Bu çalışma, turizm paydaşlarının bakış açısından Metaverse'ün turizm endüstrisi üzerindeki etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Daha açık bir ifadeyle bu çalışma, turizm endüstrisindeki paydaşların Metaverse kavramını nasıl değerlendirdiğini ve Metaverse teknolojisinin turizm sektöründe nasıl bir etki yaratabileceği konusundaki düşüncelerini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan keşfedici araştırma özelliklerini taşımaktadır. Bu nedenle çalışmada amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır ve 18 katılımcıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma kapsamında katılımcılardan elde edilen verilerden en sık tekrar eden kelime frekanslarını belirleyebilmek için Voyant Tools yazılım programı kullanılmıştır. Kelime bulutu incelendiğinde en sık kullanılan kelimenin “sanal” olduğu görülmektedir. Bunu sırası ile “turizm”, “metaverse” ve “dijital” kelimeleri takip etmiştir. Çalışmanın bulgularına göre, otel işletmeleri Metaverse’ü tanıtım için kullanabilir, turist rehberleri macera gerektiren alanlarda bu teknolojiden faydalanabilir ve yiyecek-içecek işletmeleri restoranlarda yemeği tanıtmak için menülerde kullanabilir. Metaverse teknolojisinin etkilerinin kongre etkinlikleri ile tarihi ve kültürel destinasyonlarda görüleceği düşünülmektedir. Destinasyon yöneticileri, sanal etkinlikler ve festivaller düzenlenerek destinasyonların tanıtımı yapılabilir. Engelliler için ürüne ulaşım sağlayamama durumunda sanal etkinlikler ile gerçeğe yakın bir deneyim sunulabilir.
This study aims to reveal the impact of the Metaverse on the tourism industry from the perspective of tourism stakeholders. More specifically, this study aims to investigate how stakeholders in the tourism industry evaluate the concept of Metaverse and how they think Metaverse technology can have an impact on the tourism industry. This study has the characteristics of exploratory research, one of the qualitative research methods. For this reason, the study used a purposive sampling method, and a semi-structured interview form was used with 18 participants. Within the scope of the research, Voyant Tools software program was used to determine the most frequently repeated word frequencies from the data obtained from the participants. When the word cloud is analyzed, it is seen that the most commonly used word is “virtual.” This was followed by the words “tourism,” “metaverse,” and “digital.” According to the study’s findings, hotel businesses can use Metaverse for promotion; tourist guides can benefit from this technology in areas that require adventure, and food and beverage businesses can use it in menus to promote food in restaurants. It is thought that the effects of Metaverse technology will be seen in congress events and historical and cultural destinations. Destination managers can promote destinations by organizing virtual events and festivals. In case of inability to access the product for people with disabilities, a realistic experience can be offered with virtual events.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm Pazarlaması |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 24 Sayı: 3 |