Year 2017, Volume 4 , Issue 11, Pages 1 - 10 2017-11-01

Dijital Reklamcılık Bağlamında Çevirimiçi Davranışsal Reklamcılık ve Üniversite Gençliğinin Çevirimiçi Rekam Algısı

Mustafa AKDAĞ [1] , Nilay Akgün AKAN [2]


Teknoloji alanında yaşanan hızlı gelişmeler her alanda olduğu gibi reklamcılık alanına da birçok yeniliği beraberinde getirmektedir Geleneksel reklam yöntemleri yerini dijital reklam yöntemlerine yavaş yavaş bırakırken, küresel rekabet kuruluşları müşterilerine daha iyi hizmet sunabilmek adına müşterilerini daha iyi anlamak ve analiz etme çabası içine girmektedirler. Müşterilerini daha yakından izleyerek satın alma niyetlerinin ayrıntılı takibine başlamaktadırlar. Kullanıcının kişisel ilgi alanlarının saptanması ve buna yönelik reklam gönderimi olarak tanımlanan çevirimiçi davranışsal reklam bu noktada firmaların büyük yardımcısı olmaktadır. Bir yandan çevirimiçi reklam, kaynak kullanımındaki tasarruf, müşteri ile firma arasındaki en iyi uyumun sağlanması ve ölçümleme kolaylığı açısından olumlanırken, diğer yandan bu hedeflemenin yapılması esnasında kişisel ilgi alanlarımızın takip edilmesi bağlamında eleştirilmektedir. Ancak Ponemon İnstitute adlı pazarlama şirketinin pazarlama ve reklamcılık piyasası ile ilgili yaptığı çalışmada performans açısından reklam şirketleri tarafından en çok reklam verme yöntemleri arasında bir sıralama yapılmakta ve %63’ünün davranışsal reklamcılığı daha iyi performans vermesinden dolayı tercih ettiği gözlemlenmektedir. Bu bağlamda çevirimiçi davranışsal reklam her an karşımıza çıkan bir uygulama olmasına karşın, 16 üniversite öğrencisi ile derinlemesine mülakat yöntemi ile bu çalışmamızda sosyal medyayı en çok kullandığı öngörülen üniversite gençliğinin bu reklam türünün ne kadar farkında olduğunun tespiti amaçlanmaktadır
Dijital Reklamcılık, Çevirimiçi Davranışsal Reklamcılık, Yeni Medya, Kişiselleştirme, Mahremiyet
  • KALAMAN, S. (2017). Yeni Medya ve Mahremiyetin Dönüşümü: Facebook Türkiye Örneği. Uluslararası Hakemli İletişim ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi (14), 1-31.
  • KARAARSLAN, E., Eren M. B. ve Koç, S.(2014). Çevrimiçi Mahremiyet: Teknik ve Hukuksal Durum İncelemesi. XIX. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri (s. 187- 195). İzmir: Yaşar Üniversitesi.
  • KIRLIDOĞ, M. (2013). Çevrimiçi Davranışsal Reklamcılık ve Kişisel Mahremiyet İhlalleri. XV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri (s. 1019-1022). Antalya: Akdeniz Üniversitesi.
  • KIRBY, A. (2009). Digimodernism. New York: The Continuum International Yayınları.
  • McDONALD, Aleecia and Cranor, L.F. (2009). An Empirical Study of How People Perceive Online Behavioral Advertising. Carnegie Mellon University. Pittsburgh: Carnegie Mellon University.
  • MULHERN, F. (2009). Integrated Marketing Communications: From Media Channels. Journal of Marketing Communications, Vol. 15(2-3), 85-101.
  • ÖZTÜRK, G. (2013). Dijital Reklamcılık ve Gençlik. İstanbul: Beta Yayıncılık
  • SCHLOSSER, A.E., Shavitt S. and Kanfer A.(1999). Survey of Internet Users’ Attitudes Toward Internet Advertising. Journal of Interactive Marketing, 13(3), 34-54.
  • www.webtium.com (2017) Çevrimiçi Davranışsal Reklamcılık Uygulaması.
  • www.webtium.com/ cevrimici-davranissal-reklamcilik, E.T:15/10/2017
Primary Language tr
Journal Section Research Article
Authors

