Bu araştırma, İzmit Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde iletişim temelli problemler yaşayan öğrencilerin iletişim becerilerinin geliştirilmesi amacıyla çözüm odaklı grup çalışması yapılarak etkisi belirlenmek istenmiştir. Yüksek lisans okul sosyal hizmeti stajı uygulamasında yapılan bu grup çalışması okul psikolojik danışmanı ve sosyal hizmet uzmanı işbirliği ile yürütülmüştür. Grup üyelerine İletişim Becerileri Ölçeği grup öncesinde ve grup sonrasında uygulanmıştır. Araştırma verileri SPSS 23 programında analiz edilmiştir. Ön test ve son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Özellikle akademik başarı ,düşük veli katılı düzeyi ve sosyo-ekonomik sorunların diğer liselere göre daha yoğun yaşandığı endüstri meslek liselerinde çözüm odaklı grup çalışmasının iletişim becerilerinin artırmada kullanılabileceği önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 6 |