Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin mesleki çalışma etkinlikleri kavramına yönelik sahip oldukları algıları metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı sonunda Kayseri ili merkez ilçelerinde bulunan toplam 5 farklı okulda (ilkokul-ortaokul) mesleki eğitim alan 83 öğretmen oluşturmuştur. Veriler sene sonu yapılan mesleki çalışma etkinliklerinde toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenler 51 farklı olmak üzere 83 metafor geliştirmişlerdir. Öğretmenlerin mesleki çalışma etkinlikleri kavramına yönelik geliştirdikleri metaforlar sekiz kategoride değerlendirilmiştir. Bunlar; Faydalı ve Gerekli Bir Uygulama Olarak, Faydasız Bir Uygulama Olarak, Kişiye Göre Önem Kazanan Bir Uygulama Olarak, Katılımın Mecburi Olduğu Bir Uygulama Olarak, Kaynaşmayı Sağlayan Bir Uygulama Olarak, Değişim ve Yenilik Getiren Bir Uygulama Olarak, Dinlendirici Bir Uygulama Olarak ve Rehberlik Edici/Yol Gösterici Bir Uygulama Olarak Mesleki Çalışma Etkinlikleri olarak belirlenmiştir. Sonuç olarak sene sonunda uygulanan mesleki etkinlik eğitimlerinin öğretmenlerin mesleki ve sosyal gelişimlerine katkı sağladığı, , öğretmenlere yeni eğitim öğretim döneminde rehberlik ederek yol gösterdiği ve bu etkinlikler sayesinde kendilerini yeniledikleri düşünülürken; mesleki etkinliklerin amaca hizmet etmediği ve mesleki etkinliklere katılımların gönüllülük esasına dayalı olmadığı zaman öğretmenler için sıkıcı ve faydasız olduğu düşünülmektedir.
The present study aims to determine the perceptions of teachers regarding the concept of vocational work activities through metaphors. The study was designed as a qualitative phenomenological study. The study group consisted of 83 teachers who received vocational training in 5 different schools (primary-secondary schools) in the central districts of Kayseri at the end of the 2018-2019 academic year. The data were collected in the year-end vocational working activities. Content analysis was used for data analysis. The teachers who participated in the study developed 83 metaphors, 51 of which were different. The metaphors developed by teachers regarding the concept of professional work activities were evaluated in 8 categories. These were determined as; As Useful and Necessary Applications, As Unnecessary Applications, As an Application that Gains Importance According to the Person, As an Application where Participation is Obligatory, As Application Providing Integration, As an Application that Brings Change and Innovation, As a Relaxing Applications and As an Application Providing Guidance.
In conclusion, it is thought that the year-end vocational working activities contributed to the professional and social development of the teachers, guided them throughout the new academic year, and allowed them to renew themselves, while they did not serve their purpose and were perceived as boring and useless for teachers when not conducted on a voluntary basis.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Physical Training and Sports Pedagogy |
Journal Section | Arşiv |
Authors | |
Publication Date | September 28, 2022 |
Submission Date | August 5, 2022 |
Acceptance Date | September 8, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 3 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .