Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin (BİT) eğitim amaçlı kullanımı öğretim elemanı ve öğrenci gibi insan gücü kalitesini etkilediği gibi, fiziksel ortam ve eğitimde kullanılan araç-gereç kalitesini de etkilemektedir. BİT’in kullanımı ile birlikte, öğretim yöntemleri ve uygulamaları ile içerik ve değerlendirme süreçleri de gelişmiştir. Öğretim elemanlarının görüşleri BİT’in eğitim alnında etkin kullanılmasını sağlayan en önemli konulardan biridir. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı, öğretim elemanlarının BİT’in kullanımına ilişkin görüşlerinin belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, Afyon Kocatepe Üniversitesi’ne bağlı Afyon Meslek Yüksekokulunda görevli olan ve bu çalışmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden öğretim elemanları oluşturmaktadır. Öğretim elemanlarının öğretim materyallerinde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya koymak için yapılan bu çalışmada veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak kullanılan anket Berkyürek (2008) tarafından da yapılmış olan BİT’e Yönelik Görüş Ölçeğinden yararlanılarak öğretim elemanlarına uygun olarak araştırmacılar tarafından oluşturulmuştur. Ankete katılan öğretim elemanlarının demografik ve diğer özelliklerin belirlenmesinde yüzde ve frekans analizleri, BİT eğitim sürecinde kullanımına yönelik görüşlerinin tespitinde ise standart sapma ve aritmetik ortalama analizleri kullanılmıştır. Bununla birlikte araştırmada, öğretim elamanlarının BİT kullanımına yönelik görüşleri arasında demografik ve diğer özellikleri açısından karşılaştırılmasında t testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Sonuçta, katılımcıların BİT kullanımı ile ilgili olumlu görüşlere sahip oldukları ve BİT hakkındaki görüşlerinde daha önce ders alma durumlarına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenirken diğer değişkenlere yönelik anlamlı bir farklılık olmadığı ortaya çıkmıştır.
Bilgi ve iletişim teknolojileri öğretim materyalleri öğretim elemanı meslek yüksekokulu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 21 |
Akademi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.