Bu
araştırmada, Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi bünyesindeki meslek
yüksekokullarında eğitim alan önlisans öğrencilerinin girişimcilik düzeylerinin
incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışmanın önemi ise, meslek yüksekokullarında
“Girişimcilik” dersini alma durumunun önlisans öğrencileri arasında bir
farklılık oluşturup oluşturmadığının ortaya konulmasıdır.
Bu
çalışmada betimsel (tesadüfü olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örneklem
yöntemi) yöntem tercih edilmiş olup, gerekli verileri elde edebilmek için, veri
toplama tekniği olarak anket tekniği seçilmiştir. Araştırmanın evrenini,
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi bünyesindeki meslek yüksekokullarında
2018-2019 bahar yarıyılında eğitim gören 30,110 önlisans öğrencileri
oluşturmaktadır. Araştırma için hazırlanan anketler önlisans öğrencilerine
elektronik ortamda uygulanmıştır. 627 önlisans öğrencisinden elde edilen
veriler, “Microsoft Excel 2010” programında kodlanarak “Statistical Package for
the Social Science 22.0” programında uygun analizler yapılmıştır. Öğrencilerin
betimsel özellikleri ve Girişimcilik dersini alma durumu ile girişimcilik
düzeyi faktörü arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı incelenmiştir.
Çalışmanın sonucunda; öğrencilerin yaş aralıkları ile girişimcilik düzeyi
faktörü arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 6 |