Bu çalışma, Türkiye’nin Orta Asya ülkeleriyle olan ilişkilerinde medyanın öneminden yola çıkmakta ve Kırgızistan özelindeki bir saha araştırmasını konu almaktadır. Çalışmada Kırgızistan’ın medya politikaları alanında karar verici ya da temel aktörleri arasında bulunan kamu, özel ve sivil toplum kurumları temsilcileriyle Kırgızistan’da yüzyüze görüşmeler yapılmıştır. iki ayda tamamlanan görüşmelerde i) Kırgızistan medyasının mevcut durumu nasıldır? ii) Kırgızistan medyasının temel sorunları nelerdir? iii) Kırgızistan ve Türkiye’nin süregelen medya ilişkilerine yönelik görüşler nelerdir? iv) Kırgızistan medyasının sorun ve ihtiyaçlarının çözümünde Türkiye’den beklentileri nelerdir? sorularına yanıt aranmıştır. Çalışma sonunda Kırgızistan medyasının sahiplik yapısı, yapısal durumu, medya kullanım eğilimleri ve basın özgürlüğü konularında veriler elde edilmiştir. Bu verilerden hareketle de Kırgızistan medyasının temel sorunları belirlenmiştir. Bu sorunlar ise mesleki sorunlar, gazetecilik meslek ilkelerinin uygulanmasına ilişkin sorunlar, ekonomik sorunlar, teknolojik sorunlar, hukuki/yapısal sorunlar ve medya içeriklerine ilişkin sorunlar olarak kategorilendirilmiştir.
This study starts from the importance of media in Turkey's relations with Central Asian countries and focuses on field research in Kyrgyzstan. In the study, face-to-face interviews were conducted in Kyrgyzstan with representatives from public, private and non-governmental organizations that are among the deciders or main actors of Kyrgyzstan’s media policy. The interviewing, which were completed in two months, aimed to ask i) What is the current state of the media in Kyrgyzstan? ii) What are the main problems of the media in Kyrgyzstan? iii) What are the views on the ongoing media relations between Kyrgyzstan and Turkey? iv) What are the expectations of Kyrgyzstan's media from Turkey in solving their problems and needs? At the end of the study, data were obtained on the ownership structure, structural status, media usage trends and press freedom of the Kyrgyz media. Based on these data, the main problems of the Kyrgyz media were identified. These problems are categorized as professional problems, problems related to the implementation of professional principles of journalism, economic problems, technological problems, legal/structural problems and problems related to media content.
Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı
| Primary Language | English |
|---|---|
| Subjects | Screen and Digital Media (Other) |
| Journal Section | Research Articles |
| Authors | |
| Publication Date | October 31, 2025 |
| Submission Date | February 11, 2025 |
| Acceptance Date | August 1, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 31 Issue: 55 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License