Research Article
BibTex RIS Cite

SOSYAL HİZMET İŞLETMELERİNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ: KIRKLARELİ’NDE BİR ARAŞTIRMA

Year 2020, Volume: 7 Issue: 10, 32 - 42, 29.10.2020

Abstract

Kişilerin, ailelerin, grupların ve toplumun her türlü gereksinimlerinin giderilmesi ve toplumsal rahatlık seviyelerinin en üst düzeylere gelmesini amaçlayan sosyal hizmet işletmeleri, ihtiyacı olan kişilere psikolojik, sosyal ve ekonomik yönlerden çeşitli desteklerde bulunmaktadırlar. Bahsi geçen işletmeler, salt kâr amacıyla değil de hizmet alanların memnuniyetlerini sağlama kaygısıyla hareket etmelerinden dolayı bu işletmelerde çalışan insan kaynaklarının donanım seviyesinin yeterli olması gerekmektedir. Yardım ve destek görmek isteyen kişilerin, hizmetin kalitesini algılamasında, alınacak hizmet kadar hizmeti veren kişiler de sosyal hizmet kurumlarında büyük önem taşımaktadır ki, bu durum sosyal hizmet işletmelerinin var olma sebebi olan insan unsuruna daha geniş açıyla bakılmasının neticesidir. İşletmelerce insan faktörünün önemi sadece sosyal hizmet faaliyetlerinden yararlananları değil, bunun yanında hizmeti sunanları da kapsamaktadır. Sunulan sosyal hizmetlerin kalitesinin iyileştirilmesi bağlamında bu hizmeti sunan insan kaynakları yönetimi uygulamaları hakkında değerlendirme yapılması araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin elde edildiği Kırklareli ilinde faaliyette bulunan sosyal hizmet işletmelerinin insan kaynakları uygulamaları değerlendirilmiştir.

References

  • Alagöz, M. Ve S. Yapar, “Kalkınma Planları Çerçevesinde Türkiye’de Sosyal Güvenlik Sorunu”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 10, (Konya, 2003). s. 439.
  • Armstrong, Michael (2006), A Handbook of Human Resource Management Practice (10. Baskı), London: Kogan Page.
  • Aykan, E. (2007), “Örgütlerde İnsan Kaynakları Uygulamaları ile Algılanan Örgütsel Destek Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 22, Sayı: 1.
  • Bayraktaroğlu, S. ve O. Adıgüzel (2015), “Sosyal Hizmetlerde Yönetim ve Organizasyonun Önemi Üzerine”, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Sosyal Hizmet Özel Sayısı, s. 1-8.
  • Bingöl, O. (2015), “Genel Bağlarıyla Sosyal Hizmet ve Toplum”, Mavi Atlas, Sayı: 5, s. 69-77.
  • Çalık, C. ve E. Şehitoğlu (2006), “Okul Müdürlerinin İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevlerini Yerine Getirebilme Yeterlikleri”, Milli Eğitim Dergisi, No: 34.
  • Deringöl, H. (2010), Tarihsel Gelişimi İçinde İnsan Kaynakları Yönetimi Anlayışı, Amaçları ve Fonksiyonları Üzerine Çukurova Bölgesinde Faaliyet Gösteren İşletmelerde Bir Araştırma, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Ferecov, R. (2011), İnsan Kaynakları Yönetiminde Performans Değerleme ve Uygulama, Qafqaz Üniversitesi Yayınları, Yayın No: 48.
  • Giderler, C. (2015), “Sosyal Hizmet İşletmelerinde Personel Güçlendirme”, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Sosyal Hizmet Özel Sayısı, s. 58-88.
  • Muradova, T. (2009), İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirmenin Önemi, Journal of Azerbaijani Studies, s. 75-84.
  • Mustafayeva, L. ve Dosaliyeva , D. (2015), “Sosyal Hizmet İşletmelerinde Kriz Yönetimi”, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Sosyal Hizmet Özel Sayısı, s. 148-175.
  • Neşide Yıldırım ve Kazım Yıldırım, Sosyal Hizmete Giriş, (Sakarya: Sakarya Yayıncılık, 2008), s. 12.
  • Örücü, E. Ve E. Karabulut (1999), “Büyük Ölçekli Endüstri İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamaları”, İşletme ve Finans Dergisi, s. 160.
  • Özgen, H.; A. Yalçın ve A. Öztürk (2002), İnsan Kaynakları Yönetimi, Ankara: Nobel Kitabevi.
  • Pfeffer, Jeffrey (1999), Rekabette Üstünlüğün Sırrı: İnsan, İstanbul: Sabah Yayınları.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2005), İnsan Kaynakları Yönetimi, Bursa: Furkan Ofset.
  • Seyyar, A.; A. Yumurtacı (2016), “Afet Odaklı Acil Manevi Sosyal Hizmet Uygulamaları Bağlamında Türkiye’ye Yönelik Bir Model Önerisi”, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 3, s. 1-24.
  • Seyyar, Ali (2008), Sosyal Siyaset Terimleri Ansiklopedik Sözlük, 2. Baskı, (Sakarya: Sakarya Yayıncılık,2008), 451-452.
  • Sulhan, F. (2011), “Türkiye’de İnsan Hakları Bağlamında Değişen Sosyal Hizmet Algısı, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Sosyal Hizmet Özel Sayısı, s. 58-88.
  • Uğur, A. (2003), İnsan Kaynakları Yönetimi, Sakarya: Sakarya Kitabevi.
Year 2020, Volume: 7 Issue: 10, 32 - 42, 29.10.2020

