Research Article
BibTex RIS Cite

Öğrencilerin Fiziksel Aktivite Kavramına Yönelik Metaforik Algılarının İncelenmesi

Year 2019, Volume: 2 Issue: 2, 119 - 129, 25.12.2019

Abstract

Bu çalışmanın
amacı, beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin fiziksel aktivite kavramına
yönelik metaforik algılarının belirlenmesidir.

Bu çalışmada
nitel araştırma desenlerinden biri olan fenomenoloji (olgu bilim)
kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında Erzincan
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor bölümünde öğrenim gören 127
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri öğrencilerin “Fiziksel aktivite……
gibidir; Çünkü …...” cümlelerini tamamlamaları ile elde edilmiştir.Araştırma
verileri içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir.Verilerin
analizi sırasıyla adlandırma, eleme, kategori geliştirme, geçerlik ve
güvenirliğin sağlanması, elde edilen metaforların frekanslarının hesaplanması
ve yorumlanması aşamalarından oluşmaktadır.





Verilerin
analizi sonucunda; toplam 7 farklı kavramsal kategori (zorunlu ihtiyaç, sağlık,
rekreatif, ilgi/özveri, gelişim, süreklilik ve değer) oluşturulmuş ve öğrenciler
fiziksel aktivite kavramına yönelik 86 farklı metafor üretmişlerdir. Kullanım
sayılarına göre sırasıyla fiziksel aktivite kavramı için hayat (f=13), su (f=8),
eğlence (f=6), demir (f=5), sağlık (f=5), oyun (f=5), günlük ihtiyaç (f=5), vitamin
(f=4), nefes (f=3), ilaç (f=3) ve zaman (f=3)  metaforlarını kullandıkları tespit edilmiştir.

References

  • Bek, N. (2008). Fiziksel aktivite ve sağlığımız, fiziksel aktivite bilgi serisi. Ankara: Klasmat.
  • Buckworth, J. ve Dishman, R. K. (2002). Exercise psychology. Champaign, IL: Human Kinetics.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Cerit, Y. (2008). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
  • Esentürk, O. K ., Tekkurşun, G., Yılmaz A. ve İlhan, E. L. (2016). “Evaluation of the extra curricular sportive activities from the view of physical education teachers”. Science, Movement and Health, 16(2), 599-608.
  • Karaca, A. (2009). Yaşlılıkta fiziksel aktivite. Fiziksel Aktivite Beslenme ve Sağlık Kongresi’nde Sunulmuş Bildiri, Başkent Üniversitesi, Ankara.
  • Kurtipek, S. ve Sönmezoğlu, U. (2018). Determination of the perceptions of sports managers about sport concept: a metaphor analysis study. International Journal of Higher Education,7(4),17-25.
  • Marton, F. (1981). Phenomenography describing conceptions of the world around us. Instructional Science 10(2), 177-200.
  • Saygın, Ö. (2003). 10-12 Yaş Çocukların fiziksel aktivite düzeyleri ve fiziksel uygunluklarının İncelenmesi. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Stuckless, J. G. (2001). The relationship between attitude and participation in physical activity among older women. Master’s Thesis, School of Nursing Memorial University of Newfoundland, Canada.
  • Tekkurşun, D. G., Yılmaz A., Esentürk O. K. ve İlhan, E. L. (2016). “Why does my child swim mechanism of parent guidance”. Science, Movement and Health, 16(2), 442-448.
  • Yıldırım, A.ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, 10. Baskı, Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, A., Esentürk. O. K., Tekkurşun, D. G. ve İlhan E. L. (2017). Metaphoric perception of gifted students about physical education course and physical education teachers. Journal of Educationand Learning, 6(2), 220-234.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research (3rd ed.). California: Sage Publishing.
  • Denzin, N. K. ve Lincoln, Y. S. (2005). The sage handbook of qualitative research. Thousand Oaks: Sage Publications.
Year 2019, Volume: 2 Issue: 2, 119 - 129, 25.12.2019

Abstract

References

  • Bek, N. (2008). Fiziksel aktivite ve sağlığımız, fiziksel aktivite bilgi serisi. Ankara: Klasmat.
  • Buckworth, J. ve Dishman, R. K. (2002). Exercise psychology. Champaign, IL: Human Kinetics.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Cerit, Y. (2008). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
  • Esentürk, O. K ., Tekkurşun, G., Yılmaz A. ve İlhan, E. L. (2016). “Evaluation of the extra curricular sportive activities from the view of physical education teachers”. Science, Movement and Health, 16(2), 599-608.
  • Karaca, A. (2009). Yaşlılıkta fiziksel aktivite. Fiziksel Aktivite Beslenme ve Sağlık Kongresi’nde Sunulmuş Bildiri, Başkent Üniversitesi, Ankara.
  • Kurtipek, S. ve Sönmezoğlu, U. (2018). Determination of the perceptions of sports managers about sport concept: a metaphor analysis study. International Journal of Higher Education,7(4),17-25.
  • Marton, F. (1981). Phenomenography describing conceptions of the world around us. Instructional Science 10(2), 177-200.
  • Saygın, Ö. (2003). 10-12 Yaş Çocukların fiziksel aktivite düzeyleri ve fiziksel uygunluklarının İncelenmesi. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Stuckless, J. G. (2001). The relationship between attitude and participation in physical activity among older women. Master’s Thesis, School of Nursing Memorial University of Newfoundland, Canada.
  • Tekkurşun, D. G., Yılmaz A., Esentürk O. K. ve İlhan, E. L. (2016). “Why does my child swim mechanism of parent guidance”. Science, Movement and Health, 16(2), 442-448.
  • Yıldırım, A.ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, 10. Baskı, Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, A., Esentürk. O. K., Tekkurşun, D. G. ve İlhan E. L. (2017). Metaphoric perception of gifted students about physical education course and physical education teachers. Journal of Educationand Learning, 6(2), 220-234.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research (3rd ed.). California: Sage Publishing.
  • Denzin, N. K. ve Lincoln, Y. S. (2005). The sage handbook of qualitative research. Thousand Oaks: Sage Publications.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Arşiv
Authors

Anıl Türkeli 0000-0002-3961-7759

Publication Date December 25, 2019
Submission Date October 8, 2019
Acceptance Date January 9, 2020
Published in Issue Year 2019 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Türkeli, A. (2019). Öğrencilerin Fiziksel Aktivite Kavramına Yönelik Metaforik Algılarının İncelenmesi. Mediterranean Journal of Sport Science, 2(2), 119-129.

27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .

2624526366