Research Article
BibTex RIS Cite

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK: SU VE SUYUN ÖNEMİ

Year 2023, Volume: 10 Issue: 1, 176 - 192, 31.01.2023

Abstract

Su, insanoğlunun hiçbir şekilde üretemediği bir doğal kaynaktır. Yaşadığımız gezegenin %70’i sudan oluşmaktadır. Bu su oranının yalnızca %3’ü içilebilir tatlı su kaynağı olarak bilinmektedir. Ulaşılabilen tatlı su kaynaklarımız ise %1’ine tekabül etmektedir. Hal böyle olunca hem küresel olarak hemde ulusal olarak su kullanımı ve tüketimine dikkat etme hassasiyetinin önemine dikkat çekmektedir. Su krizi tüm dünyayı yakından ilgilendiren bir konudur. Dünya genelinde artan nüfus, sabit kalan su kaynağı, ufukta ciddi bir su krizine neden olabileceği öngörülmektedir. Günümüzde seksen yıl önce tükettiğimiz suyun neredeyse dört katını tüketir hale geldiğimiz görülmektedir. Çağımızda gereğinden fazla su tüketimi yapıyor, sessiz kalıyor ve çözüm bulmakta gecikiyoruz. Son yılların en mühim hadisesi olan sürdürülebilirliktir. Su tüketimi ve suyun geleceği açısından sürdürülebilirlik oldukça önemlidir. Dünyada ve ülkemizde suyun kullanımının en fazla olduğu alan tarım ve tekstil sektörüdür.

Thanks

BİLİME VERDİĞİNİZ EMEK İÇİN SONSUZ TEŞEKKÜR EDİYORUZ

References

  • Fettahlıoğlu, H. S. & Birin, C. (2016). Sürdürülebilirlik Açısından Tersine Lojistik Faaliyetlerini ve Sürdürülebilir Pazarlamayı Etkileyen Faktörlerin Analitik Hiyerarşi Yöntemi ile Belirlenmesi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6 (2), 89-114.
  • Halaçeli Metlioğlu, H. & Yakın, V. (2021). Tekstilde Sürdürülebilirlik: Hızlı Moda Markalarının Sürdürülebilirlik Stratejileri, OPUS International Journal of Society Researches, Administration & Organization Special Issue, 1883-1908.
  • Hayta, A. (2009). SÜRDÜRÜLEBİLİR TÜKETİM DAVRANIŞININ KAZANILMASINDA TÜKETİCİ EĞİTİMİNİN ROLÜ, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (3), 143-151.
  • Javadova, A (2019). SÜRDÜRÜLEBİLİR TÜKETİCİ DAVRANIŞI ve İSTANBUL İLİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA, Yüksek Lisans Tezi.
  • Kardeş, İ (2011). Markaların Çevre Dostu Uygulamalarının Tüketicinin Marka Tercihi Üzerindeki Etkisi. Ege ve Akademik Bakış Dergisi, 11, 1, 165-177.
  • Kayıkçı, P., Armağan, K. & Dal, N. E. (2019). Sürdürülebilir Pazarlama: Kavramsal Bir Çalışma, Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 2 (1), 77-93.
  • Şüküroğlu, V, (2017). Sürdürülebilirlik Kapsamında Vatandaş Sorumluluğu, The Journal of Academic Social Science Studies, 65, 451-470.
  • Küçüksakarya, S. & Göçmen, A. H. (2019). SUYUN EKONOMİK DEĞERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME, Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20 (2) , 44-62.
  • Karakılçık, Y. & Gökdemir, L. (2012). 21. Yüzyılda Suyun Ekonomi Politiği ve Küresel Su Şirketlerinin “Küresel Ekonomik Kriz”i Fırsata Dönüştürme Olanakları, İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (1), 82-96.
  • Yozgat, C. (2021). Suyun Bir İnsan Hakkı Olarak Değerlendirilmesi, Maltepe Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, (2), 197-235.
  • Ogenler, O. & Okuyaz, S. (2017). Suyun Durumu Hakkında Kısa Bir Değerlendirme, Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi, 7 (3) , 178-186 .
  • Özkan, E., Aydın, B., Hurma, H. & Aktaş, E. (2013). Su Kaynaklarının Sürdürülebilir Kullanımında Su Yönetiminin Önemi, Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi, (1), 150-153,
  • ZARA, https://www.zara.com/tr/tr/z-join-life-mkt1399.html?v1=967750.
  • Youtube. Vanish Reklamı, https://www.youtube.com/watch?v=43N-HREFtJ4.
Year 2023, Volume: 10 Issue: 1, 176 - 192, 31.01.2023

Abstract

References

  • Fettahlıoğlu, H. S. & Birin, C. (2016). Sürdürülebilirlik Açısından Tersine Lojistik Faaliyetlerini ve Sürdürülebilir Pazarlamayı Etkileyen Faktörlerin Analitik Hiyerarşi Yöntemi ile Belirlenmesi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6 (2), 89-114.
  • Halaçeli Metlioğlu, H. & Yakın, V. (2021). Tekstilde Sürdürülebilirlik: Hızlı Moda Markalarının Sürdürülebilirlik Stratejileri, OPUS International Journal of Society Researches, Administration & Organization Special Issue, 1883-1908.
  • Hayta, A. (2009). SÜRDÜRÜLEBİLİR TÜKETİM DAVRANIŞININ KAZANILMASINDA TÜKETİCİ EĞİTİMİNİN ROLÜ, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (3), 143-151.
  • Javadova, A (2019). SÜRDÜRÜLEBİLİR TÜKETİCİ DAVRANIŞI ve İSTANBUL İLİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA, Yüksek Lisans Tezi.
  • Kardeş, İ (2011). Markaların Çevre Dostu Uygulamalarının Tüketicinin Marka Tercihi Üzerindeki Etkisi. Ege ve Akademik Bakış Dergisi, 11, 1, 165-177.
  • Kayıkçı, P., Armağan, K. & Dal, N. E. (2019). Sürdürülebilir Pazarlama: Kavramsal Bir Çalışma, Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 2 (1), 77-93.
  • Şüküroğlu, V, (2017). Sürdürülebilirlik Kapsamında Vatandaş Sorumluluğu, The Journal of Academic Social Science Studies, 65, 451-470.
  • Küçüksakarya, S. & Göçmen, A. H. (2019). SUYUN EKONOMİK DEĞERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME, Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20 (2) , 44-62.
  • Karakılçık, Y. & Gökdemir, L. (2012). 21. Yüzyılda Suyun Ekonomi Politiği ve Küresel Su Şirketlerinin “Küresel Ekonomik Kriz”i Fırsata Dönüştürme Olanakları, İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (1), 82-96.
  • Yozgat, C. (2021). Suyun Bir İnsan Hakkı Olarak Değerlendirilmesi, Maltepe Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, (2), 197-235.
  • Ogenler, O. & Okuyaz, S. (2017). Suyun Durumu Hakkında Kısa Bir Değerlendirme, Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi, 7 (3) , 178-186 .
  • Özkan, E., Aydın, B., Hurma, H. & Aktaş, E. (2013). Su Kaynaklarının Sürdürülebilir Kullanımında Su Yönetiminin Önemi, Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi, (1), 150-153,
  • ZARA, https://www.zara.com/tr/tr/z-join-life-mkt1399.html?v1=967750.
  • Youtube. Vanish Reklamı, https://www.youtube.com/watch?v=43N-HREFtJ4.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Mahir Doğan 0000-0001-7356-135X

Publication Date January 31, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Doğan, M. (2023). SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK: SU VE SUYUN ÖNEMİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 10(1), 176-192.