Bu araştırma yapay zekâ uygulamalarından biri olan ChatGPT’yi turizm rehberliği mesleği eğitiminde ve mesleğin icrasında nasıl kullanılabileceğini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemiyle veriler görüşme tekniği vasıtasıyla elde edilmiştir. Araştırma kapsamındaki sorular ChatGPT’ye sorulmuş ve bazı cevaplar alınmıştır. ChatGPT’ye “Yapay zekâ turist rehberliği eğitimine ne gibi katkıda bulunabilir?” sorusu yöneltilmiş ve “Kişiselleştirilmiş Öğrenme Deneyimi, Etkileşimli Eğitim Araçları, Veri Analizi ve Geri Bildirim, Sanal ve Artırılmış Gerçeklik, Çok Dilli Eğitim, Güncel İçerik ve Bilgi Sağlama, Soruları Yanıtlama, Eğitim Materyali Geliştirme” cevabı alınmıştır. Bir diğer soru olan “Turist rehberi turlarda yapay zekâyı nasıl kullanabilir” sorusu yönlendirilmiş ve “Sanal Rehberlik, Kişiselleştirilmiş Öneriler, İnteraktif Haritalar ve Navigasyon, Dil Çeviri Uygulamaları, Gerçek Zamanlı Bilgilendirme, Eğlenceli ve Etkileşimli İçerik, Sosyal Medya ve İçerik Paylaşımı, Geri Bildirim ve Değerlendirme” cevapları alınmıştır. Araştırma sonucunda turizm rehberliği öğrencileri ve turist rehberleri için yapay zekânın önemli ve eğitim ve mesleğin icrasında destek verici bir kaynak oluşturabileceği ön görülmüştür. Ayrıca bu araştırma yapay zekâ ile turist rehberliği mesleğini inceleyen gelecek çalışamalara öncü olabileceği düşünülmektedir.
Bu çalışma Etik Kurul beyanı gerektiren çalışmalar kapsamına girmemektedir. Bu çalışmanın hazırlanma sürecinde bilimsel ve etik ilkelere uyulduğu ve yararlanılan tüm çalışmaların kaynakçada belirtildiği beyan olunur.
-
-
This research aims to evaluate how ChatGPT, one of the artificial intelligence applications, can be used in the education and practice of tourism guidance profession. In the research, qualitative research method was used and data were obtained through the interview technique. The questions within the scope of the research were asked to ChatGPT and some answers were received. ChatGPT was asked the question “How can artificial intelligence contribute to tourist guiding education?” and the answer was “Personalized Learning Experience, Interactive Educational Tools, Data Analysis and Feedback, Virtual and Augmented Reality, Multilingual Education, Providing Up-to-date Content and Information, Answering Questions, Developing Educational Material”. Another question, “How can a tourist guide use artificial intelligence in the performance of his/her profession?” was asked and the answers were “Virtual Guidance, Personalized Recommendations, Interactive Maps and Navigation, Language Translation Applications, Real-Time Information, Fun and Interactive Content, Social Media and Content Sharing, Feedback and Evaluation”. As a result of the research, it was predicted that artificial intelligence can be an important and supportive resource for tourism guidance students and tourist guides in education and practice of the profession. In addition, this research is thought to be a pioneer for future studies examining artificial intelligence and the tourist guiding profession.
This study does not fall within the scope of studies requiring an Ethics Committee declaration. It is hereby declared that scientific and ethical principles were followed during the preparation of this study and that all studies utilized were indicated in the bibliography.
-
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourist Guidance |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2024 |
Submission Date | September 4, 2024 |
Acceptance Date | October 16, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 1 |
Artuklu Tourism Studies is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International.