Conference Paper
BibTex RIS Cite

THE EFFECTS OF THE PERCEIVED LOGISTICS-MARKETING COORDINATION ON BUSINESS PERFORMANCE IN LOGISTICS COMPANIES

Year 2019, Volume: 6 Issue: 6, 338 - 348, 30.06.2019

Abstract

Marketing is the considered to be a vital part of economy
and of course and increasing need exist for an efficient marketing system for
logistics. As well as communicating logistics with a purpose of positioning
logistics in the present competitive environment, logistics managers are given
the tasks of marketing logistics. Planning delivering,  controlling the flow of physical goods, marketing
materials and informations from the raw material to the market are essential
for marketing logistics. The lack of co-ordination of joint activities between
marketing and logistics units leads to poor cooperation and low operational
performance. The aim of this paper is to examine the effects of perceived
marketing and logistics functions on business performance. In that research
reflection of this increase to marketing logistics will be discussed entirely.
Result will show the importance level of the unity of marketing and logistics
coordination on business performance.

References

  • Akdoğan, M. Ş. (2017). Lojistik Şirketlerin İlişki Pazarlaması Yönelimlerinin Lojistik Performans Ve Pazarlama Performanslarına Etkisi. Erciyes University. https://doi.org/10.17719/jisr.2017.1695 Arslan, Ö. (2001). Uluslararası işletmelerde lojistik yönetimi ve bir uygulama. Retrieved from https://katalog.marmara.edu.tr/eyayin/tez/T0046750.pdf Bakan, İ., & Şekkeli, Z. (2016). LoJistik Koordinasyon Yeteneği, Lojistik İnovasyon Yeteneği Ve Müşteri İlişkileri (Miy) Yeteneği İle Rekabet Avantajı Ve Lojistik Performans Arasındaki İlişki: Bir Alan Araştırması. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 39–68. Retrieved from http://iibfdergisi.ksu.edu.tr/issue/27397/126003 Baskol, M. (2010). Lojistik ve Lojistik Yönetimi. Journal of Faculty of Economics and Administrative Sciences, 1, 527–556. Retrieved from http://iibfdergi.bartin.edu.tr/wp-content/uploads/2016/07/Melih-BASKOL-Lojistik-ve-Lojistik-Yönetimi-47-63.pdf Dogan, H., & Dogan, M. (2017). Yenilikçilik ve Performans: Yüksek Teknoloji Kullanan Firmalar Üzerine Bir Araştırma. İnsan, " Bilimleri, Toplum Dergisi, Araştırmaları. Retrieved from http://www.itobiad.com/download/article-file/369051 Linton, L. (2017). Role of Marketing in Supply Chain Management. Retrieved November 10, 2018, from https://bizfluent.com/info-8013303-role-marketing-supply-chain-management.html
  • Ozmen, M., Uzkurt, C., Ozdemir, S., Altunisik, R., & Torlak, O. (2013). Marketing Principles. (O. Torlak & M. Ozmen, Eds.) (1st ed.). Eskisehir: Anadolu University. Retrieved from http://www.fevziapaydin.com/FileUpload/ds279354/File/pazarlama_ilkeleri.pdf Yilmaz, C., Sezen, B., & Gezgin, G. (2002). Lojistik işlevinin pazarlama ve üretim birimleri arasındaki bağlayıcı rolü ve işletme performansı üzerindeki etkileri. D.E.Ü.İ.İ.B.F.Dergisi. Retrieved from https://iibfdergi.deu.edu.tr/index.php/cilt1-sayi1/article/viewFile/132/pdf_126 Zeybek, H. (n.d.). Demiryolu Mühendisliği Uluslararası Ticarette Demiryolunun Lojistik Performansa Etkisi. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/demiryolu
Year 2019, Volume: 6 Issue: 6, 338 - 348, 30.06.2019

Abstract

References

  • Akdoğan, M. Ş. (2017). Lojistik Şirketlerin İlişki Pazarlaması Yönelimlerinin Lojistik Performans Ve Pazarlama Performanslarına Etkisi. Erciyes University. https://doi.org/10.17719/jisr.2017.1695 Arslan, Ö. (2001). Uluslararası işletmelerde lojistik yönetimi ve bir uygulama. Retrieved from https://katalog.marmara.edu.tr/eyayin/tez/T0046750.pdf Bakan, İ., & Şekkeli, Z. (2016). LoJistik Koordinasyon Yeteneği, Lojistik İnovasyon Yeteneği Ve Müşteri İlişkileri (Miy) Yeteneği İle Rekabet Avantajı Ve Lojistik Performans Arasındaki İlişki: Bir Alan Araştırması. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 39–68. Retrieved from http://iibfdergisi.ksu.edu.tr/issue/27397/126003 Baskol, M. (2010). Lojistik ve Lojistik Yönetimi. Journal of Faculty of Economics and Administrative Sciences, 1, 527–556. Retrieved from http://iibfdergi.bartin.edu.tr/wp-content/uploads/2016/07/Melih-BASKOL-Lojistik-ve-Lojistik-Yönetimi-47-63.pdf Dogan, H., & Dogan, M. (2017). Yenilikçilik ve Performans: Yüksek Teknoloji Kullanan Firmalar Üzerine Bir Araştırma. İnsan, " Bilimleri, Toplum Dergisi, Araştırmaları. Retrieved from http://www.itobiad.com/download/article-file/369051 Linton, L. (2017). Role of Marketing in Supply Chain Management. Retrieved November 10, 2018, from https://bizfluent.com/info-8013303-role-marketing-supply-chain-management.html
  • Ozmen, M., Uzkurt, C., Ozdemir, S., Altunisik, R., & Torlak, O. (2013). Marketing Principles. (O. Torlak & M. Ozmen, Eds.) (1st ed.). Eskisehir: Anadolu University. Retrieved from http://www.fevziapaydin.com/FileUpload/ds279354/File/pazarlama_ilkeleri.pdf Yilmaz, C., Sezen, B., & Gezgin, G. (2002). Lojistik işlevinin pazarlama ve üretim birimleri arasındaki bağlayıcı rolü ve işletme performansı üzerindeki etkileri. D.E.Ü.İ.İ.B.F.Dergisi. Retrieved from https://iibfdergi.deu.edu.tr/index.php/cilt1-sayi1/article/viewFile/132/pdf_126 Zeybek, H. (n.d.). Demiryolu Mühendisliği Uluslararası Ticarette Demiryolunun Lojistik Performansa Etkisi. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/demiryolu
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Erkut Akkartal This is me

Esra Nur Gokhan This is me

Publication Date June 30, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 6 Issue: 6

Cite

APA Akkartal, E., & Gokhan, E. N. (2019). THE EFFECTS OF THE PERCEIVED LOGISTICS-MARKETING COORDINATION ON BUSINESS PERFORMANCE IN LOGISTICS COMPANIES. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(6), 338-348.