-Nedir(10 Ağustos 2016) Kapferer, Jean-Noël, “Strategic Brand Management”, The Free Press, New York: 1992, s.32-33, Aktaran: Serhat Kemal Hatipoğlu, “Marka Yönetim Sürecinin İncelenmesi ve Yeni Marka Oluşturma Sürecine Dönük Bir Uygulama’’, T.C. Türk patent Enstitüsü Markalar Başkanlığı, Uzmanlık Tezi, Ankara: 2010, s. 19.
  • Uztuğ, Ferruh, “Markan Kadar Konuş: Marka İletişim Stratejileri’’, Mediacat Kitapları, İstanbul; 2002, s. 22, Aktaran: Emel Can, “Marka ve Marka Yapılandırma’’, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi 2007 Cilt XXII, Sayı 1, s. 226.
  • Uztuğ, s. 234.
  • Intercolor-International Commission For Colour (Dünya Renk ve Konsept Birliği), 2015 Sunum, s. 1. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, “Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri, Halkla İlişkilerde Hedef Kitle’’, Ankara: 2012, s. 3. Türk Patent Enstitüsü, “Marka Başvuru Kılavuzu’’, 2016, s. 1.
  • http://en.pop-fashion.com (1Haziran 2016)
  • http://www.bulentfidan.com.tr/single-post/2016/08/06/Marka-Kimliği-Nedir (10 Ağustos 2016)
  • http://www.promostyl.com/en/ (18 Ağustos 2016)
  • http://www.promostyl.com/en/trendbookservice/trendbooks/ (18 Ağustos 2016)
  • https://www.wgsn.com/blogs/ (18 Ağustos 2016)
  • www.pantone.com (1 Ağustos 2016)
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Günay Atalayer This is me

Cihan Bahar This is me

Publication Date December 8, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 12

Cite

APA Atalayer, G., & Bahar, C. (2016). Tekstil Ve Hazır Giyim Sektöründe Marka, Pazar Ve Moda Eğilimlerinin Koleksiyona Etkisi. Arış Dergisi(12), 12-18. https://doi.org/10.34242/akmbaris.2019.71