Conference Paper
BibTex RIS Cite

ÖNLİSANS ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK AMPİRİK BİR ÇALIŞMA

Year 2019, Volume: 6 Issue: 6, 588 - 610, 30.06.2019

Abstract

Bu
araştırmada, Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi bünyesindeki meslek
yüksekokullarında eğitim alan önlisans öğrencilerinin girişimcilik düzeylerinin
incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışmanın önemi ise, meslek yüksekokullarında
“Girişimcilik” dersini alma durumunun önlisans öğrencileri arasında bir
farklılık oluşturup oluşturmadığının ortaya konulmasıdır.



Bu
çalışmada betimsel (tesadüfü olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örneklem
yöntemi) yöntem tercih edilmiş olup, gerekli verileri elde edebilmek için, veri
toplama tekniği olarak anket tekniği seçilmiştir. Araştırmanın evrenini,
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi bünyesindeki meslek yüksekokullarında
2018-2019 bahar yarıyılında eğitim gören 30,110 önlisans öğrencileri
oluşturmaktadır. Araştırma için hazırlanan anketler önlisans öğrencilerine
elektronik ortamda uygulanmıştır. 627 önlisans öğrencisinden elde edilen
veriler, “Microsoft Excel 2010” programında kodlanarak “Statistical Package for
the Social Science 22.0” programında uygun analizler yapılmıştır. Öğrencilerin
betimsel özellikleri ve Girişimcilik dersini alma durumu ile girişimcilik
düzeyi faktörü arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı incelenmiştir.
Çalışmanın sonucunda; öğrencilerin yaş aralıkları ile girişimcilik düzeyi
faktörü arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir.

