Research Article
BibTex RIS Cite

FROM THE FRAGMENT TO THE COUP CONNOTATION: CASE OF LA CASA DE PAPEL ISTANBUL

Year 2019, Volume: 6 Issue: 12, 351 - 360, 03.01.2020

Abstract

La Casa De Papel series of themed Istanbul fragment was a long debate in Turkey. In this study, I research at La Casa De Papel Istanbul Fragment discussions through twitter and news. I also explain the perceptual backgrounds of historical traumatic events that are the source of claims for the fragment. As a result, when designing promotional activities in the global market, traumatic social memory and cultural differences should be taken into consideration. Otherwise, it may create misperceptions on its own consumers and become the focus of discussions. Promotional and marketing activities should investigate the traumatic past of the target audience and not use negative triggering arguments.

References

  • BAUDRILLARD, J. (2008). Tüketim Toplumu, Ferda Keskin, Hazal Deliceçaylı (çev.), İstanbul: Ayrıntı Yy., s.155. BRIGGS, A. (2004). Medyanın Toplumsal Tarihi, İzdüşüm Yayınları, İstanbul, s.7. CHRISTENSEN, L.B., BURKE, J., TURNER, L.A. (2015). Araştırma Yöntemleri: Desen ve Analiz. COHEN, B.C. (1963). The Press and Foreign Policy, Princeton University Press, Princeton. FRITH, S. (1992). Rock ve Kitle Kültürü, S. Kırca (çev), Varlık Dergisi, 4 (1015), İstanbul. GEÇER, E. (2007). Türk Televizyonlarında 2000-2005 Yılları Arasında Yayınlanan Popüler Kültür Programlarının Medyaya Yansıyış Biçimlerinin Psiko-Sosyal Açıdan Değerlendirilmesi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İlahiyat Anabilim Dalı, Din Psikolojisi Bilim Dalı, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul, ss.29- 30. GERAGHTY, C., & LUSTED, D. (1998). The Television Studies Book, Newyork: Arnold Publication, p.65. GOLDING, P., & GRAHAM, M. (1997). Introduction: Communication and Capitalism. The Political Economy of the Media Volume 1 içinde. Der. Peter Golding ve Graham Murdock. Cheltenham, UK and Brookfield, US: Edward Elgar Publishing. sf.xiii-xviii. MCQUAIL, D., & WINDAHL, S. (1997). Kitle İletişim Modelleri, (Çev: Konca Yumlu), İmge Kitapevi, Ankara, ss.117- 118. MILLIS, W. (1974). İktidar Seçkinleri, Ü. Oskay (çev), Ankara: Bilgi Yayınevi, s.400. MORA, N. (2008). Medya ve Kültürel Kimlik, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, Cilt:5, Sayı:1, s.6. NEUMANN, W. (2003). Social Research Methods: Qualitative And Quantitative Approaches, Boston: Allyn and Bacon, p.219. PATTON, M. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods (2nd ed.) Newbury park, CA, Volume:14, Issue:1. RADFORD, B. (2004). Medya Nasıl Yanıltıyor?, Güncel Yayıncılık, İstanbul, s.11. RIFFE, D., Lacy, S., & FICO, F.G. (2005). Analyzing Media Messages: Using Quantitative Content Analysis in Research, Lawrence Eribaum Associates, Publishers, Mahwah, New Jersey. STEPHEN L., BRENDAN R.W., RIFFE, D., & LOVEJOY, J. (2015). Issues and Best Practices in Content Analysis, Journalism & Mass Communication Quarterly, 1-21. SÜAR, S. (2013). Alımlama Kuramı Ekseninde Muhteşem Yüzyıl Dizisinin Yunan Halkı Üzerindeki Etkileri. E Dergi. Sayı: 65. ŞENTÜRK, Ü. (2007). Popüler Bir Kültür Örneği Olarak Futbol, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:31, No:1, s.27. YALÇIN, M. (2016). Popüler Kültür Ürünü Olarak Türk Televizyon Dizilerinde Etnografik Iletişim Kodların Kullanımı: Diriliş “Ertuğrul dizi örneği”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, Cilt:5, Sayı:7, s.2234. YILDIRIM, A., & ŞİMŞEK, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 9. Genişletilmiş Baskı, Seçkin Yayınevi, Ankara. YIN, R. (2003). Case Study Research Design and Methods, Thousand Oaks, CA: Sage. www.youtube.com/watch?v=0T1F6YM1Oew www.webtekno.com/la-casa-de-papel-yeni-sezon-istanbul-h44712.html
Year 2019, Volume: 6 Issue: 12, 351 - 360, 03.01.2020

