Research Article
BibTex RIS Cite

Öğrencilerin Spor Medyasından Beklentilerinin Araştırılması

Year 2022, , 995 - 1010, 23.12.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1209501

Abstract

Araştırmada, öğrencilerin spor medyasından beklentilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni, Viranşehir Spor Lisesinde 2021-2022 eğitim öğretim yılında Viranşehir spor lisesinde okuyan 12-17 yaş aralığında, seçkisiz örnekleme yöntemi ile tespit edilmiş 140 öğrencidir. Araştırmanın veri toplama aracı iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde araştırmaya katılan öğrencilerin demografik bilgilerinin yanında spor medyasını takip durumları ile ilgili bilgilerin tespit edilmesi amacıyla sorulmuş 12 soru yer alırken, ikinci bölümde ise Özsoy (2007) tarafından geliştirilmiş ‘Sportif Beklentiler Ölçeği’ kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde istatistiksel veri değerlendirme programı kullanılmıştır. Öğrencilerin spor medyasını takip durumları ile ilgili verilerin analizinde yüzde ve frekans analizi, bağımsız ve bağımlı değişkenler arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amacıyla t Testi ve ANOVA testi yapılmıştır. Araştırma verilerinin anlamlılık düzeyi olarak p<0,05 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin spor ile ilgili haberleri takip etmek istemelerine karşın bunu yapamadıkları, daha az maliyetli ve kolay erişilebilir spor medyası araçlarına yöneldikleri, spor medyasından çoğunlukla popüler branşları ve bu branşlar hakkında haber ve bilgi almak istedikleri, spor medyasının yayın akışı, haberlerin inandırıcılığı konusunda memnun oldukları sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Coşkun, M. (2015). İletişim teknolojilerinin stratejik kaynak yönetimi: Ttaş örneği. Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 1(1), 31-53.
  • Demir, M., ve Talimciler, A. (2015). Şiddet, şike ve medya kıskacında futbol ve taraftarlık. Konya: Literatürk Yayınları.
  • Demirel, A. (2013). E-ticarette sosyal medya etkilerinin incelenmesi ve bir uygulama. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Yaşar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, İzmir.
  • Deniz, E. (2015). Ortaokul öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıkları/Reading habits of secondary school students. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 3(2), 46-64.
  • Dindar, İ., ve Güler, M. L. (2019). Spor ve medya ilişkisinin spor bilimleri öğrencileri üzerindeki etkileri. TheJournal of Academic Social Science, 7(95), 440-456.
  • Erdoğan, H. A. (2009). Günümüz kitle iletişim araçlarının görünen ve görünmeyen yüzü: Türkiye örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo Televizyon Anabilim Dalı, Konya.
  • Geçen, F. (2018). Çocuğun gelişim basamaklarına göre figürleri ele alma biçimleri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 5(10), 60-83.
  • Geçen, F., ve Parsıl, Ü. (2020). Yaratıcılık ve özel eğitimli çocukların sanat eğitimi yoluyla yaratıcılıklarının geliştirilmesi. Pearson Journal Of Socıal Scıences & Humanıtıes, 5(7), 372-380.