Author: Mustafa AKDAĞ
Institution: Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi

Author: Nilay Akgün AKAN
Institution: Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi

Dates

Publication Date : November 1, 2017

Bibtex @ { asead694336, journal = {Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi}, issn = {}, eissn = {2148-9963}, address = {}, publisher = {İrfan TÜRKOĞLU}, year = {2017}, volume = {4}, pages = {1 - 10}, doi = {}, title = {Dijital Reklamcılık Bağlamında Çevirimiçi Davranışsal Reklamcılık ve Üniversite Gençliğinin Çevirimiçi Rekam Algısı}, key = {cite}, author = {Akdağ, Mustafa and Akan, Nilay Akgün} }
APA Akdağ, M , Akan, N . (2017). Dijital Reklamcılık Bağlamında Çevirimiçi Davranışsal Reklamcılık ve Üniversite Gençliğinin Çevirimiçi Rekam Algısı . Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi , 4 (11) , 1-10 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/asead/issue/52677/694336
MLA Akdağ, M , Akan, N . "Dijital Reklamcılık Bağlamında Çevirimiçi Davranışsal Reklamcılık ve Üniversite Gençliğinin Çevirimiçi Rekam Algısı" . Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 4 (2017 ): 1-10 <https://dergipark.org.tr/en/pub/asead/issue/52677/694336>
Chicago Akdağ, M , Akan, N . "Dijital Reklamcılık Bağlamında Çevirimiçi Davranışsal Reklamcılık ve Üniversite Gençliğinin Çevirimiçi Rekam Algısı". Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 4 (2017 ): 1-10
RIS TY - JOUR T1 - Dijital Reklamcılık Bağlamında Çevirimiçi Davranışsal Reklamcılık ve Üniversite Gençliğinin Çevirimiçi Rekam Algısı AU - Mustafa Akdağ , Nilay Akgün Akan Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 10 VL - 4 IS - 11 SN - -2148-9963 M3 - UR - Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi Dijital Reklamcılık Bağlamında Çevirimiçi Davranışsal Reklamcılık ve Üniversite Gençliğinin Çevirimiçi Rekam Algısı %A Mustafa Akdağ , Nilay Akgün Akan %T Dijital Reklamcılık Bağlamında Çevirimiçi Davranışsal Reklamcılık ve Üniversite Gençliğinin Çevirimiçi Rekam Algısı %D 2017 %J Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi %P -2148-9963 %V 4 %N 11 %R %U
ISNAD Akdağ, Mustafa , Akan, Nilay Akgün . "Dijital Reklamcılık Bağlamında Çevirimiçi Davranışsal Reklamcılık ve Üniversite Gençliğinin Çevirimiçi Rekam Algısı". Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 4 / 11 (November 2017): 1-10 .
AMA Akdağ M , Akan N . Dijital Reklamcılık Bağlamında Çevirimiçi Davranışsal Reklamcılık ve Üniversite Gençliğinin Çevirimiçi Rekam Algısı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2017; 4(11): 1-10.
Vancouver Akdağ M , Akan N . Dijital Reklamcılık Bağlamında Çevirimiçi Davranışsal Reklamcılık ve Üniversite Gençliğinin Çevirimiçi Rekam Algısı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2017; 4(11): 1-10.
IEEE M. Akdağ and N. Akan , "Dijital Reklamcılık Bağlamında Çevirimiçi Davranışsal Reklamcılık ve Üniversite Gençliğinin Çevirimiçi Rekam Algısı", Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, vol. 4, no. 11, pp. 1-10, Nov. 2017