Günümüzde markalama
kavramı ürünleri ve şirketleri ayırma hem marka sahibi hem de tüketici için
ekonomik ve duygusal değer oluşturma stratejisini ifade etmektedir. Bu kapsamda
markalama sürecine girerek kurumsal bir yapı oluşturabilen şirketler tüketici
nezdinde kurumsallık algısı ile elde edilen kalite değerlerini sahiplenmeyi
hedeflemektedirler. Tüketicileri nezdinde kalite duygusunu yakalamayı başaran
yapılar aynı zamanda tüketici zihinlerde ki “Güven” noktasına da seslenmeyi
başarabilmektedirler. Bu adımı gerçekleştirebilen şirketler, tüketicilerine
başarılı bir satış deneyimi de yaşatırken, müşteri sadakati de kazanırlar, ya
da bu davranışa aday yapılar haline gelirler.
Stratejik marka
yönetimi süreçlerindeki, Re-Lansman kavramı, yeni dünya düzeni mensubu markaların
içinde bulundukları dönem ve şartlarına uyum sağlamak adına gerçekleştirdikleri
dönüşümlerini ifade etmektedir. Bu dönüşümün temelinde yatan içgörü ise
markanın temel değerleri arasında bulunan yenilikçi ve araştırmacı ruhun hedef
kitlelerine doğru uygulamalar ile aktarılarak takdir kazanılmak istenmesidir.
Yeni dünya düzenine entegre olma çabasından doğan iletişimler ise dijital tüketicinin
satın alma davranışında belirleyicidir. Markaların dijital tüketicilerinin hayat
seyirleri içerisinde çoklu kanallar üzerinde ulaşılabilir olmaları ve doğru
iletişimden doğan olumlu satın alma davranışları sonucunda gelişen memnuniyet
kazanımı ve tüketici sadakati edinimi noktasında önemlidir. Tüm bu
multi-disipliner sistematik içerisinde başarılı bir stratejik yaklaşım ile
doğru marka imajı oluşturmak şirketlerin hedef kitlelerini satış davranışına
yönlendirmelerinde önemli bir rol oynamaktadır.
Çalışmanın temel
amacı; pazarlama 4.0 dönemi mensubu markaların relansman çalışmalarında
başarılı olabilmelerini sağlayan uygulamaların detaylı bir şekilde teorik
çerçevede incelenmesidir. İncelemenin kapsamını ise tekno-marketing dünyası
mensubu tüketicilerin markalaşma sistematikleri üzerindeki etki ve beklentileri
oluşturmaktadır. Bu güncel düzen ve etkenler içerisinde re-lansman kavramının
başarılı formda uygulanma şeklinin örnek bir vaka üzerinden analiz edilmiştir. Çalışmanın
yönteminde ise; birincil data literatür taraması tekniği kullanılarak elde
edilmiştir.
Stratejik İletişim Marka Yönetimi Pazarlama Re-Lansman Reklam
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 7 |