Sanat eğitimi, kişilerin yaratıcılık potansiyelini ortaya çıkarmak, sosyal ilişkilerini ayarlamasını sağlayıp özgüvenli bireyler yetiştirmek ve bu sayede üretken insanlara dönüştürmeyi becerebilen en önemli insan yetiştirme disiplinlerinden biridir. Bu araştırmanın amacı, Sanat Eğitiminde Orff çalgılarının masallarda kullanımına ilişkin özgün bir uygulama ile öğrenci görüşlerini ortaya çıkarmak ve onların algılarıyla Orff çalgılarının kullanımına yönelik neler yapıldığını belirlemektir. Araştırma; konusu bakımından nitel, desen bakımından fenomenolojik (olgubilim) bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu; Harran Üniversitesi, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 4. sınıfta öğrenim görmekte olan 29 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, uygulamaya katılan öğrencilerin görüşleri doğrultusunda; sanat eğitiminde Orff çalgılarının masallarda kullanımı, hayal gücü, yaratıcılık ve sosyalleşmenin gerçekleştiği eğlenceli bir öğrenme ortamı oluşturduğu tespit edilmiştir. Masallar, sadece çocukların dünyasında değil, büyüklerin dünyasında da yani insan ilişkilerinin oluşumunda önemli bir yere sahip olduğu bu uygulamayla vurgulanmıştır. Bu bağlamda, masallardaki hayal gücünün Orff enstrümanlarıyla birleşerek eğlenceli bir öğrenme ortamı oluşturduğu, Orff çalgılarını tanıma ve kullanma konusunda yeterli bilgi edinilmesini sağladığı belirlenmiştir. Ayrıca, bu uygulamanın heyecan kontrolü, iletişim becerileri, birlikte iş yapma keyfi, problem çözme becerisi, yaratıcılık ve topluluk önünde yer alma gibi alanlarda öğrencilerin özgüvenlerini geliştirerek olumlu değişikliklere neden olduğu düşünülmektedir.
Art education is one of the most important human development disciplines that can reveal people's creativity potential, regulate their social relationships, and educate healthy, self-expressive, and self-confident individuals, transforming them into productive people. The aim of this research is to reveal student views on the use of Orff instruments in tales in art education and to determine what is done regarding the use of Orff instruments through their perceptions. The research is a qualitative and phenomenological study, and the participants are 29 4th-year students from the Department of Music Education at Harran University. The results show that the use of Orff instruments in tales created a fun learning environment where students' imagination, creativity, and socialization were realized. The application also involved interpreting tales by addressing today's problems, improvising on topics such as lessons, advice, family, and friend relationships. It was emphasized that tales have an important place not only in children's but also in adults' lives, in the formation of human relationships. The combination of the imagination in the tales and the Orff instruments created an enjoyable learning environment and provided sufficient knowledge about recognizing and using Orff instruments. Furthermore, this application is thought to have positively developed the students' self-confidence in areas like emotion control, communication skills, teamwork, problem-solving, creativity, and public speaking.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Fine Arts Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2024 |
Submission Date | July 1, 2024 |
Acceptance Date | October 16, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 30 Issue: 53 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License