Nöropazarlama firmaların tüketici zihinlerini okuyabildikleri, satın alma eğilimlerini analiz edebildikleri bir bilim dalıdır. Reklam bütçelerinin daha verimli kullanılmasını sağlayan bu sebeple daha çok tercih edilmeye başlanan bu bilimsel tekniklerin geliştirilmesi amacıyla çeşitli çalışmalar yapılmaktadır. Nöro bilim geçmişi çok eskiye dayanmasına rağmen, 2007 yılı itibari ile pazarlama çalışmalarında kullanılmaya başlanmış olan genç bir terminolojidir. Bu çalışmada; nöropazarlama kavramının doğuşu, terim ve kavramları hakkında bilgi verilerek, ölçtüğü parametrelerin işleyişi incelenmiştir. Ardından, Dünya ve Türkiye’deki nöropazarlama çalışmaları üzerinde durulmuştur. Nöropazarlama tekniklerinin Türkiye’de kullanılmaya başlanması, reklam araştırılmalarının analizi ve sonuçları hakkında bilgi verilmiştir. Son aşamada nitel araştırma tekniklerinden derinlemesine mülakat yöntemi kullanılmış ve nöropazarlama uzmanları ile derinlemesine mülakat yapılarak, reklamlar üzerine yapılan nöropazarlama çalışmaları ve bulgularına yer verilmiştir ve elde edilen veriler ışığında Türkiye’deki nöropazarlama çalışmalarının olumlu ve olumsuz etkileri irdelenmek üzere analiz edilmiştir
Nöropazarlama, Nöropazarlama’da ölçümleme, Beyin Görüntüleme Analizi, Türkiye’de nöropazarlama
Neuromarketing is a science that companies are using in analyzing of consumers’ purchasing tendencies. The studies about neuromarketing have been conducting to develop neuro marketing techniques which are popular for a reason of providing efficient use of advertising budget. Neuro Science is a new terminology used in marketing studies as of 2007 even though it has a long standing history. In the first section, the rise of the concept of neuromarketing term and the functioning of the parameters measured were examined with providing information about the term and concepts. In the second section, focused on neuromarketing efforts in the world and in Turkey. The history of neuromarketing techniques in Turkey, analysis and results of advertising techniques were given. Last section, neuro-depth interviews with marketing professionals performing ads on the neuro marketing efforts and findings were presented and the analysis have been made in the light of the data obtained neuro marketing efforts in Turkey to examine the positive and negative effects were presented
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors |
|
Publication Date | March 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017, Volume 4, Issue 3 |
Bibtex | @ { asead694231, journal = {Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi}, eissn = {2148-9963}, address = {}, publisher = {İrfan TÜRKOĞLU}, year = {2017}, volume = {4}, number = {3}, pages = {0 - 0}, title = {Dünya’da ve Türkiye’de Nöropazarlama Çalışmalarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesi}, key = {cite}, author = {Salman, Yrd. Doç. Dr. Gülberk Gültekin and Perker, Ar. Gör. Burçak} } |
APA | Salman, Y. D. D. G. G. & Perker, A. G. B. (2017). Dünya’da ve Türkiye’de Nöropazarlama Çalışmalarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesi . Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi , 4 (3) , 0-0 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/asead/issue/52669/694231 |
MLA | Salman, Y. D. D. G. G. , Perker, A. G. B. "Dünya’da ve Türkiye’de Nöropazarlama Çalışmalarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesi" . Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 4 (2017 ): 0-0 <https://dergipark.org.tr/en/pub/asead/issue/52669/694231> |
Chicago | Salman, Y. D. D. G. G. , Perker, A. G. B. "Dünya’da ve Türkiye’de Nöropazarlama Çalışmalarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesi". Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 4 (2017 ): 0-0 |
RIS | TY - JOUR T1 - Dünya’da ve Türkiye’de Nöropazarlama Çalışmalarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesi AU - Yrd. Doç. Dr. Gülberk Gültekin Salman , Ar. Gör. Burçak Perker Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 4 IS - 3 SN - -2148-9963 M3 - UR - Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi Dünya’da ve Türkiye’de Nöropazarlama Çalışmalarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesi %A Yrd. Doç. Dr. Gülberk Gültekin Salman , Ar. Gör. Burçak Perker %T Dünya’da ve Türkiye’de Nöropazarlama Çalışmalarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesi %D 2017 %J Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi %P -2148-9963 %V 4 %N 3 %R %U |
ISNAD | Salman, Yrd. Doç. Dr. Gülberk Gültekin , Perker, Ar. Gör. Burçak . "Dünya’da ve Türkiye’de Nöropazarlama Çalışmalarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesi". Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 4 / 3 (March 2017): 0-0 . |
AMA | Salman Y. D. D. G. G. , Perker A. G. B. Dünya’da ve Türkiye’de Nöropazarlama Çalışmalarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2017; 4(3): 0-0. |
Vancouver | Salman Y. D. D. G. G. , Perker A. G. B. Dünya’da ve Türkiye’de Nöropazarlama Çalışmalarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2017; 4(3): 0-0. |
IEEE | Y. D. D. G. G. Salman and A. G. B. Perker , "Dünya’da ve Türkiye’de Nöropazarlama Çalışmalarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesi", Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, vol. 4, no. 3, pp. 0-0, Mar. 2017 |