Matta’da “Hirodes öldükten sonra, Rab’bin bir meleği Mısır’da Yusuf’a rüyada görünerek, «Kalk!» dedi. «Çocuğu ve annesini al, İsrail diyarına dön. Çünkü çocuğu öldürmek isteyenler öldü.»21Bunun üzerine Yusuf kalktı, çocuğu ve annesini alıp İsrail diyarına döndü. 22Ama Yahudiye’de Hirodes’in yerine oğlu Arhelas’ın tahta geçtiğini duyunca oraya gitmekten korktu. Rüyada aldığı buyruğa uyarak Celile bölgesine gitti. 23Oraya varınca Nasıra denen kente yerleşti. Bu, peygamberler aracılığıyla bildirilen, «O’na Nasıralı denecektir» İsa’nın, ailesiyle Nasıra’ya taşındığında peygamberlerin söylediklerini yerine getirdiği, Nasıra olarak adlandırılacağı söylenir. Bu terimin benzersizliği ve Eski Ahit’te hiçbir yerde bulunmayan Nasıra kenti nedeniyle birçok görüş öne sürülmüştür.
Bütün Matta İncili, İsa’yı Kutsal Yazılar ışığında veya Hristiyanların Eski Ahit olarak adlandırdığı şekilde tasvir eder. Matta İncili “Eski Ahit’in yaygın kullanımı” içeriyor bu durum birçok kişinin İncil’in Yahudi anlayışına yönlendirmesine yol açıyor. Buna dayanarak, Eski Ahit’in kullanımı ile ilgili “ilk okuyucu Yahudi Hristiyanlardı” diye düşünüldü. Dolayısıyla Matta, İsa’yı Yahudilerin beklediği kişi olarak sunmak için Kutsal Yazıları kullanır. İsa yalnızca Yahudi halkı tarafından beklenmiyordu, aynı zamanda Mesih olarak onlar için çok şey başardı. Yahudi bir Hristiyan olan Matta, İsa’nın Mesih olduğuna inanıyorsa, Kutsal Yazılar, İsa’nın Mesihliği için sahip olduğu en iyi delildir.
Matta’nın teolojisinin temel anahtarı; İsa, tüm Tanrı’nın amaçlarını yerine getirmeye başlamıştır. İsa, Kutsal Yazılardaki her şeyin yerine getirilmesidir, bu yüzden Matta bu Müjde’yi Yahudilere yazar. “Matta için İsa’nın doğumu, kehanetlerin öngördüğü önceden belirlenmiş bir planın parçasıdır. Bu nedenle, söz konusu kehanetlerin alıntılanması Matta tarafından yalnızca İsa’yı Mesih olarak kanıtlamakla kalmayıp, aynı zamanda Tanrı’nın planını da göstermek için sunulan kanıtlardır. Tanrı, Matta’nın bu Müjde’de sunduğu planında ortaya çıkar.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 12 |