Kamu kurumları ulusal, bölgesel ve yerel nitelikteki
kamusal hizmetleri yerine getirirler. Bu görevlerini siyasal iktidarın politika
ve kararları doğrultusunda yaparlar. Bu özellikleri, onlar hakkında genel bir
bakış açısı doğurmakla birlikte, kamu kurumlarına duyulan güveni ve onların
kurumsal itibarını da oluşturur. Vatandaşların artan ihtiyaçlarına ve değişen
tercihlerine etkin ve rasyonel bir biçimde cevap vermek kadar kurumun itibarı önemlidir.
Kamu sektöründe, itibarın altında güven
vardır. Kamu sektörü örgütlenmesinde merkeziyetçiliğin benimsenmesinin önemli
nedenlerinden biri de kamuya yani devlete duyulan güvenin zarar görmesinin
önüne geçme isteğidir. İtibar, kamu kurumları tarafından yerine
getirilen hizmetler ve varlık nedenleriyle ilgili kamuoyunda kendileri hakkında
oluşan düşünce ve algıdır. İtibar yönetimi ise, muhatapların kurum ve kurumsal
hizmetler hakkında ne düşündüğünü veya ne hissettiğini belirleme süreci olup,
söz konusu düşünce ve algıların kurumsal hedeflere katkı sunacak şekilde
oluşmasını bilinçli bir biçimde sağlamaya çalışmaktır. Bu nedenle, kurumsal itibarın doğru
yönetilmesinin ve değerlendirilmesinin bilimsel ilke ve metotlara göre
yapılması büyük önem arz etmektedir. Bu çalışmada, kurumsal itibarın başarılı
bir biçimde yönetilmesi, ölçülmesi ve değerlendirilmesi üzerinde durulmuş, özel
sektörde başarılı bircimde uygulanan modelin kamu sektörüne uygulanabilirliğini
tartışılmıştır.
Kamuda İtibar Yönetimi İtibar Değerlendirme Modeli Kurumsal İtibar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 7 |