Çalışmanın hedefi, öğretmenlerin fiziksel aktivite (FA) seviyeleri ile obezite prevalansı ve yaşam doyumu (YD) arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışma betimsel nitelikte olup genel tarama modellerinden ilişkisel tarama yöntemine göre yapılmıştır. Araştırmaya 401 öğretmen gönüllü olarak katılmıştır. Veriler betimsel istatistik kullanılarak çözümlenmiştir, t-testi, anova testi kullanılmıştır. Öğretmenlerin FA düzeyleri ve (YD) incelendiğinde %28,7'sinin aktif olmadığı, %44,6'sının orta derecede aktif ve %26,7'sinin aktif olduğu; %17,2'sinin çok az yaşam doyumuna, %40,6'sının orta yaşam doyumuna, %34,4'ünün yüksek yaşam doyumuna, %7,0'inin tam yaşam doyumuna sahip olduğu belirlendi. Beden kitle indeksi (VKİ) incelendiğinde öğretmenlerin %1,2 sinin zayıf, %54,1 inin sağlıklı kilolu, %35,7 sinin fazla kilolu, %9,0’ının da obez olduğu saptanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre öğretmenlerde YD ile FA katılım düzeyleri arasında zayıf düzeyde ve pozitif doğrultuda ilişki olduğu görülmektedir. YD ile VKİ arasında, VKİ ile FA arasında anlamlı ilişki tespit edilmemiştir. FA düzeylerinin cinsiyete, medeni duruma, aktif spor yapılmasına göre, yaşam doyumu düzeylerinin cinsiyete, medeni duruma, gelire, yaşa göre, VKİ ‘nin cinsiyete, medeni duruma, gelire, yaşa göre anlamlı şekilde farklılaştığı bulunmuştur.
The present study aims to determine the relationship between teachers' physical activity (PA) levels, obesity prevalence, and life satisfaction (LS). The study has a descriptive nature, and it was conducted following the relational screening method, which is a general screening model. A total of 401 volunteer teachers were included in the study. Descriptive statistics, t-tests, and ANOVA tests were used for data analysis. When the PA levels and LS of the teachers were examined, it was found that 28.7% were inactive, 44.6% were moderately active, and 26.7% were active; It was determined that 17.2% had very little LS, 40.6% had medium LS, 34.4% high LS, 7.0% full LS. When the body mass index (BMI) was examined, it was determined that 1.2% of the teachers were underweight, 54.1% were healthy weight, 35.7% were overweight, and 9.0% were obese. The study's findings showed a weak and positive relationship between teachers' LS and PA participation levels. The results indicated that PA levels differed significantly according to gender, marital status, and active sports, and LS levels differed significantly according to gender, marital status, income, age, BMI according to gender, marital status, income, and age.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Physical Activity and Health |
Journal Section | Arşiv |
Authors | |
Early Pub Date | June 27, 2023 |
Publication Date | June 28, 2023 |
Submission Date | January 18, 2023 |
Acceptance Date | June 12, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 2 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .