Research Article
BibTex RIS Cite

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNDE SINIF YÖNETİMİ ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ

Year 2018, Volume: 5 Issue: 12, 359 - 370, 30.12.2018

Abstract

            Yaşam
becerileri, çatışma çözme, problem çözme, arkadaşlık kurma ve sürdürme,
işbirliği, öz-farkındalık, yaratıcı düşünme, karar verme, eleştirel düşünme,
stresle baş edebilme, müzakere, değerlerin belirlenmesi, hayal kırıklığı ile
başa çıkma, geleceği  planlama, empati,
olumsuz duygularla baş etme, girişkenlik, aktif dinleme, saygı, hoşgörü, güven,
paylaşma, sempati, merhamet, sosyallik, benlik saygısı gibi prososyal  becerileri kapsamaktadır. Okulöncesi
yıllarında kazandırılması önemli olan yaşam becerileri sınıf ortamında,
okulöncesi öğretmenleri tarafından programın içerisinde yer verilmelidir. Yaşam
becerileri erken çocukluk döneminde prososyal davranışları gelişimini
desteklemekle birlikte,  uyum ve davranış
problemlerinin oluşmasını engellemekte ve çocukların sınıfa uyum kurmalarına
yardımcı olabilmektedir. Alan yazında yaşam becerileri programlarının
okulöncesi dönemdeki çocukların 
prososyal becerilerini desteklemesi 
ve problem davranışlarını azaltması üzerinde  etkisi 
ile ilgili araştırmalar yer almaktadır. 
Yaşam becerileri programları, okulöncesi çocuklarına “yönergelere uyma,
uygun bir şekilde arkadaşının ve öğretmenin dikkatini/ilgisini çekme,  öğretmenlerinden ve arkadaşlarından yardım
talep etme, paylaşma ve işlevsel iletişim becerileri, isteklerinin elde
edilmesinde yaşanan gecikmelere karşı toleranslı olmayı öğretmiştir. Bu
makalede, alan yazında yer alan  Hanley,
Heal, Tiger ve Ingvarsson (2007) tarafından hazırlanan okulöncesi yaşam
becerileri programı (Preschool Life Skills Program) incelenerek, öğretmenler
tarafından sınıf içerisinde uygulanabilir okulöncesi yaşam becerileri ve
ebeveyn katılımı tanıtılmıştır.

References

  • FIELD, C. (2000). Life Skills For Kids: Equipping Your Child for The Real World. Colorado Springs, CO: Shaw.
  • FAHMIE, T. A., & LUCZYNSKI, K. C. (2018). Preschool Life Skills: Recent Advancements And Future Directions. Journal of Applied Behavior Analysis, 51(1), 183-188.
  • HANLEY, G. P., HEAL, N. A., TIGER, J. H., & INGVARSSON, E. T. (2007). Evaluation Of A Classwide Teaching Program for Developing Preschool Life Skills. Journal of Applied Behavior Analysis, 40(2), 277-300.
  • HANLEY, G. P., FAHMIE, T. A., & HEAL, N. A. (2014). Evaluation of The Preschool Life Skills Program in Head Start Classrooms: A Systematic Replication. Journal of Applied Behavior Analysis, 47(2), 443-448.
  • LUCZYNSKI, K. C., & HANLEY, G. P. (2013). Prevention of Problem Behavior By Teaching Functional Communication And Self‐Control Skills To Preschoolers. Journal of Applied Behavior Analysis, 46(2), 355-368.
  • LUCZYNSKI, K. C., HANLEY, G. P., & Rodriguez, N. M. (2014). An Evaluation of The Generalization And Maintenance of Functional Communication And Self‐Control Skills With Preschoolers. Journal of Applied Behavior Analysis, 47(2), 246-263.
  • LUCZYNSKI, K. C., & FAHMIE, T. A. (2017). Preschool Life Skills: Toward Teaching Prosocial Skills and Preventing Aggression in Young Children. The Wiley Handbook of Violence and Aggression, 1-12.
  • MILTENBERGER, R. G. (2012). Behavioral Skill Training Procedures. In Behavior Modification: Principles And Procedures (5th ed., pp. 205–252). Belmont, CA: Wadsworth.
  • PESTALOZZI, T. (2004). Life Skills 101: A Practical Guide To Leaving Home And Living On Your Own(2nd ed.). Cortland, Ohio: Stonewood Publications.
  • https://teachpreschool.org/2013/11/20/promoting-life-skills-in-the-preschool-classroom).
Year 2018, Volume: 5 Issue: 12, 359 - 370, 30.12.2018

Abstract

References

  • FIELD, C. (2000). Life Skills For Kids: Equipping Your Child for The Real World. Colorado Springs, CO: Shaw.
  • FAHMIE, T. A., & LUCZYNSKI, K. C. (2018). Preschool Life Skills: Recent Advancements And Future Directions. Journal of Applied Behavior Analysis, 51(1), 183-188.
  • HANLEY, G. P., HEAL, N. A., TIGER, J. H., & INGVARSSON, E. T. (2007). Evaluation Of A Classwide Teaching Program for Developing Preschool Life Skills. Journal of Applied Behavior Analysis, 40(2), 277-300.
  • HANLEY, G. P., FAHMIE, T. A., & HEAL, N. A. (2014). Evaluation of The Preschool Life Skills Program in Head Start Classrooms: A Systematic Replication. Journal of Applied Behavior Analysis, 47(2), 443-448.
  • LUCZYNSKI, K. C., & HANLEY, G. P. (2013). Prevention of Problem Behavior By Teaching Functional Communication And Self‐Control Skills To Preschoolers. Journal of Applied Behavior Analysis, 46(2), 355-368.
  • LUCZYNSKI, K. C., HANLEY, G. P., & Rodriguez, N. M. (2014). An Evaluation of The Generalization And Maintenance of Functional Communication And Self‐Control Skills With Preschoolers. Journal of Applied Behavior Analysis, 47(2), 246-263.
  • LUCZYNSKI, K. C., & FAHMIE, T. A. (2017). Preschool Life Skills: Toward Teaching Prosocial Skills and Preventing Aggression in Young Children. The Wiley Handbook of Violence and Aggression, 1-12.
  • MILTENBERGER, R. G. (2012). Behavioral Skill Training Procedures. In Behavior Modification: Principles And Procedures (5th ed., pp. 205–252). Belmont, CA: Wadsworth.
  • PESTALOZZI, T. (2004). Life Skills 101: A Practical Guide To Leaving Home And Living On Your Own(2nd ed.). Cortland, Ohio: Stonewood Publications.
  • https://teachpreschool.org/2013/11/20/promoting-life-skills-in-the-preschool-classroom).
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Özge Aydın Şengül

Zeynep Nalan Yılmaz

H. Gözde Ertürk Kara This is me

Publication Date December 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 5 Issue: 12

Cite

APA Aydın Şengül, Ö., Nalan Yılmaz, Z., & Ertürk Kara, H. G. (2018). OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNDE SINIF YÖNETİMİ ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(12), 359-370.