Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PANDEMİ SÜRECİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HAYATIN ANLAMINA YÖNELİK DEĞERLENDİRMELERİ: ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 23, 356 - 366, 30.05.2021

Öz

Bu çalışmada, 2004-2013 ve 2014-2017 dönemlerinde Türkiye’de
26 bölgede (Düzey 2) Hanehalkı İşgücü Araştırması’ndan
(TÜİK) elde edilen bireysel veriler kullanılarak ücret eğrisinin
bölge, yaş ve cinsiyet gruplarına göre geçerliliği incelenmektedir.
Ücret eğrisi, yerel işsizlik oranı ile ücret düzeyi arasındaki
negatif ilişkiyi tanımlar. Türkiye için yapılan önceki çalışmalarda
ücretin işsizlik esnekliğinin bölgelerde farklılık gösterip
göstermediği araştırılmamıştır. Card’da (1995) belirtildiği gibi
gruba özgü işsizlik oranları kullanılmaktadır. Mikro düzeyde
ücret verileri kullanılarak Türkiye için bir ücret eğrisi tahmin
edilmektedir. Anket toplam 6,520,839 bireysel gözlem içermektedir.
Bu verilerden tam zamanlı, sürekli çalışan ve ücret
sorusuna 0’dan büyük cevap vermiş 1,018,202 birey çalışmaya
dahil edilmiştir. Veriler FE-2SLS ve EC-2SLS modelleri ile
analiz edilmektedir. Hausman test sonucuna göre tutarlı tahmin
veren anlamlı bulgular modelde değerlendirilmektedir. Alt gruplar
için tutarlı olan tahminci coğunlukla EC-2SLS’dir. Türkiye’de
bölgesel tahminlerde genel bulgulara göre daha yüksek
ücret esnekliği bulunmaktadır. Bununla birlikte, ücretin gruba
özgü bölgesel işsizliğe cevap vermediği bölgeler de mevcuttur.
Bu çalışmaya göre, Türkiye’de bölgesel tahminlerde reel
ücretlerin işsizlik esnekliği farklı yaş ve cinsiyet gruplarında
bölgeden bölgeye değişmektedir.

Kaynakça

  • ADLER, A. (2016). Yaşamın Anlam ve Amacı (K. Şipal, Çev.), (12. bs). İstanbul:Say Yayınları.
  • BAŞ, V., HAMARTA, E. (2015). Üniversite Öğrencilerinde Değerler ve Yaşamın Anlamı Arasındaki İlişki. Değerler Eğitimi Dergisi, Cilt 13, No. 29, 369-391, Haziran 2015
  • CEVIZCI A. (2010). Felsefe Sözlüğü. İstanbul:Paradigma Yayınları
  • ÇELIK, N.D. ve GAZIOĞLU, E.İ. (2015). Yaşamda Anlam Ölçeği Lise Formu: Türkçe Geçerlik ve Güvenirliği, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 42 - 60
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurten Gökalp Bu kişi benim

Recep Batu Günör Bu kişi benim

Hatice Demirbaş Bu kişi benim

Ayşe Canatan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Gökalp, N., Günör, R. B., Demirbaş, H., Canatan, A. (2021). PANDEMİ SÜRECİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HAYATIN ANLAMINA YÖNELİK DEĞERLENDİRMELERİ: ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(23), 356-366.
AMA Gökalp N, Günör RB, Demirbaş H, Canatan A. PANDEMİ SÜRECİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HAYATIN ANLAMINA YÖNELİK DEĞERLENDİRMELERİ: ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. ASBİDER. Mayıs 2021;8(23):356-366.
Chicago Gökalp, Nurten, Recep Batu Günör, Hatice Demirbaş, ve Ayşe Canatan. “PANDEMİ SÜRECİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HAYATIN ANLAMINA YÖNELİK DEĞERLENDİRMELERİ: ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 8, sy. 23 (Mayıs 2021): 356-66.
EndNote Gökalp N, Günör RB, Demirbaş H, Canatan A (01 Mayıs 2021) PANDEMİ SÜRECİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HAYATIN ANLAMINA YÖNELİK DEĞERLENDİRMELERİ: ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 8 23 356–366.
IEEE N. Gökalp, R. B. Günör, H. Demirbaş, ve A. Canatan, “PANDEMİ SÜRECİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HAYATIN ANLAMINA YÖNELİK DEĞERLENDİRMELERİ: ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”, ASBİDER, c. 8, sy. 23, ss. 356–366, 2021.
ISNAD Gökalp, Nurten vd. “PANDEMİ SÜRECİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HAYATIN ANLAMINA YÖNELİK DEĞERLENDİRMELERİ: ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 8/23 (Mayıs 2021), 356-366.
JAMA Gökalp N, Günör RB, Demirbaş H, Canatan A. PANDEMİ SÜRECİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HAYATIN ANLAMINA YÖNELİK DEĞERLENDİRMELERİ: ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. ASBİDER. 2021;8:356–366.
MLA Gökalp, Nurten vd. “PANDEMİ SÜRECİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HAYATIN ANLAMINA YÖNELİK DEĞERLENDİRMELERİ: ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 8, sy. 23, 2021, ss. 356-6.
Vancouver Gökalp N, Günör RB, Demirbaş H, Canatan A. PANDEMİ SÜRECİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HAYATIN ANLAMINA YÖNELİK DEĞERLENDİRMELERİ: ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. ASBİDER. 2021;8(23):356-6.
Creative Commons License

Akademi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.