In this study, it was aimed to examine the relationship between
the personal characteristics of students studying at sports high
schools and their future expectations. The research was carried
out in two sports high schools. A total of 616 students studying
at Konya Sports High School (n=330), Turkish Football
Federation Meral-Celal Aras Sports High School (n=286)
in the 2020-2021 academic year constitute the universe of
the study. The form used to collect data was created by the
researchers in order to determine the personal characteristics
of the participants. In this form, sports high school students
were asked questions about their gender, age, class, whether
they were successful or not in their courses, and whether
they were hopeful for the future or not. The second form is
the Future Expectation Scale (FES), which was developed by
Şimşek (2010). The necessary permission for the use of the
scale was obtained from the relevant scientist. Categorical
data obtained from the study were expressed as frequency and
percentage, and continuous data were expressed as mean and
standard deviation. The data were analyzed in terms of normal
distribution with Kolmogorov-Smirnov and scatter plots.
Independent sample t-test was used to compare continuous data
between two groups, and ANOVA test was used to compare
more than two groups. Post-hoc analyzes were performed with
LSD or Tamhane T2 test, taking into account the distribution of
variances. The data were analyzed with the SPSS 20.0 package
program and the statistical significance level was accepted as
p<0.05. According to the research findings, according to the
total FES scores of the; There was a significant difference in
terms of age, class and being hopeful/not hopeful for the future.
The current findings obtained as a result of the research can
form a basis for the findings to be obtained in future research
Bu çalışmada, spor liselerinde öğrenim gören öğrencilerin
kişisel özellikleri ile gelecek beklentileri arasındaki ilişkinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma iki spor lisesinde gerçekleştirilmiştir.
2020-2021 eğitim öğretim yılında Konya Spor
Lisesi’nde (n=330), Türkiye Futbol Federasyonu Meral-Celal
Aras Spor Lisesi’nde (n=286) öğrenim görmekte olan toplam
616 öğrenci çalışmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırma
için etik kurul onayı alınmıştır. Veri toplamak amacıyla kullanılan
birinci form, katılımcıların kişisel özelliklerini belirlemek
amacıyla araştırmacılar tarafından oluşturulmuştur. Bu formda
spor lisesi öğrencilerine cinsiyetleri, yaşları, sınıfları, derslerinde
başarılı olma ya da olmama durumları, gelecekten ümitli
olma ya da olmama durumları sorulmuştur. İkinci form, Şimşek
(2010) tarafından geliştirilmiş olan Gelecek Beklentisi Ölçeği
(GBÖ)’dir. Çalışmadan elde edilen kategorik veriler frekans ve
yüzde ile sürekli veriler ortalama ve standart sapma ile ifade
edilmiştir. Veriler normal dağılım açısından Kolmogorov-Smirnov
ve dağılım grafikleri ile incelenmiştir. Sürekli verilerin iki
grup arasında karşılaştırılmasında bağımsız örneklem t testi,
ikiden fazla grubun karşılaştırılmasında ANOVA testi kullanılmıştır.
Post-hoc analizler varyansların dağılımı gözönünde
bulundurularak LSD veya Tamhane T2 testi ile yapılmıştır. Veriler
SPSS 20.0 paket programı ile analiz edilmiş ve istatistiksel
anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma
bulgularına göre katılımcıların gelecek beklentisi ölçeği toplam
puanlarına göre; yaş, sınıf ve gelecekten ümitli olma/olmama
değişkenleri açısından anlamlı fark ortaya çıkmıştır. Araştırma
sonucunda elde edilen mevcut bulgular, gelecek araştırmalarda
elde edilecek bulgulara tartışma boyutunda temel oluşturabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 19 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 24 |
Akademi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.