References

  • Abishov, N., Yılmaz, Y. ve Seydinbekuli, A. D. (2015). Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinde Ailesel Özelliklerin Etkisi: Ahmet Yesevi Uluslararası Türk- Kazak Üniversitesinde Bir Alan Araştırması. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 3 (6), 43-53. Akçakanat, T., Mücevher, M. H. ve Çarıkçı, İ. H. (2013). Sözel, Sayısal ve Eşit Ağırlık Bölümlerinde Okuyan Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Bazı Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi: SDÜ Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16 (2), 137-153. Aksoy, B., Koçancı, M. ve Namal, M. K. (2019). Girişimcilik Motivasyonu: Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi Katılımcıları Örneği. Manisa Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi-Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 26 (1), 109-129. Ananda, A. F. ve Mukhadis, A. (2016). Production Unit as Edupreneurship, Cooperation Business and Industrial World with the School for the Development of Vocational Student Entrepreneurship Mindset. Proceedings of the International Mechanical Engineering and Engineering Education Conferences, 1778 (1), 030048/1-030048/9. Atabay, İ. ve Alamur, B. (2016). Review of Entrepreneurship Tendencies of Vocational School Students Studying at Business and Accounting on The Basis of Demographic Variables. Pressacademia Procedia, 2 (1), 465-474. Aytaç, Ö. ve İlhan, S. (2007). Girişimcilik ve Girişimci Kültür: Sosyolojik Bir Perspektif. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (18), 101–120. Bapur, Ö. (2014). İnternet Bankacılığında Müşteri Memnuniyeti. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon. Başar, E., Altın, H. ve Doğan, V. (2013). Girişimcilik. 2. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık. Bayraktar, B. ve Karadeniz, G. (2016). Üniversite Gençlerinin Girişimcilik Özelliklerinde Etkili Olan Faktörler. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5 (5), 59-73. Bayraktar, B. ve Karadeniz, G. (2017). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Ön Lisans Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Karşılaştırmalı Analizi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6 (4), 491-501. Bilge, H. ve Bal, V. (2012). Girişimcilik Eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (2), 131-148. Cengiz, R., Serdar, E. ve Konuk, B. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Bilinçli Farkındalık ve Girişimcilik Düzeylerinin İncelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2 (4), 1320-1328. Çarıkçı, İ. H. ve Koyuncu, O. (2010). Bireyci-Toplumcu Kültür ve Girişimcilik Eğilimi Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (3), 1-18. Çeven, S. (2018). Girişimci Sağlığı İle Girişimcilik Düzeyi ve Girişimcilik Eğilimi İlişkisi: Kastamonu’da Bir Ticaret Sektörü Uygulaması. The International New Issues in Social Sciences, 6 (2), 31-49. Demir, H. ve Demiryürek, K. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: OMÜ Ziraat Fakültesi Örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Tarım ve Doğa Dergisi, 21 (Özel Sayı), 168-176. Demirel, E. T. Ve Akbıyık, N. (2009). Girişimcilik Kavramı Ortaya Çıkışı. Mehmet Dikici ve Ali Aksoy (Ed.), Girişimcilik ve Küçük İşletmeler içinde (5-68). Ankara: Nobel Yayıncılık. Ekici, E. ve Turan, M. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimi: Planlanmış Davranışlar Teorisi ve Girişimcilik Eğitiminin Rolü. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26 (1), 201-215. Gül, H. ve Beyşnova, A. (2018). Kontrol Odağı ve Girişimcilik Eğilimi İlişkisi: KTMÜ Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7 (2), 213-234. Gümül, F., Çalık. A. ve Kurt, H. (2017). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini İncelemeye Yönelik Bir Araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (2), 91-107. Güven, M. (2019). Yönetici Girişimci İlişkilerinin Yönetim Fonksiyonlarına Etkisi: GAP Bölgesinde Bir Uygulama. