Günümüzün yoğun rekabet ortamında fark yaratmak isteyen işletmeler için kurumsal imaj, itibar, güven gibi konular gündeme gelmiştir. Bu noktada özellikle son yıllarda tüketiciler tarafından çok önem verilen ve olumlu bir kurumsal imaj ve itibar için vazgeçilmez hale gelen kurumsal sosyal sorumluluk KSS uygulamaları ile ilgili tüketicilerin geliştirdiği tutum, önemli bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Araştırma, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi’nde uygulanmış olup işletmelerin KSS uygulamalarına karşı tüketicilerin geliştirdikleri tutum ve farklı KSS uygulamalarını algılamalarında farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Araştırmada, KSS boyutlarının belirlenmesinde Kotler ve Lee 2005 tarafından geliştirilen, altı boyuttan sosyal amaçlı teşvikler, amaca yönelik pazarlama, kurumsal sosyal pazarlama, kurumsal hayırseverlik, toplum gönüllülüğü ve sosyal sorumluluk esaslı iş uygulamaları oluşan KSS modelinden yararlanılmıştır. Söz konusu altı boyut ile ilgili tüketici tutumlarının ölçülmesinde, 7 noktalı semantik farklılıklar ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada, bu boyutlar arası farklılıklar, demografik özelliklere göre değerlendirilmiş ve tartışılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 11 |