Etkili ve verimli bir eğitim sisteminin oluşturulması için her bir öğrenciye ulaşılması gerekmektedir. Gerekli alt yapının oluşturulmasından sonra e-öğrenme aracılığıyla bireyler, zaman ve mekân fark etmeksizin istedikleri zamanda ve yerde ulaşmayı amaçladıkları bilgilere erişim sağlayabilmektedir. İstenen verimin sağlanması adına öğrencilerin öğrenme ortamına katılmalarını sağlayan istek ve arzularının bilimsel çalışmalarla incelenmesi ve ulaşılan sonuçların literatüre kazandırılması önem arz etmektedir. Bu düşünceden hareketle çalışmanın amacı, Spor Bilimleri alanında öğrenimlerine aktif olarak devam eden öğrencilerin e-öğrenme tutum düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma kapsamında MSKÜ Spor Bilimleri Fakültesinin tüm bölümlerinde aktif öğrenim hayatlarına devam eden 115’i kadın, 231’i erkek toplamda 346 öğrenci çalışmanın örneklemini temsil etmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından oluşturulan tanımlayıcı bilgi formu ve Yarayan, Fakazlı ve İlhan (2022) tarafından geliştirilen E-Öğrenme Tutum Ölçeği: Üniversite Öğrencileri Formu (EÖTÖÜÖF) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin cinsiyet değişkeni açısından e-öğrenme tutumları arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Ulaşılan sonuçlara göre öğrencilerin e-öğrenme tutum düzeyleri düşük seviyededir. Diğer sonuçlar incelendiğinde cinsiyet değişkeni açısından anlamlı farklılığa ulaşılırken, yaş, bölüm, sınıf, genel not ortalaması ve uzaktan eğitimde kullanılan araç değişkenleri açısından ise anlamlı farklılık tespit edilmemiştir.
In order to create an effective and efficient education system, it is necessary to reach every student. After the creation of the necessary infrastructure, individuals can access the information they aim to reach at any time and place, regardless of time and place, through e-learning. In order to achieve the desired efficiency, it is important to examine the students' wishes and desires that enable them to participate in the learning environment with scientific studies and to bring the results to the literature. Based on this idea, the aim of the study is to examine the e-learning attitude levels of students who actively continue their education in the field of Sports Sciences in terms of different variables. Within the scope of the research, a total of 346 students, 115 female and 231 male, who continue their active education life in all departments of MSKU Sports Sciences Faculty, represented the sample of the study. In order to collect data in the study, a descriptive information form created by the researchers and the E-Learning Attitude Scale developed by Yarayan, Fakazlı and İlhan (2022): University Students Form (ELAAS) developed by Yarayan, Fakazlı, and İlhan (2022) was used. As a result of the research, a significant difference was found between students' e-learning attitudes in terms of gender variable. According to the results, students' e-learning attitude levels are low. When other results were examined, while a significant difference was found in terms of gender variable, no significant difference was found in terms of age, department, grade, GPA and the tool used in distance education variables.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Science and Exercise (Other) |
Journal Section | Arşiv |
Authors | |
Early Pub Date | December 27, 2023 |
Publication Date | December 28, 2023 |
Submission Date | August 18, 2023 |
Acceptance Date | December 8, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 4 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .