As God creates man as well as all the creatures, Islam defines man well both in
identity and alterity. Muslims with the help of their religious resources, can border up the
religious identity as well as the alterity. Moreover in history the Muslim praxis defined the
alterity wisely. In fact, the term Islam or submission in a sense can be considered as a social
key term for a peace-maker society. Especially thanks to this word, Muslims could display
both the receptive constructions and particular outlooks towards the others. In this article
with the phenomenological framework, we will deal with the Muslim perception of other in
critical hermeneutical perspectives. One of the urgent remarks that we have achieved that the
self- critical consciousness can arises from the stigma of being represented as alterity. Then
we have discussed the hermeneutics of alterity within the inclusivistic Qur’anic approach.
Tanrı, tüm mahlukatın yanısıra insanı da yaratmıştır. İslam insanı hem öznel kimlik
hem de öteki oluş açısından iyi tanımlamaktadır. Müslümanlar kendi dini kaynaklarının
yardımıyla hem dini kimliklerinin hem de ötekinin sınırlarını belirleyebilmektedirler. Dahası
tarih boyunca Müslüman pratiği ötekini hikmete dayalı olarak tanımlamıştır. Gerçekten
İslam kelimesi teslimiyet olarak bir anlamda barış inşa edici bir cemiyet için anahtar kelime
Kabul edilebilir. Bu kelime sayesinde Müslümanlar, ötekilere karşı Kabul görücü inşalar ve
özel bakış açıları gösterebilmişlerdir. Bu makalede fenomenolojik yaklaşımın çatısı ile
Müslümanların öteki algısını hermenötik açıdan ele alacağız. Bu noktada ulaşabildiğimiz
önemli sonuçlardan biri kişinin sahip olduğu eleştirel bilincinin ötekinin temsillerinin
izlerinden de kaynaklandığıdır. Son olarak Kur’an’ın ötekine karşı geliştirdiği kapsayıcı
bakış çerçevesinde ötekine dair yorumlamaları tartıştık.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Religious Studies (Other), Islamic Studies (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 1 Issue: 2 |