Ticaret, kar elde etmek için her hangi bir
alım satım işlemi demektir. Dijitalleşmenin ve buna bağlı olarak e-ticaretin artması
ticaret yapma biçimini de etkiledi. 1960’larda e-ticaretin temelleri
atılmaya başlandı ve günümüzde e-ticaretin hacmi genişlemeğe devam etmektedir.
İktisaden gelişmekte olan Azerbaycan Cumhuriyeti, bağımsızlığını kazandıktan
sonra e-ticaretin gelişmesi için program ve projeler başlatdı. Başlatılan ve
halen yürürlükte olan program ve projelerin etkinlik düzeyi makalede
incelenmiştir. İncelemelerin ana kaynağını oluşturan veriler bir çok ulusal ve
uluslararası kuruluşların raporlarından elde edilmiştir. Yöntem olarak toplam
ticaret rakamları içinde e-ticaretin hacmi incelenmiş, hacmin artmasının
önündeki engeller belirtilmiş, son kısımda sonuçlar gösterilmiş ve çözüm
önerileri sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 4 |