Bu araştırmada, kuşaklararası dayanışma perspektifiyle, yaşlıların dijital okuryazarlık deneyimlerine ilişkin genel bir çerçeve ortaya çıkarılması ve gençlerin bu konudaki görüş ve önerilerinin değerlendirmesi hedeflenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi ve fenomenolojik yaklaşım kullanılmıştır. Araştırmaya 65 yaş ve üzeri 6 yaşlı ve onların torunları 6 genç olmak üzere toplam 12 kişi katılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre, yaşlılar iletişim araçlarını, interneti, ATM’leri kullanırken ve yeni teknolojileri öğrenirken zorlanmaktadırlar. Bu durumun en önemli nedenleri arasında yaşa bağlı görme ve işitme engelleri, ürünü bozmaktan ve yanlış işlem yapmaktan korkma, internete ve dijital hizmetlere olan güvensizlik, kişisel bilgilerin ele geçirilmesi endişesi, yazıların küçük olması ve dijital işlemleri hızlı ve karmaşık bulmalarıdır. Yaşlılar genellikle dijital hizmetleri yüz yüze yapmayı tercih etmektedirler. Ayrıca yaşlılar teknoloji konusunda gençlerden yardım almaya hevesli olduklarını belirtirken araştırmaya katılan gençler de, kendi büyük ebeveynleri başta olmak üzere yaşlıların teknoloji kullanımını desteklemektedirler.
Yaşlılar Dijital Okuryazarlık Teknoloji Kuşaklararası Dayanışma Yaşlılar, Dijital Okuryazarlık, Teknoloji, Kuşaklararası Dayanışma
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2021 |
Submission Date | March 16, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 21 Issue: 2 |