24 Haziran 2018 seçimleri Türkiye’nin yönetim sistemine yenilik getiren önemli bir dönüm noktasıdır.
Yeni sistemle birlikte yürütmenin başı Cumhurbaşkanı olmuş ve sistemin adı da Cumhurbaşkanlığı Hükümet
Sistemi olmuştur. Bundan dolayı bu seçimde adayların ne yaptıkları, nelerin üzerinde daha çok durdukları
seçmenler ve seçmenlerin kararları açısından önemlidir. Bu doğrultuda seçime katılmış olan adayların yapmış
oldukları twitter paylaşımları bu araştırmada analiz edilmiştir. Sosyal medya olarak twitter’ın seçilmesinin
nedeni ise burada yapılan paylaşımların kitlelere ulaşma süresinin daha hızlı ve kolay olduğunun
düşünülmesidir. Adayların duygu ve düşüncelerine tercüman olan tweetler nitel veri analizine tabi tutulmuş ve
sınıflandırılmıştır. 8 Ana Kod ve 13 Alt Kod ile yapılan bu sınıflandırma sonuçları bu çalışmada
değerlendirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 16, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 16 |
Akademi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.