Research Article
BibTex RIS Cite

DİN EĞİTİMİNDE DİJİTAL MECRALARIN KULLANIMI

Year 2021, Volume: 8 Issue: 3, 523 - 532, 31.07.2021

Abstract

Hız ve enformasyonun hayatı kuşattığı bu dönemde yaşanan gelişim, bireylerin davranışlarında ve toplumların kültürlerinde yeni açılımlara neden olmuştur. Dijitalleşme, hız ve bilişimin getirdiği dönüşüm, hayatın her alanını etkilemektedir. Eğitimin de bu etkinin dışında kalması mümkün değildir. Teknolojik yeniliklerin eğitim alanında kullanılması ile birlikte bilgiye hızlı ve kolay bir şekilde ulaşım imkânı oluşmuştur. Dijital dünyanın sağladığı imkânlardan din eğitimi ve millî-manevî değerlerin kazandırılması noktasında etkili bir şekilde istifade edilmesi mühimdir. Bununla birlikte, dijital dünya ile din eğitimi-öğretimi ilişkisinin sağlıklı bir şekilde kurulması ve yönetilmesi önemi haiz bir konudur. Dijitalleşme, imkanla birlikte problemleri de beraberinde getirmektedir. Dijital dünya, içinde barındırdığı olumlu ve olumsuz özellikleriyle sorgulanmalıdır. Bu çalışmanın amacı, dijitalleşmenin din eğitimi-öğretimi ilke ve yöntemlerine yansıması, dijital mecraların sağladığı kazanımlar ile neden olduğu problemlerin incelenmesidir. Bu çalışmada nitel araştırma kapsamında belge tarama modeli, verilerin toplanmasında doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır.

References

  • Altaş, Nurullah - Arıcı, İsmail. “Din Eğitiminin Bilimselleşmesi Süreci”. Din Eğitimi, ed. Mustafa Köylü - Nurullah Altaş. İstanbul: Ensar Yayınları, 2014.
  • Atik, Özge Zeynep. Eğitimde Dijitalleşme Faaliyetleri ve Eğitim Yöneticilerinin Sürece Uyumu. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi ve İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitülerinin Ortak Yürüttüğü Eğitim Yönetim ve Denetimi Anabilim Dalı Eğitim Yönetim ve Denetimi Tezli Yüksek Lisans Programı, Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Demil, Emine. “Hadisler Çerçevesinde Hz. Peygamber’in Eğitim Metodu”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 5/2 (Ocak 2019), 216-234.
  • Doğan, Recai - Tosun, Cemal. İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2003.
  • Dönmez, Tuba Nur. “Teknoloji ve Dinî Değerler İlişkisi: Değer Merkezli Bir Değerlendirme”, I. Türkiye Lisansüstü Çalışmaları Kongresi Bildiri Kitabı içinde. İstanbul: y.y., 2013.
  • Fırıncıoğulları, Sevra. Alvin Toffler: Bilişim Toplumu Hız ve Geçiciliğin Çağı. Ankara: Gece Kitaplığı, 2017.
  • Geçgin, Ercan. Ergenlik Dönemi Din Eğitiminde Sosyal Çevrenin Etkisi. Kilis: Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Güneş, Adem. Din Öğretimi Materyalleri. İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları, 2017.
  • Hortaçsu, Nuran. Çocuklukta İlişkiler. Ankara: İmge Kitabevi, 2003.
  • İnci, Mehmet Akif - Akpınar, Ümmühan - Kandır, Adalet. “Dijital Kültür ve Eğitim”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 37/2 (Ocak 2017), 493-522.
  • Kaya, Mustafa. Ortaöğretim Öğrencilerinin Dijital Vatandaşlık ve Dijital Okuryazarlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Mersin: Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2020.
  • Konaş, Zeynep Şahin. Dijital Hikâye Geliştirme Etkinliklerinin Ebeveynlerin Dijital Ebeveynlik ve Teknoloji Kullanım Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi. Bartın: Bartın Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2021.
  • Köde, Kamile. Öğretmenlerin Dijital ve Dijital Olmayan Materyalleri Seçim ve Kullanım Kriterlerinin İncelenmesi. Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2020.
  • Martı, Huriye. “Dinî ve Ahlâkî Boyutlarıyla Teknoloji Bağımlılığı”. Diyanet İlmî Dergi 54/3 (Ocak 2018), 107-120.
  • Peker, Hüseyin. Din ve Ahlak Eğitimi Psikolojik ve Metodik Esaslar. Samsun: Aksi Seda Matbaası, 1998.
  • Taşkıran, Ayşe. “Dijital Çağda Yükseköğretim”. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi 3/1 (Ocak 2017), 96-109.
  • Yıldırım, Sevgi. Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Hak ve Sorumluluklarına Yönelik Farkındalık Durumlarının Değerlendirilmesi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2020.
  • Yılmaz, Mustafa. Eğitimde İnternet ve Bir Din Eğitimi Vortalı Denemesi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2002.
  • Zengin, Zeki Salih. “Başlangıçtan Cumhuriyet Dönemine Din Eğitimi”. Din Eğitimi. ed. Mustafa Köylü-Nurullah Altaş. İstanbul: Ensar Yayınları, 2014.
Year 2021, Volume: 8 Issue: 3, 523 - 532, 31.07.2021

