Gelişen çağ ve teknolojisosyal medyanın gücünü ve etkinliğini hızla arttırmaktadır.Bireylerin sosyal iletişim algıları gün geçtikçe değişmektedir. Özellikle son yıllarda iletişim teknolojilerindeki gelişmeler sonucunda kurumlar da kurumsal iletişim çalışmalarında sosyal medya ağlarını aktif olarak kullanmaya başlamışlardır. Bu çalışmadaüniversitelerin-yaygın olarak kullanılan bir sosyal medya platformu olan- Instagram hesapları incelenmiştir. Tüm dünyada etkisini gösteren Covid-19 pandemi süreci içerisinde belirli bir zaman aralığında (Mart-Mayıs) 5 devlet üniversitesinin Instagram hesaplarının kullanımı karşılaştırmalı olarak verilmiş, içerik analizi yöntemi ile nicel çıkarımlar elde edilmiştir. Çalışmaya dahil edilen süreç içerisinde Instagram’ı en aktif kullanan aynı zamanda en çok takipçi sayısına sahip olan üniversite ‘ODTÜ’ olmasına rağmen,birim gönderi başına etkileşim oranı en yüksek olan üniversite ‘Ankara Üniversitesi’ olmuştur. Buradan hareketle her üniversitenin sosyal medya üzerinden uyguladığı stratejilerin birbirindenfarklılık gösterdiğini ve bu stratejilerin etkileşimleri anlamlı olarak etkilediğini söyleyebiliriz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 6 |