Bu
araştırmanın amacı, Kars İl Merkezi’nde bulunan ilköğretim okulu düzeyindeki
görev yapan okul yöneticilerinin yetki kullanımında ve yetki devrinde
karşılaştıkları sorunlara ilişkin algılarını tespit etmektir. Bu araştırmanın verileri 2010-2011 eğitim
öğretim yılı bahar döneminde toplanmıştır. Veri toplama aracı olan ölçek formu
50 ilköğretim okulunda 120 yöneticiye dağıtılmış, 82 ölçek geri gelmiş,
bunlardan 80 tanesi değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmanın çözümlenmesine
“SPSS 17 for Windows” paket programı kullanılmıştır. Araştırmada grup
ortalamaları arasındaki farkın anlamlı olup olmadığı “t-testi”, “Anova testi” ve “Tek Yönlü Varyans
Analizi”, farkın hangi gruplar arasında olduğu “Scheffe Testi”, teknikleriyle
araştırılmıştır. Araştırma sonucunda Resmi İlköğretim Okulu yöneticilerinin
yetki kullanırken daha fazla sorun yaşadığı, Okul Müdürlerinin, Müdür
Yardımcılarına göre okul işletmesi sorunuyla daha fazla karşılaştıkları, tam
gün eğitim veren okulların yöneticilerinin personel işleri ve yetki devri ile
ilgili sorunlarla daha fazla karşılaştıkları görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 3 |