Abstract

References

  • Altaş, Nurullah - Arıcı, İsmail. “Din Eğitiminin Bilimselleşmesi Süreci”. Din Eğitimi, ed. Mustafa Köylü - Nurullah Altaş. İstanbul: Ensar Yayınları, 2014.
  • Atik, Özge Zeynep. Eğitimde Dijitalleşme Faaliyetleri ve Eğitim Yöneticilerinin Sürece Uyumu. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi ve İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitülerinin Ortak Yürüttüğü Eğitim Yönetim ve Denetimi Anabilim Dalı Eğitim Yönetim ve Denetimi Tezli Yüksek Lisans Programı, Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Demil, Emine. “Hadisler Çerçevesinde Hz. Peygamber’in Eğitim Metodu”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 5/2 (Ocak 2019), 216-234.
  • Doğan, Recai - Tosun, Cemal. İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2003.
  • Dönmez, Tuba Nur. “Teknoloji ve Dinî Değerler İlişkisi: Değer Merkezli Bir Değerlendirme”, I. Türkiye Lisansüstü Çalışmaları Kongresi Bildiri Kitabı içinde. İstanbul: y.y., 2013.
  • Fırıncıoğulları, Sevra. Alvin Toffler: Bilişim Toplumu Hız ve Geçiciliğin Çağı. Ankara: Gece Kitaplığı, 2017.
  • Geçgin, Ercan. Ergenlik Dönemi Din Eğitiminde Sosyal Çevrenin Etkisi. Kilis: Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Güneş, Adem. Din Öğretimi Materyalleri. İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları, 2017.
  • Hortaçsu, Nuran. Çocuklukta İlişkiler. Ankara: İmge Kitabevi, 2003.
  • İnci, Mehmet Akif - Akpınar, Ümmühan - Kandır, Adalet. “Dijital Kültür ve Eğitim”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 37/2 (Ocak 2017), 493-522.
  • Kaya, Mustafa. Ortaöğretim Öğrencilerinin Dijital Vatandaşlık ve Dijital Okuryazarlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Mersin: Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2020.
  • Konaş, Zeynep Şahin. Dijital Hikâye Geliştirme Etkinliklerinin Ebeveynlerin Dijital Ebeveynlik ve Teknoloji Kullanım Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi. Bartın: Bartın Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2021.
  • Köde, Kamile. Öğretmenlerin Dijital ve Dijital Olmayan Materyalleri Seçim ve Kullanım Kriterlerinin İncelenmesi. Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2020.
  • Martı, Huriye. “Dinî ve Ahlâkî Boyutlarıyla Teknoloji Bağımlılığı”. Diyanet İlmî Dergi 54/3 (Ocak 2018), 107-120.
  • Peker, Hüseyin. Din ve Ahlak Eğitimi Psikolojik ve Metodik Esaslar. Samsun: Aksi Seda Matbaası, 1998.
  • Taşkıran, Ayşe. “Dijital Çağda Yükseköğretim”. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi 3/1 (Ocak 2017), 96-109.
  • Yıldırım, Sevgi. Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Hak ve Sorumluluklarına Yönelik Farkındalık Durumlarının Değerlendirilmesi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2020.
  • Yılmaz, Mustafa. Eğitimde İnternet ve Bir Din Eğitimi Vortalı Denemesi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2002.
  • Zengin, Zeki Salih. “Başlangıçtan Cumhuriyet Dönemine Din Eğitimi”. Din Eğitimi. ed. Mustafa Köylü-Nurullah Altaş. İstanbul: Ensar Yayınları, 2014.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Cüveyriye İltuş 0000-0003-4406-325X

Publication Date July 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 8 Issue: 3

Cite

APA İltuş, C. (2021). DİN EĞİTİMİNDE DİJİTAL MECRALARIN KULLANIMI. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(3), 523-532.