Oyun sektörü büyük hacimli ve hızla büyümekte olan bir sektördür. Oyun içi ürün satışı son yıllarda sektörün en önemli gelir kaynaklarından bir tanesi haline gelmiştir. Türkiye de büyük satış hacmi ile sektörde önemli bir yere sahiptir. Bununla birlikte oyun içi satışa yönelik akademik çalışma sayısı literatürde oldukça azdır. Türkiye pazarına yönelik olarak ise böyle bir çalışmaya rastlanamamıştır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı Türkiye pazarında oyun içi satın alımını etkileyen faktörlerin tespit edilmesidir. Bu amaca yönelik olarak, oyun içi satın alımlarında tüketicileri motive eden sebeplere ilişkin bir soru seti hazırlanmış ve anket yöntemi ile 157 kişilik bir örnekleme uygulanmıştır. Yapılan faktör analizi sonucunda “fonksiyonellik”, “korumacılık”, “gösteriş” ve “kişiselleştirme” olmak üzere oyun içi satın alımını etkileyen dört ayrı faktör bulunmuştur.
Oyun içi satın alma video oyunları çevrimiçi oyunlar sanal ürünler Oyun içi ürünler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 1 |