  • Güler, İ., Yıldız, K., ve Özbey, S. (2018). Sosyolojik açıdan spor ve medya ilişkilerinin toplum üzerindeki etkisi: İzmir ili örneği. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 1-12.
  • Güler, L., ve Demir, V. (1995). Spor ve medya ilişkisi ve Türkiye’de spor medyası. Marmara İletişim Dergisi, 9, 285-306.
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kazak, H. (2010). İlköğretim öğrencilerinin spora başlamasında sosyal faktörlerin rolü (Muş ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Sakarya.
  • Kırık, A. M. (2017). Yeni medya aracılığıyla değişen iletişim süreci: sosyal paylaşım ağlarında gençlerin konumu. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), 230-261.
  • Kuyucu, M. (2020). Türkiye’de spor medyası: gençler sporu hangi mecralardan takip ediyor? Spor gazeteleri örneğinde milenyum gençlerinin spor medyasına yönelik algıları üzerine bir araştırma. Ankara II. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, 6-8 Mart 2020 Ankara.
  • Kuyucu, S. B. (2008). Spor yönetimine medyanın etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı, İstanbul.
  • Küçük, V., ve Koç, K. (2004). Psiko-sosyal gelişim süreci içerisinde insan ve spor ilişkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (9), 1-12.
  • Odacı, B. (2018). Konum bazlı sosyal ağlar aracılığıyla üniversite öğrencilerinin kimlik inşası süreçleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Özsoy, S. (2003). Spor gazeteciliğinin bugünkü durumu ve mesleki nitelikleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Özsoy, S. (2007). Kamuoyunun spor medyasından beklentilerinin nitel ve nicel yönden değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı, Bolu.
  • Saçal, B. (2019). Haber değeri ölçütleri bağlamında spor haber bültenleri: TRT Spor, NTV Spor, A Spor televizyon kanalları örnekleminde bir inceleme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basın Yayın Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Şahan, H., ve Çınar, V. (2004). Kitle iletişim araçlarının spor kamuoyu üzerine etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (12), 313-321.
  • Tabachnick, B. G., ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariatestatistics. 6. Baskı. Boston, MA: Pearson.
  • Ünsal, B. ve Ramazanoğlu, F. (2013).Spor medyasının toplum üzerindeki sosyolojik etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 36-46.
  • Yeşil, M. M. (2015). Üniversite öğrencilerinin yerel gazete okuma alışkanlıkları: Konya örneği. Selçuk İletişim Dergisi, 9(1), 201-222.
  • Yetim, A. A. (2000). Sporun sosyal görünümü. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 63-72.
  • Yıldız-Ekin, T. (2005).Spor basınında futbol anlatım dili: manşet ve başlıklar. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 93-106.
  • Zafer, C., ve Vardarlıer, P. (2019). Medya ve toplum. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 22(2), 355-361.

