Okul, öğrenciler için akademik ve sosyal
hayatlarının bir dönüm noktasıdır. Aynı zamanda okul, akademik başarının ve
okula karşı olumlu tutumun ilk davranışlarının şekillendiği yerdir.
Öğrencilerin okula karşı olumlu tutumları, onların okul çağında iyi bir insan,
sosyal ve duygusal yönden kuvvetli bireyler olmasına yardımcı olacaktır.
Üstün ve özel
yetenekli öğrencilerin, Türkiye’nin gelişmesinde ve ekonomik anlamda
kalkınmasında önemli bir yere sahip olacağı düşünülmektedir. Üstün ve özel
yetenekli öğrenciler, ülkemizin bilimsel, sosyal ve teknolojik gelişmelerde
önemli roller üstleneceği kişiler olarak düşünülmektedir.
Okula, olumsuz
tutum geliştiren öğrenci dönemlerinin erken tespit edilmesi önemlidir. Tutumu
araştırmanın en önemli yanı, kişilerin davranışlarını öngörmeyi mümkün
kılabilmesidir.
Bu araştırma, devletin özel eğitimle çaba
sarf ettiği öğrencilerin, risk durumları hakkında ön bilgi vermesi bakımından
önemlidir. Araştırmamızda üstün ve özel yetenekli BİLSEM öğrencilerinin
okudukları okulları hakkında, Okula Karşı Tutum Ölçeği Puanlarını cinsiyet,
sınıf, okul türü ve anne çalışma durumu değişkenlerine göre incelenmesi
amaçlanmıştır.
Okula Karşı Tutum Ölçeği Erktin,
Okcabol ve Ural (2010) tarafından geliştirilmiştir. Bu ölçek, öğrencilerin
okula olan bakış açılarını, tutumlarını ve duygularını belirleyebilme amacı
taşımaktadır.
Araştırma
verilerini, 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında Balıkesir Karesi ilçesinde ki
BİLSEM’de öğrenim gören ortaokul 6,7. ve 8. Sınıftaki 87 öğrenci
oluşturmaktadır.
Uygulama
sonucunda elde edilen veriler SPSS 24 istatistik paket programı ile analiz
edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde Betimsel İstatistik, İlişkisiz
Örneklem t Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Mann Wihitney U testi ve Kruskal
Walllis testleri kullanılmıştır.
Araştırma
sonucunda, okula karşı tutum ölçeğinin alt boyutlarının bazılarında; cinsiyet,
okul türü, anne çalışma durumu ve sınıflar arasında anlamlı farklılıklar tespit
edilmiştir. Bu farklılıklar betimlenerek öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 4 |