Gündelik hayatımızın en önemli bölümünü oluşturan bir kavram olarak çalışma, üzerinde yeterince düşünmediğimiz bir eylem biçimidir. Çalışmayı, yalnızca gerekleri neyse onu yerine getirdiğimiz (belli saatte, belli bir mekanda olma, görevleri yerine getirme v.b) fakat kavramsal açıdan üzerinde düşünmediğimiz bir fenomen olarak değerlendirebiliriz. Hayatın olağan akışı içerisinde sıradanlaşmış bir eylem biçimiyle karşı karşıya olduğumuzu düşünsek de çalışma fenomenine her bir bireyin deneyimleri üzerinden yaklaşılacak olursa farklı anlam örüntüleriyle karşılaşmamız mümkündür. Buradan hareketle bu araştırma akademisyenler için çalışmanın (akademik çalışmanın) ne tür anlamlar ifade ettiğini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır.
Araştırmada ilk olarak çalışma kavramına, çalışmanın tarihsel süreçte geçirdiği anlam değişimine ve çalışmanın anlamı üzerine yapılan çalışmalara değinilerek kavramsal çerçeve açıklanmıştır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden biri olan fenomenolojik desen ekseninde gerçekleştirilecektir. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Konunun akademik çalışma bağlamında ele alınıyor oluşu birtakım farklı meseleleri de gündeme taşımaktadır. Akademik çalışmanın, akademisyen kimliğinden ve meslek olarak akademisyenlikten bağımsız düşünmenin zorluğu nedeniyle görüşme soruları bu husus dikkate alınarak hazırlanmıştır. Görüşme soruları akademisyenlik, akademisyen ve akademik çalışma ile ilgili açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Görüşmeler Aksaray Üniversitesi akademisyenleriyle yapılmıştır. Görüşmelerin dökümü yapıldıktan sonra betimsel analiz yapılacak ve temalar oluşturulmuştur. Son olarak bu temalar ve temalar arasındaki ilişkiler yorumlanmıştır.
Çalışmanın anlamı üzerine yapılan çalışmalar incelendiğinde çoğunlukla nicel tasarımların kullanıldığı görülmüştür. Çalışmanın nitel yöntem kullanılarak gerçekleştiriliyor olması bu bakımdan önemlidir. Literatürde akademisyenler için çalışmanın anlamını inceleyen herhangi bir çalışmaya rastlanmaması nedeniyle bu araştırmanın literatürdeki önemli bir boşluğu dolduracağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 5 |