BibTex RIS Cite

PERCEPTION MANAGEMENT BY THE MOVIE “WAG THE DOG” REVIEW

Year 2021, Volume: 8 Issue: 3, 727 - 734, 31.07.2021

Abstract

Since technology developed, media swiftly became effective in society. The media increasingly plays significant and influential role on lives of people through their perception to the events. Newspapers, magazines, radio and television are effective in media communication. Besides, cinema is one of strong mass media tools. There are many films about media on individuals and societies. One of them is “Wag the Dog” narrate about relationship between media and politics. A political satire film called Wag the Dog includes subjects which is common in politics of many states. The media effect is commonly used as state apparatus for political campaigns, political decisions and conducting the masses. In this article, perception management, manipulation, CNN effect, manufacturing consent, agenda setting theory will be conceptually explained. Afterwards, the review of the film “Wag the Dog” is to be held as analysis through these explanations and will be concluded.

References

  • Gürler, H.E. ve Gürler, S.(2021). PERCEPTION MANAGEMENT BY THE MOVIE “WAG THE DOG” REVIEW. İstanbul.

PERCEPTION MANAGEMENT BY THE MOVIE “WAG THE DOG” REVIEW

Year 2021, Volume: 8 Issue: 3, 727 - 734, 31.07.2021

Abstract

Teknolojinin gelişmesinden bu yana medya hızla toplumda etkiye sahip olmuştur. Bu sayede medya, olayları algılayışıyla insanların yaşamları üzerinde giderek daha fazla önemli ve etkili bir rol oynamaktadır. Medya iletişiminde gazete, dergi, radyo ve televizyon etkilidir. Ayrıca sinema, güçlü kitle iletişim araçlarından biridir. Medya ile ilgili bireyler ve toplumlar üzerine birçok film bulunmaktadır. Bunlardan biri de, medya ve siyaset arasındaki ilişkiyi anlatan “Başkanın Adamları” filmidir. ”Başkanın Adamları” adlı siyasi hiciv filmi, birçok eyaletin siyasetinde ortak olan konuları içermektedir. Medya etkisi genellikle siyasi kampanyalar, siyasi kararlar ve kitleleri yönetmek için devlet aracı olarak kullanılır. Bu makalede algı yönetimi, manipülasyon, CNN etkisi, üretim izni, gündem belirleme teorisi kavramsal olarak açıklanacaktır. Sonrasında bu kavramsal açıklamalardan yola çıkılarak, algı yönetimiyle ilgili kavramlar “Başkanın Adamları” filminin üzerinden analiz edilecek ve sonuçlandırılacaktır.

References

  • Gürler, H.E. ve Gürler, S.(2021). PERCEPTION MANAGEMENT BY THE MOVIE “WAG THE DOG” REVIEW. İstanbul.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Sare Gürler

Halil Emre Gürler 0000-0002-7585-3417

Publication Date July 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 8 Issue: 3

Cite

APA Gürler, S., & Gürler, H. E. (2021). PERCEPTION MANAGEMENT BY THE MOVIE “WAG THE DOG” REVIEW. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(3), 727-734.