Popüler medya ve dijital teknoloji, günümüz çocuklarını hayatları boyu
etkileyecek. Bu açıdan çocukların cep telefonu ya da bilgisayar üzerinden
eriştiği medya türleri konusunda bilinç kazanması gerekmektedir. 2000 sonrası
kuşağın, aşırı dijital öğeye maruz kaldığı ilk kuşaklar olduğu belirtilebilir.
Bazı araştırmacılar ilk neslin medya kullanımının, kaygıyı tetiklediğini
savunmaktadır. Ancak yeni dijital yerlilerde bunun tersi de geçerli olabilir.
Çocuklar kendi kaygılarını dağıtmak, rahatlamak ve destek bulmak adına sosyal
medyaya yönelebilirler. Sosyal karşılaşmalar ve alınan cevaplar, tıpkı reel
sosyal karşılaşmalardaki gibi onay ya da dışlanmayla sonuçlanabilir. Dijital
oyunlar ve çocuk etkileşiminden yola çıkan bu çalışma, çocuklar için hangi
oyunlar ve sosyal medya platformlarının zararlı olabileceğini şiddet içerimi açısından
inceleyecektir. Yöntem olarak Momo ve
Mavi Balina gibi oyunların içerikleri
tartışılacak, örneklendirilecek ve dijital oyunların zararlarına yönelik
literatür taraması kullanılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 7 |