Hız ve enformasyonun hayatı kuşattığı bu dönemde yaşanan gelişim, bireylerin davranışlarında ve toplumların kültürlerinde yeni açılımlara neden olmuştur. Dijitalleşme, hız ve bilişimin getirdiği dönüşüm, hayatın her alanını etkilemektedir. Eğitimin de bu etkinin dışında kalması mümkün değildir. Teknolojik yeniliklerin eğitim alanında kullanılması ile birlikte bilgiye hızlı ve kolay bir şekilde ulaşım imkânı oluşmuştur. Dijital dünyanın sağladığı imkânlardan din eğitimi ve millî-manevî değerlerin kazandırılması noktasında etkili bir şekilde istifade edilmesi mühimdir. Bununla birlikte, dijital dünya ile din eğitimi-öğretimi ilişkisinin sağlıklı bir şekilde kurulması ve yönetilmesi önemi haiz bir konudur. Dijitalleşme, imkanla birlikte problemleri de beraberinde getirmektedir. Dijital dünya, içinde barındırdığı olumlu ve olumsuz özellikleriyle sorgulanmalıdır. Bu çalışmanın amacı, dijitalleşmenin din eğitimi-öğretimi ilke ve yöntemlerine yansıması, dijital mecraların sağladığı kazanımlar ile neden olduğu problemlerin incelenmesidir. Bu çalışmada nitel araştırma kapsamında belge tarama modeli, verilerin toplanmasında doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 3 |