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (70), 674-68. Harbi, K. ve Uğurlu, Ö. Y. (2018). Girişimcilik Olgusunun Türk Atasözlerinde İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (41), 128-146. İnce, F. (2018). Z Kuşağının Girişimcilik Eğilimi: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (32), 105-113. İslami, P. A. F., Elmusyah, H. ve Muladi (2017). Contribution Entrepreneurial Knowledge, Skills Competence, and Self-Efficacy to Student Entrepreneurship Readiness of Multimedia Expertise at Vocational High School in Malang. Green Construction and Engineering Education for Sustainable Future, 1887 (1), 020052/1-020052/11. İşcan, Ö. F. ve Kaygın, E. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (2), 443-462. Karasakal, N. K., Aksu, B. ve Demircili, E. (2013). Meslek Yüksekokullarındaki Teknik ve Sosyal Program Öğrencilerinin Girişimci Kişilik Açısından Karşılaştırılarak Program Türünün Girişimciliği Özendirme ve Girişimcilik Oluşumu Konusunda Bir Etkisinin Olup Olmadığını Tespit Etmeye Yönelik Bir Alan Araştırması. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 5 (2), 134-150. Kendirli, H. Ç. ve Şenöz, Ş. A. (2019). Hizmet Sektöründe Kadın Girişimciler: Çorum Araştırması. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 4 (1), 93-118. Marangoz, M. ve Aydın, A. E. (2018). Girişimcilik Motivasyonları ve Engellerine İlişkin Algıların Girişimcilik Niyetine Etkisi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 13 (1), 69-78. Marniati. (2016). Entrepreneurship Motivation of Vocational High School Student. Proceedings of the International Mechanical Engineering and Engineering Education Conferences, 1778 (1), 030053/1-030053/8. Masakure, O. (2015). Education and Entrepreneurship in Canada: Evidence from (Repeated) Cross-Sectional Data. Education Economics, 23 (6), 693-712. Mirza, Ş. ve Dağdeviren, İ. E. (2016). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesine Yönelik Eşme Meslek Yüksekokulunda Bir Araştırma. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (5), 82-105. Morselli, D. ve Ajello, A. (2016). Assessing the Sense of Initiative and Entrepreneurship in Vocational Students Using the European Qualification Framework. Education + Training, 58 (7/8), 797-814. Mukminna, H., Isnandar ve Muladi (2017). Contribution of Student Involvement in Production/ Service Unit and Experience of Industry Practices to Entrepreneurial Attitude and the Impact Entrepeneurship Readiness of Vocational High School Students of Great Malang. Green Construction and Engineering Education for Sustainable Future, 1887 (1), 020053/1-020053/15. Nas, K. ve Temel, V. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 20 (3), 134-144. Ni, H. ve Ye, Y. (2018). Entrepreneurship Education Matters: Exploring Secondary Vocational School Students’ Entrepreneurial Intention in China. The Asia-Pacific Education Researcher, 27 (5), 409-418. Oğlak, A., Yergin, H. ve Özar, Ş. (2019). Yeni Girişimci Desteği Kapsamında Girişimcilik ve Kadın Girişimciliği: Van Örneği. Journal of Strategic Research in Social Science, 5 (1), 155-170. Özcan, B., Çeltek, E. E., Sönmez, N. ve Kırım, B. (2018). Girişimci Kişilik Özelliklerinin ve Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimine Etkisi – Kocaeli Üniversitesi Örneği. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (18. Uluslararası Ekonometri, Yöneylem Araştırması ve İstatistik Sempozyumu Özel Sayısı), 37-54. Özdemir, A. (2014). Girişimcilik. 1. Baskı, Ankara: Gece Kitaplığı Yayıncılık. Özdemir, A. A. (2014). Kültür, Benlik Saygısı ve Girişimcilik Eğilimi: Amerikan ve Türk Üniversite Öğrencilerinde Karşılaştırmalı Bir Çalışma. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 43 (2), 351-367. Özdemir, L. (2015a). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Sosyo-Demografik Özellikler Açısından Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20 (1), 41-65. Özdemir, L. (2015b). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Öğrencilerinin Sosyotropik-Otonom Kişilik Özellikleri ile Girişimcilik Eğilimleri Arasındaki İlişki. Yönetim Bilimleri Dergisi, 13 (25), 115-139. Özgüner, M., Özdemir, A., Saygılı, M. ve Onay, Ö. A. (2017). Kontrol Odağının Girişimcilik Potansiyeline Etkisinde Başarma İhtiyacının Aracılık Rolü. Türk Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 1-11. Pan, V. L. ve Akay, C. (2015). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. NWSA-Education Sciences, 10 (2), 125-138. Pehlivanoğlu, F. ve Kayan, K. (2019). Türkiye’de Girişimcilik Mevcut Durum Analizi ve Çözüm Önerileri. Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8 (1), 58-78. Rantanen, T. ve Toikko, T. (2013). Social Values, Societal Entrepreneurship Attitudes and Entrepreneurial Intention of Young People in the Finnish Welfare State. Poznań University Of Economics Review, 13 (1), 7-25. Samsudi, Widodo, J. ve Margunani (2017). Competence Assessment for Vocational School Students Based on Business and Industry Chamber to Improve Graduate Entrepreneurship. Engineering International Conference, 1818 (1), 020048/1-020048/9. Sarıtaş, A. ve Turan, G. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (1), 147-165. Solmaz, S. A., Aksoy, Ö., Şengül, S. ve Sarıışık, M. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Girişimci Kişilik Özelliklerinin Belirlenmesi: Turizm Lisans ve Önlisans Öğrencileri Üzerine Bir Alan Araştırması. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 16 (26), 41-55. Stella, I. A. (2014). Knowledge Management and Development of Entrepreneurial Skills Among Students in Vocational Technical Institutions in Lagos, Nigeria. Electronic Journal of Knowledge Management, 12 (2), 137-147. Suleymanov, F., Özcan, Y. Ş. ve Genç, K. Y. (2018). Girişimci Kişilik Özelliklerinin Girişimcilik Eğilimindeki Etkisi: Giresun Üniversitesi İşletme Bölümü Lisans Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Giresun Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4 (8), 34-48. Sumaryani, S. (2018). Model Development of Production Management Unit to Enhance Entrepreneurship Attitude of Vocational School Students from Fashion Department. Engineering International Conference, 1941 (1), 020055/1-020055/8. Tanrıöğen, A. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 3. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık. Tekin, M. (2014a). Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği. 11. Baskı, Konya: Eralp Yayıncılık. Tekin, M. (2014b). Girişimcilik (Hayallerin Gerçeğe Dönüşümü). 6. Baskı, Konya: Eralp Yayıncılık. Tiyek, R. (2018). KOSGEB Girişimcilik Eğitimlerinin Değerlendirilmesi: Kırklareli Örneği. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (16), 54-72. Tuncer, M. ve Doğan, S. (2018). Girişimcilik Eğiliminde Eğitimin Etkisi: Turizm İşletmeciliği Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Turizm Akademik Dergisi, 5 (2), 97-108. Tutar, H. ve Altınkaynak, F. (2014). Girişimcilik (Temel Girişimcilik ve İş Kurma Süreci). 2. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık. Türeli, N. Ş. (2016). The Effect of Personality Traits of the Vocational School Students on Entrepreneurship Dispositions: Example of Isparta Vocational High School. Journal of Current Researches on Business and Economics, 6 (2), 117-132. Türkmen, M. ve İşbilir, U. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Sosyo-Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9 (2), 19-28. Uluyol, O. (2013). Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: Gölbaşı Meslek Yüksekokulu Örneği. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (15), 350-372. Uygun, M. ve Güner, E. (2016a). Girişimcilik Eğiliminin Gelişiminde Girişimcilik Eğitiminin Rolü. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5 (5), 37-57. Uygun, M. ve Güner, E. (2016b). Gençlerin Girişimcilik Eğilimlerinde Girişimci ve Girişimcilik Algılarının Rolü. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8 (3), 55-66. Uygun, M., Mete, S. ve Güner, E. (2012). Genç Girişimci Adayların Girişimcilik Eğilimi ve Girişimcilik Özellikleri Arasındaki İlişkiler. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4 (2), 145-156. Yılmaz, C., Urdaletova, A., Özdil, T. ve Tolun, B. Ç. (2018). Girişimcilik Dersinin Kırgızistan ve Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerine Etkisi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi-Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 25 (3), 655-675. Yılmaz, E. ve Sünbül, A. M. (2009). Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (21), 195-203.
Year 2019, Volume: 6 Issue: 6, 588 - 610, 30.06.2019