Researching Students' Expectations From Sports Media

Year 2022, , 995 - 1010, 23.12.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1209501

Abstract

In the research, it is aimed to examine the expectations of the students from the sports media. The population of the research is 140 students between the ages of 12-17, who study at Viranşehir Sports High School in the 2021-2022 academic year, and were determined by random sampling method. The data collection tool of the research consists of two parts. In the first part, there are 12 questions asked to determine the demographic information of the students participating in the research as well as their status of following the sports media. Statistical data evaluation program was used in the analysis of the research data. Percentage and frequency analysis, t-test and ANOVA test were used to determine the relationship between independent and dependent variables in the analysis of the data about the students' follow-up status of the sports media. The significance level of the research data was taken as p<0.05. As a result of the research, the students were satisfied with the broadcasting of sports media and the credibility of the news. conclusion has been reached.

References

  • Coşkun, M. (2015). İletişim teknolojilerinin stratejik kaynak yönetimi: Ttaş örneği. Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 1(1), 31-53.
  • Demir, M., ve Talimciler, A. (2015). Şiddet, şike ve medya kıskacında futbol ve taraftarlık. Konya: Literatürk Yayınları.
  • Demirel, A. (2013). E-ticarette sosyal medya etkilerinin incelenmesi ve bir uygulama. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Yaşar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, İzmir.
  • Deniz, E. (2015). Ortaokul öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıkları/Reading habits of secondary school students. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 3(2), 46-64.
  • Dindar, İ., ve Güler, M. L. (2019). Spor ve medya ilişkisinin spor bilimleri öğrencileri üzerindeki etkileri. TheJournal of Academic Social Science, 7(95), 440-456.
  • Erdoğan, H. A. (2009). Günümüz kitle iletişim araçlarının görünen ve görünmeyen yüzü: Türkiye örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo Televizyon Anabilim Dalı, Konya.
  • Geçen, F. (2018). Çocuğun gelişim basamaklarına göre figürleri ele alma biçimleri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 5(10), 60-83.
  • Geçen, F., ve Parsıl, Ü. (2020). Yaratıcılık ve özel eğitimli çocukların sanat eğitimi yoluyla yaratıcılıklarının geliştirilmesi. Pearson Journal Of Socıal Scıences & Humanıtıes, 5(7), 372-380.
  • Güler, İ., Yıldız, K., ve Özbey, S. (2018). Sosyolojik açıdan spor ve medya ilişkilerinin toplum üzerindeki etkisi: İzmir ili örneği. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 1-12.
  • Güler, L., ve Demir, V. (1995). Spor ve medya ilişkisi ve Türkiye’de spor medyası. Marmara İletişim Dergisi, 9, 285-306.
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kazak, H. (2010). İlköğretim öğrencilerinin spora başlamasında sosyal faktörlerin rolü (Muş ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Sakarya.
  • Kırık, A. M. (2017). Yeni medya aracılığıyla değişen iletişim süreci: sosyal paylaşım ağlarında gençlerin konumu. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), 230-261.
  • Kuyucu, M. (2020). Türkiye’de spor medyası: gençler sporu hangi mecralardan takip ediyor? Spor gazeteleri örneğinde milenyum gençlerinin spor medyasına yönelik algıları üzerine bir araştırma. Ankara II. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, 6-8 Mart 2020 Ankara.
  • Kuyucu, S. B. (2008). Spor yönetimine medyanın etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı, İstanbul.
  • Küçük, V., ve Koç, K. (2004). Psiko-sosyal gelişim süreci içerisinde insan ve spor ilişkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (9), 1-12.
  • Odacı, B. (2018). Konum bazlı sosyal ağlar aracılığıyla üniversite öğrencilerinin kimlik inşası süreçleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Özsoy, S. (2003). Spor gazeteciliğinin bugünkü durumu ve mesleki nitelikleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Özsoy, S. (2007). Kamuoyunun spor medyasından beklentilerinin nitel ve nicel yönden değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı, Bolu.
  • Saçal, B. (2019). Haber değeri ölçütleri bağlamında spor haber bültenleri: TRT Spor, NTV Spor, A Spor televizyon kanalları örnekleminde bir inceleme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basın Yayın Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Şahan, H., ve Çınar, V. (2004). Kitle iletişim araçlarının spor kamuoyu üzerine etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (12), 313-321.
  • Tabachnick, B. G., ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariatestatistics. 6. Baskı. Boston, MA: Pearson.
  • Ünsal, B. ve Ramazanoğlu, F. (2013).Spor medyasının toplum üzerindeki sosyolojik etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 36-46.
  • Yeşil, M. M. (2015). Üniversite öğrencilerinin yerel gazete okuma alışkanlıkları: Konya örneği. Selçuk İletişim Dergisi, 9(1), 201-222.
  • Yetim, A. A. (2000). Sporun sosyal görünümü. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 63-72.
  • Yıldız-Ekin, T. (2005).Spor basınında futbol anlatım dili: manşet ve başlıklar. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 93-106.
  • Zafer, C., ve Vardarlıer, P. (2019). Medya ve toplum. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 22(2), 355-361.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Science and Exercise
Journal Section Arşiv
Authors

Kürşat Yusuf Aytaç 0000-0002-7827-4242

Ümit Yetiş 0000-0001-5290-101X

Mustafa Daban 0000-0002-8211-6976

Publication Date December 23, 2022
Submission Date November 24, 2022
Acceptance Date December 15, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Aytaç, K. Y., Yetiş, Ü., & Daban, M. (2022). Öğrencilerin Spor Medyasından Beklentilerinin Araştırılması. Mediterranean Journal of Sport Science, 5(Özel Sayı 2), 995-1010. https://doi.org/10.38021/asbid.1209501

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366