Uluslararası turizm ticareti ülkeler için önemli gelir getiren hizmet sektörüdür. Sektörün, katma değeri yüksektir. Turizm ihracatı küresel krizlerden de oldukça çok etkilenmektedir. Yüksek döviz girdisi sağladığı için, tüm ülkeler turizm ihracatında uzmanlaşmayı tercih etmektedir. Bu çalışmada, Türkiye’nin 1995-2018 dönemi verileri dikkate alınarak, açıklanmış karşılaştırmalı üstünlük analizi ve zaman serisi analizi uygulanmıştır. Bu bağlamda, Ticaret Uzmanlaşma Endeksi (TSI) ve VAR yöntemi kullanılarak, iki teorik yöntem belirlenmiştir. Sonuçlara göre, Türkiye turizm sektöründe uzmanlaşmıştır. Ayrıca, ekonomik büyüme ile TSI arasında nedensellik bulunmamasına rağmen, büyüme ile turist sayısı ve cari açık arasında nedensellik vardır. Bununla birlikte, etki-tepki ve varyans ayrıştırması sonuçlarına göre, TSI ve turist sayısı, ekonomik büyüme üzerinde etkilidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 2 |