Abstract

References

  • Abishov, N., Yılmaz, Y. ve Seydinbekuli, A. D. (2015). Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinde Ailesel Özelliklerin Etkisi: Ahmet Yesevi Uluslararası Türk- Kazak Üniversitesinde Bir Alan Araştırması. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 3 (6), 43-53. Akçakanat, T., Mücevher, M. H. ve Çarıkçı, İ. H. (2013). Sözel, Sayısal ve Eşit Ağırlık Bölümlerinde Okuyan Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Bazı Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi: SDÜ Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16 (2), 137-153. Aksoy, B., Koçancı, M. ve Namal, M. K. (2019). Girişimcilik Motivasyonu: Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi Katılımcıları Örneği. Manisa Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi-Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 26 (1), 109-129. Ananda, A. F. ve Mukhadis, A. (2016). Production Unit as Edupreneurship, Cooperation Business and Industrial World with the School for the Development of Vocational Student Entrepreneurship Mindset. Proceedings of the International Mechanical Engineering and Engineering Education Conferences, 1778 (1), 030048/1-030048/9. Atabay, İ. ve Alamur, B. (2016). Review of Entrepreneurship Tendencies of Vocational School Students Studying at Business and Accounting on The Basis of Demographic Variables. Pressacademia Procedia, 2 (1), 465-474. Aytaç, Ö. ve İlhan, S. (2007). Girişimcilik ve Girişimci Kültür: Sosyolojik Bir Perspektif. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (18), 101–120. Bapur, Ö. (2014). İnternet Bankacılığında Müşteri Memnuniyeti. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon. Başar, E., Altın, H. ve Doğan, V. (2013). Girişimcilik. 2. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık. Bayraktar, B. ve Karadeniz, G. (2016). Üniversite Gençlerinin Girişimcilik Özelliklerinde Etkili Olan Faktörler. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5 (5), 59-73. Bayraktar, B. ve Karadeniz, G. (2017). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Ön Lisans Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Karşılaştırmalı Analizi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6 (4), 491-501. Bilge, H. ve Bal, V. (2012). Girişimcilik Eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (2), 131-148. Cengiz, R., Serdar, E. ve Konuk, B. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Bilinçli Farkındalık ve Girişimcilik Düzeylerinin İncelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2 (4), 1320-1328. Çarıkçı, İ. H. ve Koyuncu, O. (2010). Bireyci-Toplumcu Kültür ve Girişimcilik Eğilimi Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (3), 1-18. Çeven, S. (2018). Girişimci Sağlığı İle Girişimcilik Düzeyi ve Girişimcilik Eğilimi İlişkisi: Kastamonu’da Bir Ticaret Sektörü Uygulaması. The International New Issues in Social Sciences, 6 (2), 31-49. Demir, H. ve Demiryürek, K. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: OMÜ Ziraat Fakültesi Örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Tarım ve Doğa Dergisi, 21 (Özel Sayı), 168-176. Demirel, E. T. Ve Akbıyık, N. (2009). Girişimcilik Kavramı Ortaya Çıkışı. Mehmet Dikici ve Ali Aksoy (Ed.), Girişimcilik ve Küçük İşletmeler içinde (5-68). Ankara: Nobel Yayıncılık. Ekici, E. ve Turan, M. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimi: Planlanmış Davranışlar Teorisi ve Girişimcilik Eğitiminin Rolü. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26 (1), 201-215. Gül, H. ve Beyşnova, A. (2018). Kontrol Odağı ve Girişimcilik Eğilimi İlişkisi: KTMÜ Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7 (2), 213-234. Gümül, F., Çalık. A. ve Kurt, H. (2017). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini İncelemeye Yönelik Bir Araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (2), 91-107. Güven, M. (2019). Yönetici Girişimci İlişkilerinin Yönetim Fonksiyonlarına Etkisi: GAP Bölgesinde Bir Uygulama. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18 (70), 674-68. Harbi, K. ve Uğurlu, Ö. Y. (2018). Girişimcilik Olgusunun Türk Atasözlerinde İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (41), 128-146. İnce, F. (2018). Z Kuşağının Girişimcilik Eğilimi: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (32), 105-113. İslami, P. A. F., Elmusyah, H. ve Muladi (2017). Contribution Entrepreneurial Knowledge, Skills Competence, and Self-Efficacy to Student Entrepreneurship Readiness of Multimedia Expertise at Vocational High School in Malang. Green Construction and Engineering Education for Sustainable Future, 1887 (1), 020052/1-020052/11. İşcan, Ö. F. ve Kaygın, E. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (2), 443-462. Karasakal, N. K., Aksu, B. ve Demircili, E. (2013). Meslek Yüksekokullarındaki Teknik ve Sosyal Program Öğrencilerinin Girişimci Kişilik Açısından Karşılaştırılarak Program Türünün Girişimciliği Özendirme ve Girişimcilik Oluşumu Konusunda Bir Etkisinin Olup Olmadığını Tespit Etmeye Yönelik Bir Alan Araştırması. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 5 (2), 134-150. Kendirli, H. Ç. ve Şenöz, Ş. A. (2019). Hizmet Sektöründe Kadın Girişimciler: Çorum Araştırması. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 4 (1), 93-118. Marangoz, M. ve Aydın, A. E. (2018). Girişimcilik Motivasyonları ve Engellerine İlişkin Algıların Girişimcilik Niyetine Etkisi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 13 (1), 69-78. Marniati. (2016). Entrepreneurship Motivation of Vocational High School Student. Proceedings of the International Mechanical Engineering and Engineering Education Conferences, 1778 (1), 030053/1-030053/8. Masakure, O. (2015). Education and Entrepreneurship in Canada: Evidence from (Repeated) Cross-Sectional Data. Education Economics, 23 (6), 693-712. Mirza, Ş. ve Dağdeviren, İ. E. (2016). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesine Yönelik Eşme Meslek Yüksekokulunda Bir Araştırma. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (5), 82-105. Morselli, D. ve Ajello, A. (2016). Assessing the Sense of Initiative and Entrepreneurship in Vocational Students Using the European Qualification Framework. Education + Training, 58 (7/8), 797-814. Mukminna, H., Isnandar ve Muladi (2017). Contribution of Student Involvement in Production/ Service Unit and Experience of Industry Practices to Entrepreneurial Attitude and the Impact Entrepeneurship Readiness of Vocational High School Students of Great Malang. Green Construction and Engineering Education for Sustainable Future, 1887 (1), 020053/1-020053/15. Nas, K. ve Temel, V. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 20 (3), 134-144. Ni, H. ve Ye, Y. (2018). Entrepreneurship Education Matters: Exploring Secondary Vocational School Students’ Entrepreneurial Intention in China. The Asia-Pacific Education Researcher, 27 (5), 409-418. Oğlak, A., Yergin, H. ve Özar, Ş. (2019). Yeni Girişimci Desteği Kapsamında Girişimcilik ve Kadın Girişimciliği: Van Örneği. Journal of Strategic Research in Social Science, 5 (1), 155-170. Özcan, B., Çeltek, E. E., Sönmez, N. ve Kırım, B. (2018). Girişimci Kişilik Özelliklerinin ve Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimine Etkisi – Kocaeli Üniversitesi Örneği. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (18. Uluslararası Ekonometri, Yöneylem Araştırması ve İstatistik Sempozyumu Özel Sayısı), 37-54. Özdemir, A. (2014). Girişimcilik. 1. Baskı, Ankara: Gece Kitaplığı Yayıncılık. Özdemir, A. A. (2014). Kültür, Benlik Saygısı ve Girişimcilik Eğilimi: Amerikan ve Türk Üniversite Öğrencilerinde Karşılaştırmalı Bir Çalışma. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 43 (2), 351-367. Özdemir, L. (2015a). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Sosyo-Demografik Özellikler Açısından Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20 (1), 41-65. Özdemir, L. (2015b). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Öğrencilerinin Sosyotropik-Otonom Kişilik Özellikleri ile Girişimcilik Eğilimleri Arasındaki İlişki. Yönetim Bilimleri Dergisi, 13 (25), 115-139. Özgüner, M., Özdemir, A., Saygılı, M. ve Onay, Ö. A. (2017). Kontrol Odağının Girişimcilik Potansiyeline Etkisinde Başarma İhtiyacının Aracılık Rolü. Türk Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2 (2), 1-11. Pan, V. L. ve Akay, C. (2015). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. NWSA-Education Sciences, 10 (2), 125-138. Pehlivanoğlu, F. ve Kayan, K. (2019). Türkiye’de Girişimcilik Mevcut Durum Analizi ve Çözüm Önerileri. Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8 (1), 58-78. Rantanen, T. ve Toikko, T. (2013). Social Values, Societal Entrepreneurship Attitudes and Entrepreneurial Intention of Young People in the Finnish Welfare State. Poznań University Of Economics Review, 13 (1), 7-25. Samsudi, Widodo, J. ve Margunani (2017). Competence Assessment for Vocational School Students Based on Business and Industry Chamber to Improve Graduate Entrepreneurship. Engineering International Conference, 1818 (1), 020048/1-020048/9. Sarıtaş, A. ve Turan, G. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (1), 147-165. Solmaz, S. A., Aksoy, Ö., Şengül, S. ve Sarıışık, M. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Girişimci Kişilik Özelliklerinin Belirlenmesi: Turizm Lisans ve Önlisans Öğrencileri Üzerine Bir Alan Araştırması. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 16 (26), 41-55. Stella, I. A. (2014). Knowledge Management and Development of Entrepreneurial Skills Among Students in Vocational Technical Institutions in Lagos, Nigeria. Electronic Journal of Knowledge Management, 12 (2), 137-147. Suleymanov, F., Özcan, Y. Ş. ve Genç, K. Y. (2018). Girişimci Kişilik Özelliklerinin Girişimcilik Eğilimindeki Etkisi: Giresun Üniversitesi İşletme Bölümü Lisans Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Giresun Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4 (8), 34-48. Sumaryani, S. (2018). Model Development of Production Management Unit to Enhance Entrepreneurship Attitude of Vocational School Students from Fashion Department. Engineering International Conference, 1941 (1), 020055/1-020055/8. Tanrıöğen, A. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 3. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık. Tekin, M. (2014a). Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği. 11. Baskı, Konya: Eralp Yayıncılık. Tekin, M. (2014b). Girişimcilik (Hayallerin Gerçeğe Dönüşümü). 6. Baskı, Konya: Eralp Yayıncılık. Tiyek, R. (2018). KOSGEB Girişimcilik Eğitimlerinin Değerlendirilmesi: Kırklareli Örneği. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (16), 54-72. Tuncer, M. ve Doğan, S. (2018). Girişimcilik Eğiliminde Eğitimin Etkisi: Turizm İşletmeciliği Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Turizm Akademik Dergisi, 5 (2), 97-108. Tutar, H. ve Altınkaynak, F. (2014). Girişimcilik (Temel Girişimcilik ve İş Kurma Süreci). 2. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık. Türeli, N. Ş. (2016). The Effect of Personality Traits of the Vocational School Students on Entrepreneurship Dispositions: Example of Isparta Vocational High School. Journal of Current Researches on Business and Economics, 6 (2), 117-132. Türkmen, M. ve İşbilir, U. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Sosyo-Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9 (2), 19-28. Uluyol, O. (2013). Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: Gölbaşı Meslek Yüksekokulu Örneği. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (15), 350-372. Uygun, M. ve Güner, E. (2016a). Girişimcilik Eğiliminin Gelişiminde Girişimcilik Eğitiminin Rolü. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5 (5), 37-57. Uygun, M. ve Güner, E. (2016b). Gençlerin Girişimcilik Eğilimlerinde Girişimci ve Girişimcilik Algılarının Rolü. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8 (3), 55-66. Uygun, M., Mete, S. ve Güner, E. (2012). Genç Girişimci Adayların Girişimcilik Eğilimi ve Girişimcilik Özellikleri Arasındaki İlişkiler. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4 (2), 145-156. Yılmaz, C., Urdaletova, A., Özdil, T. ve Tolun, B. Ç. (2018). Girişimcilik Dersinin Kırgızistan ve Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerine Etkisi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi-Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 25 (3), 655-675. Yılmaz, E. ve Sünbül, A. M. (2009). Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (21), 195-203.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ercan Küçükeşmen This is me

Mustafa Erhan Türkoğlu This is me

Ali Şimşek

Publication Date June 30, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 6 Issue: 6

Cite

APA Küçükeşmen, E., Türkoğlu, M. E., & Şimşek, A. (2019). ÖNLİSANS ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK AMPİRİK BİR ÇALIŞMA. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(6), 588-610.