Abstract

References

  • BAUDRILLARD, J. (2008). Tüketim Toplumu, Ferda Keskin, Hazal Deliceçaylı (çev.), İstanbul: Ayrıntı Yy., s.155. BRIGGS, A. (2004). Medyanın Toplumsal Tarihi, İzdüşüm Yayınları, İstanbul, s.7. CHRISTENSEN, L.B., BURKE, J., TURNER, L.A. (2015). Araştırma Yöntemleri: Desen ve Analiz. COHEN, B.C. (1963). The Press and Foreign Policy, Princeton University Press, Princeton. FRITH, S. (1992). Rock ve Kitle Kültürü, S. Kırca (çev), Varlık Dergisi, 4 (1015), İstanbul. GEÇER, E. (2007). Türk Televizyonlarında 2000-2005 Yılları Arasında Yayınlanan Popüler Kültür Programlarının Medyaya Yansıyış Biçimlerinin Psiko-Sosyal Açıdan Değerlendirilmesi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İlahiyat Anabilim Dalı, Din Psikolojisi Bilim Dalı, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul, ss.29- 30. GERAGHTY, C., & LUSTED, D. (1998). The Television Studies Book, Newyork: Arnold Publication, p.65. GOLDING, P., & GRAHAM, M. (1997). Introduction: Communication and Capitalism. The Political Economy of the Media Volume 1 içinde. Der. Peter Golding ve Graham Murdock. Cheltenham, UK and Brookfield, US: Edward Elgar Publishing. sf.xiii-xviii. MCQUAIL, D., & WINDAHL, S. (1997). Kitle İletişim Modelleri, (Çev: Konca Yumlu), İmge Kitapevi, Ankara, ss.117- 118. MILLIS, W. (1974). İktidar Seçkinleri, Ü. Oskay (çev), Ankara: Bilgi Yayınevi, s.400. MORA, N. (2008). Medya ve Kültürel Kimlik, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, Cilt:5, Sayı:1, s.6. NEUMANN, W. (2003). Social Research Methods: Qualitative And Quantitative Approaches, Boston: Allyn and Bacon, p.219. PATTON, M. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods (2nd ed.) Newbury park, CA, Volume:14, Issue:1. RADFORD, B. (2004). Medya Nasıl Yanıltıyor?, Güncel Yayıncılık, İstanbul, s.11. RIFFE, D., Lacy, S., & FICO, F.G. (2005). Analyzing Media Messages: Using Quantitative Content Analysis in Research, Lawrence Eribaum Associates, Publishers, Mahwah, New Jersey. STEPHEN L., BRENDAN R.W., RIFFE, D., & LOVEJOY, J. (2015). Issues and Best Practices in Content Analysis, Journalism & Mass Communication Quarterly, 1-21. SÜAR, S. (2013). Alımlama Kuramı Ekseninde Muhteşem Yüzyıl Dizisinin Yunan Halkı Üzerindeki Etkileri. E Dergi. Sayı: 65. ŞENTÜRK, Ü. (2007). Popüler Bir Kültür Örneği Olarak Futbol, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:31, No:1, s.27. YALÇIN, M. (2016). Popüler Kültür Ürünü Olarak Türk Televizyon Dizilerinde Etnografik Iletişim Kodların Kullanımı: Diriliş “Ertuğrul dizi örneği”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, Cilt:5, Sayı:7, s.2234. YILDIRIM, A., & ŞİMŞEK, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 9. Genişletilmiş Baskı, Seçkin Yayınevi, Ankara. YIN, R. (2003). Case Study Research Design and Methods, Thousand Oaks, CA: Sage. www.youtube.com/watch?v=0T1F6YM1Oew www.webtekno.com/la-casa-de-papel-yeni-sezon-istanbul-h44712.html
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Makaleler
Authors

Sefer Darıcı

Publication Date January 3, 2020
Published in Issue Year 2019 Volume: 6 Issue: 12

Cite

APA Darıcı, S. (2020). FROM THE FRAGMENT TO THE COUP CONNOTATION: CASE OF LA CASA DE PAPEL ISTANBUL. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(12), 351-360.