Küreselleşme
ile birlikte işletmeler, tüm dünyada yaşanan teknolojik, politik, ekonomik, sosyo-
kültürel ve benzeri değişikliklerden daha fazla etkilenmeye başlamıştır. İnteraktif
teknolojilerinin gelişimi, her geçen gün zaman ve mekandan bağımsız ve stabil
olmayan bir rekabet ortamı meydana getirmektedir. Bu ortamda proaktif olmayan
işletmeler her an yeni bir krizle karşı karşıya kalabilmektedir. Krizi
öngörerek olası eylem planı yapan işletmeler, doğru analizler ile güçlü ve
zayıf yönlerini tespit ederek, olası fırsat ve tehditleri saptayarak krizi daha
etkin yönetebilmektedirler. Doğru bir kriz yönetimiyle işletmeler kriz olmadan
tedbir alabilmekte, bu sayede krizden en az zararla bazen de karla çıkarak
krizi fırsata çevrilebilmektedir. Kriz yönetiminde bazı durumlarda alınan tedbirler
yeterli olmamakta, bu nedenle işletmeye karşı güven kaybını engellemek için
yaşanılan kriz hakkında kamuoyunu bilgilendirmek gerekmektedir. İşletmelerin
kriz ortamında itibarlarını ve imajlarını zedelememeleri için doğru iletişim
stratejileri kullanmaları gerekmektedir. Bu noktada söylentilere izin vermeden
hızlı, doğru ve açık bir şekilde hem iç hem de dış paydaşları bilgilendirmek
önem arz etmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 3 |