Abstract

References

  • Alagöz, M. Ve S. Yapar, “Kalkınma Planları Çerçevesinde Türkiye’de Sosyal Güvenlik Sorunu”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 10, (Konya, 2003). s. 439.
  • Armstrong, Michael (2006), A Handbook of Human Resource Management Practice (10. Baskı), London: Kogan Page.
  • Aykan, E. (2007), “Örgütlerde İnsan Kaynakları Uygulamaları ile Algılanan Örgütsel Destek Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 22, Sayı: 1.
  • Bayraktaroğlu, S. ve O. Adıgüzel (2015), “Sosyal Hizmetlerde Yönetim ve Organizasyonun Önemi Üzerine”, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Sosyal Hizmet Özel Sayısı, s. 1-8.
  • Bingöl, O. (2015), “Genel Bağlarıyla Sosyal Hizmet ve Toplum”, Mavi Atlas, Sayı: 5, s. 69-77.
  • Çalık, C. ve E. Şehitoğlu (2006), “Okul Müdürlerinin İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevlerini Yerine Getirebilme Yeterlikleri”, Milli Eğitim Dergisi, No: 34.
  • Deringöl, H. (2010), Tarihsel Gelişimi İçinde İnsan Kaynakları Yönetimi Anlayışı, Amaçları ve Fonksiyonları Üzerine Çukurova Bölgesinde Faaliyet Gösteren İşletmelerde Bir Araştırma, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Ferecov, R. (2011), İnsan Kaynakları Yönetiminde Performans Değerleme ve Uygulama, Qafqaz Üniversitesi Yayınları, Yayın No: 48.
  • Giderler, C. (2015), “Sosyal Hizmet İşletmelerinde Personel Güçlendirme”, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Sosyal Hizmet Özel Sayısı, s. 58-88.
  • Muradova, T. (2009), İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirmenin Önemi, Journal of Azerbaijani Studies, s. 75-84.
  • Mustafayeva, L. ve Dosaliyeva , D. (2015), “Sosyal Hizmet İşletmelerinde Kriz Yönetimi”, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Sosyal Hizmet Özel Sayısı, s. 148-175.
  • Neşide Yıldırım ve Kazım Yıldırım, Sosyal Hizmete Giriş, (Sakarya: Sakarya Yayıncılık, 2008), s. 12.
  • Örücü, E. Ve E. Karabulut (1999), “Büyük Ölçekli Endüstri İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamaları”, İşletme ve Finans Dergisi, s. 160.
  • Özgen, H.; A. Yalçın ve A. Öztürk (2002), İnsan Kaynakları Yönetimi, Ankara: Nobel Kitabevi.
  • Pfeffer, Jeffrey (1999), Rekabette Üstünlüğün Sırrı: İnsan, İstanbul: Sabah Yayınları.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2005), İnsan Kaynakları Yönetimi, Bursa: Furkan Ofset.
  • Seyyar, A.; A. Yumurtacı (2016), “Afet Odaklı Acil Manevi Sosyal Hizmet Uygulamaları Bağlamında Türkiye’ye Yönelik Bir Model Önerisi”, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 3, s. 1-24.
  • Seyyar, Ali (2008), Sosyal Siyaset Terimleri Ansiklopedik Sözlük, 2. Baskı, (Sakarya: Sakarya Yayıncılık,2008), 451-452.
  • Sulhan, F. (2011), “Türkiye’de İnsan Hakları Bağlamında Değişen Sosyal Hizmet Algısı, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Sosyal Hizmet Özel Sayısı, s. 58-88.
  • Uğur, A. (2003), İnsan Kaynakları Yönetimi, Sakarya: Sakarya Kitabevi.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ramazan Tiyek 0000-0002-3442-3517

Esin Balkan This is me

Publication Date October 29, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 7 Issue: 10

Cite

APA Tiyek, R., & Balkan, E. (2020). SOSYAL HİZMET İŞLETMELERİNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ: KIRKLARELİ’NDE BİR ARAŞTIRMA. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(10), 32-42.